{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.426 visninger | Oprettet:

Syg nyfødt killing {{forumTopicSubject}}

Vores Vilma fik en killing natten til tirsdag. De to første døgn tog den fint på, men i går aftes blev den pludselig meget slap med besværet vejrtrækning og slim om munden. I morges var vi ved dyrlægen, som gav noromox (antibiotika). Den er stadig slap, men jeg har fået den til at die lidt. Vilma går ofte uden for fødekassen - hun kan mærke, at der er noget galt med den.

Er der nogen, der har erfaringer med så små killinger? Kan den mon overleve?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg nyfødt killing
  • #1   26. apr 2013 Min erfaring er nej, men det kan selvfølgelig ske mirakler. Jeg har selv mistet en killing på den konto og den var 4 uger. Den fik også et skud, men hverken dyrlægen eller jeg selv var vildt optimistiske og efter et par dage fik den fred (aflivet), inden den sygnede helt hen.

• #3   26. apr 2013 Min oplevelse er når først de er begyndt at falde fra er der ikke mere at gøre og antibiotika er det for sent at sætte ind med

• #4   28. apr 2013 Den lever stadig. Moren slikker den og er over den, men den kan ikke die ved hende. Den har taget sutteflaske, men er stadig svag. Synes det er et dilemma - dyrlægen synes vi skal prøve at holde liv i den.

• #5   28. apr 2013 Den SKAL have kropstemperatur når fodrer på den, ellers dør den. Hvad fodrer du den med?

• #6   28. apr 2013 Vi holder den varm. Ligger i kassen i en uldhue på en tempereret varmedunk. Den har fået modermælkserstatning fra Royal Canin. Lige nu får den kun fysiologisk saltvand efter råd fra dyrlæge. Vi har lige været ude hos ham igen. Han synes vi skal give den et par dage.

• #7   28. apr 2013 Han har også givet den en injektion med saltvandsopløsning.

• #8   28. apr 2013 Væske er meget vigtigt. Men den skal også have næring. Gedemælk er godt at starte op på. Fås i Irma og nogen helsekost - eller måske du kan finde en bonde

Jeg ved det ser ud som der er totalt udsolgt af flydende KMR i Danmark - men flydende mælkeerstatning er langt bedre end pulver og meget nemmere for killingen at optage og mere skånsomt mod tarmene. Det er set pulveret er klumpet i tarmen - og så er festen forbi. Du kan sagtens bruge pulveret når killingen er er 3 til 4 uger gammel

Du kan jo prøve at lade din pulverblanding stå lidt og se hvad der sker med den:-.(

• #9   28. apr 2013 Det er flydende mælk fra RC vi bruger - er det bedre end pulveret eller er det det samme?

• #10   28. apr 2013 Jeg tror den giver op snart, desværre.

• #11   28. apr 2013 Kan man få det - flydende RC mælk? - det må være nyt.

Desværre har den alle odds imod sig - du kan ikke gøre meget mere end at holde den varm og sørge for det ikke er sult den dør af.

Ahhh, det er nogen gange for følelsesladet ...

• #12   28. apr 2013 Ja, det er meget sørgeligt

• #13   28. apr 2013 Det er noget af et projekt og du ved godt at det er mindst hver 3. time døgnet rundt ikk'?
    Lis:
    Han mener modermælkserstatning der blandes op med vand til det er opløst - det er altså nemmere at få fat i end KMR.

• #15   28. apr 2013 Den har lige fået fred.

• #16   28. apr 2013 Det var trist - du kæmpede hårdt. Måske det alligevel var det bedste - et eller andet var galt.

Nu kan du slappe lidt af - det er enormt stressende at se på.

• #17   28. apr 2013 Ja, det var godt den endelig fik ro. Det værste er, at børnene slet ikke kan rumme det. Stor sorg.

• #18   28. apr 2013 Det er altid hårdt at se på og stort set vide at det ikke lykkes. Selv om jeg har mange år på bagen, så slår det mig alligevel voldsomt ud, hver eneste gang. Så jeg føler med dig og ikke mindst dine børn.

Du har givet den alle de chancer, der var muligt.

• #19   29. apr 2013 Rigtigt stort gjort af dig at du tog dig af den og kæmpede til det sidste.

Man kan jo ikke lade være med t knytte sig til dem, men trøst dig med, at i naturen var den blevet kasseret, der var noget galt - sikkert noget du ikke kunne se, men som missemor fornemmede.

• Charlotte G
    Charlotte G Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #20   3. nov 2013 sidder lige nu i fuldstændigt samme situation, jeg har de sidste to døgn været oppe for at give den mad hver 2. time, med mordermælkserstatning. Den var svag og slap kunne lige dige i et par sek men faldt fra af udmattelse. Da jeg startede gik det godt fremad, den fik masser af kræfter når jeg gav den mad. men nu 2 døgn efter er den totalt slap igen. For pokker man bliver desperate, den piver lidt, men det er jo ikke til at holde ud og slet ikke efter at det startede så godt.

• #21   3. nov 2013 Charlotte:
    Jeg synes at du skal prøve at ringe til dyrlægen, for den kan være syg uden at du kan se det - evt. deformiteter.
    Tisser og laver den som den skal?

• Charlotte G
    Charlotte G Tilmeldt:
    nov 2013

#22   5. nov 2013 Hej den var ikke engang en uge og så kan man da ikke se om den tisser og laver som den skal? For moren slikker den jo bagi af samme grund så det kommer ud og så kan man jo ikke vide hvor meget den tisser men den klarede det desværre ikke, Det skete kort efter jeg skrev her, men ja tror da at der var noget galt men kan bare ikke se på uden at prøve at gøre noget og det gik også bedre først med modermælkserstatning, men synd og trist at opleve

• #23   5. nov 2013 Charlotte:
    Det gør mig ondt, men trøst dig med, at hvis den var blevet født i naturen, så havde missemor svigtet den fordi den var svag smiley

Jeg troede at du stod alene med katten uden missemor, derfor spurgte jeg til afføring mv.
    R.I.P.

• Charlotte G
    Charlotte G Tilmeldt:
    nov 2013

#24   6. nov 2013 Hej

Ja tak, det er hårdt men ja den havde nok ingen chance, har missemor men killing var totalt afkræftet men der var nok noget galt med det lille pus.

Kommentér på:
Syg nyfødt killing

Annonce