Foder til fældende kat? Foder til fældende kat?
Hej derude
Har nogen af jer erfaring med at skifte til et foder som gjorde at katten fældede mindre? Jeg er klar over at katte altid vil fælde et par gange om året, men tænkte om nogen havde erfaring med noget foder som gjorde at de fældede bare LIDT mindre?
Jeg fodrer med RC eller Hills, og har længe tænkt at jeg ville skifte over til enten Orijen eller Taste of the wild, eller måske er der et andet foder der er bedre?
Det er især min hankat der fælder helt tosset, han er korthåret. Saga som er langhåret fælder sjovt nok mindre.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 12
Var hos dyrlægen den anden dag da jeg netop skulle hente mere mad, og spurgte om dit spørgsmål, men de kunne ikke anbefale noget
aug 2011
Følger: 1 Katte: 5 Emner: 18 Svar: 101
Så vandt jeg i december 24 kg trøkost fra noget som hedder go care.. Og jubii tænkte jeg... 24 kg tørkost er velset når man har 4 katte.... Men jeg blev meget klogere.... Min hankat kan ikke tåle det.... Han klør sig helt vildt... Og alle tøserne har nu skæl igen og de fælder helt sindsygt... Så tilbage på Hair and skin... Og selvom de kun har fået det en lille måned så kan jeg se at deres pels er ved at blive flot og skæl fri igen... Og hankatten klør sig slet ikke på samme måde...
Så vi bliver på hair and skin....
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det er sæsonen..
Min gamle hunkat fælder året rundt, men i mindre grad uden for sæson, men først og fremmest, så lad være med at fodre med light foder, for det øger fældning og giver mat og trist pels, taler af erfaring..
Som Rikke vil jeg klart anbefale RC hair & skin, det er super godt, jeg havde også problemer med skæl/ tør hud, som følge af light foder, gik over til et mere fedtholdigt foder og blandede med hair & skin, nu har hun fin hud og fælder som normalt...
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
jan 2012
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Undrer mig over at især Tyson stadig har hår på kroppen gg
jan 2012
Jeg ved ikke om det forholder sig sådan, men blot min egen lille teori
mar 2011
Men nå, kan også bare være det er værre generelt i år, med fældningen, pga. de skift fra hård frost til mild, der har været.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 14
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
De har selvfølgelig fældet, og fælder jo lidt stadig, men der er ikke meget, at børste af.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det er katte får RÅT kød er grunden til at de fælder mindre. Det vil nok også hjælpe at give en tørkost med mere kød indholde men det vil ikke kunne gøre så meget som råt kød.
Det rå kød tilfæjer proteiner og fedt til katten på en naturlig måde som er godt for dem. Man ser det samme hos hunde som går fra at få tørkost til at få råt kød. pelsen bliver blød, fin, glat og skinnende.
Når en kat eller hund kun får tørkost så kan de ikke opbygge det naturlige og beskyttende lag af fedt på hårene. Selvom en hund/kats pels kan "føles" fedtet så er det fordi at fedtlaget er så tyndt at der kommer sprækker. i de sprække ropsamles støv og andet møg som vi mennesker så får på hænderne når vi nusser vores dyr. Der sker det samme for mennesker hvis vi ikke får nok olie og fedt i vores kost. vores hår bliver tørt og kedeligt og kan virke fedtet.
Når der er nok fedt, protein og væske i kroppen så er der altid et fedtlag omkring hårene som gør at de kan være elastiske(der for føles det blødt når vi nusser, hårene bøjer sig) og det holder almindelig snavs væk fra pelsen, der er ikke nogne "sprækker" snavs kan sætte sig i.
Jeg kan varmt anbefale at servere Råt til din kat om det så er tilskud eller 100% kost omlægning er op til dig. Jeg børster sjældent mine korthårede katte efter de skiftede til 100% råt. kun lige i fældnings perioden.
Det har også hjulpet på den kats som havde dårlig ånde(grundet konstant inflammation af gummerne/tandkødsbetændelse) Det har han ikke længere grundt ben og brusk han tygger på.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Skulle lige til at skrive at jeg er overbevist om at det er det rå, der går forskellen
mar 2011
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Men som andre siger: Det er sæsonen.
jan 2012
Foder til fældende kat?