{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Flytte indedage {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Vi står og skal flytte til en helt anden og ny by her d 1juni... i den forbindelse ved jeg at når man er kommet til det nye hus skal man holde sine katte inde før de bliver lukket ud i det fremmede og ny område.

Jeg mener at det er i min 14 dage man holder misserne indenfor men er ikke helt sikker så, hvor mange dage er det man siger at de ca skal være holdt indenfor??

Gisela


Kommentarer på:  Flytte indedage
  • #2   22. apr 2013 14 dage er absolut minimum

  • #3   22. apr 2013 Super ... så er det som jeg tænker min 14 dage og evt længere alt efter deres tryghed smiley Tak til jer 2 for jeres respons smiley

  • #4   22. apr 2013 De sidste to katte jeg har fået, har jeg holdt inde i næsten 2 mdr.... selvom de også var ude katte før....
    Simpelthen fordi de blev vildt bange hver gang der kørte en traktor forbi (Dem er der mange af her på landet ) Og fordi de skulle have ro til at lære de tre andre katte godt at kende...

    Og så har man også rigtig god tid til at lære dem at blive kaldt på smiley
    Husk at give katten adgang til alle vindues karme, så den kan kigge ud smiley


  • #5   23. apr 2013 Syntes umiddelbart at 2 mdr lyder som lang tid men jeg vil aflæse dem og se tiden an hvornår de er klar... men en ting er også sikkert- de kommer i hvert fald ikke ud før 2-3 uger efter flytningen er overstået smiley Hvis de så stadig ikke er klar kunne jeg aldrig finde på at smide dem ud eller andet i den stil.

    Det med at blive kaldt på er de vandt til.. for jeg er nemlig den type der bedst kan li' at få mine katte ind inden jeg går i seng for så føler jeg størst tryghed og sover bedre.. ellers ligger jeg bare i sengen og lytter efter bilernes hastighed og tænker åh nej smiley Plus at jeg rejser mig hvert 2. min for at se om de skulle være kommet hen til døren. Mine katte er ca 6 og 3 år så vi kender hinanden godt og så er de mest mor's misser smiley

    Ny idé: Da vi flytter til en meget større grund tænker jeg om det kunne være en god idé at finde en lyd til dem - altså en tid til at "kalde" lyd fx. en lille klokke. Tænker at jeg ikke kan gå der og råbe/ kalde efter dem. Hvis jeg kunne lære dem og tilvænne dem en lyd i stedet for ville det være super men selvfølgelig vil jeg kalde på dem som jeg plejer det første lange stykke tid samtidigt med at jeg ringer med klokken og så langsom vænner dem af med kalden så jeg til sidst kun kalder måske 2 gange.. elle i den stil. Tror i det er for sent for at lære dem det??


  • #6   23. apr 2013 De har jo rigtig gode øre... jeg fløjter efter mine og siger MISSSSSSSSSERRR... kan jo ikke stå og kalde dem alle ved navn smiley

    De to sidste var jo også kun inde så længe de reagerede på de store traktorer.... og de store køer på marken der brølede....
    Er lidt spændt på de køer når de kommer på marken igen.... om de har glemt hvor højt de brøler smiley


  • #7   24. apr 2013 Hejsa

    Mht. lyden: Vi har en lille plastikbøtte med godbidder. Når vi ryster den udenfor, går der sjældent mere end 2 minutter før vores kat kommer ind smiley

    Bare en ide smiley

    Mette


  • #8   24. apr 2013 Jeg klapper i hænderne og siger "kom så" det virker her.

    De har så også været ude før de får deres vådmad smiley så de ved jo ikke om der falder noget af, bliver de lidt langsomme i reaktionen, starter jeg bare ud med, at give vådt hver gang de kommer i et par dage smiley


Kommentér på:
Flytte indedage

Annonce