{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Råt kød {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Hvad må jeg give mine katte af råt kød? Må jeg købe kyllingelår og give dem råt med ben? Må de få hakket oksekød? Eller er det bedst at give dem noget med ben i? smiley
Aner intet om det. Men har fået af vide at det vil være godt for dem en gang om dagen. De bliver foderet med tørkost og vådkost en gang om dagen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råt kød
  • #2   8. maj 2013 Fisk skal lige fryses et par døgn før du giver det til dem smiley

    Prøv at skriv råt, råfodring eller lignende i søge feltet der er så mange gode tråde om katte fodring smiley


  • #3   8. maj 2013 De fleste katte vil helst kun spise hakket kød eller kyllingefilletter i starten.. Når de lærer at det er mad, kan man begynde med ben, brusk og knogler og se om de vil spise det smiley

    Sasha G herinde fra har brugt en MASSE tid på at oversætte engelske sider og lavet div. guides til råfodring..

    http://sashagg.com/katte_raafodring/

    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/103995-start_paa_raafodring___min_kat_er_toerkost_junkie


  • #4   8. maj 2013 Når du starter med at tilvænne din kat til at spise Råt så fokuser på rent kød stykker. Dine katte kan muligvis ikke fordøje knoglerne i starten fordi deres maver ikke er klar og det kan tage lang tid at lære dem at genkende kød som mad smiley

    Kyllinge lår er helt fint, jeg startede faktisk med dem. Det eneste jeg gjorde var at skære alt kødet fra også smide knogler(med få kødlunser) i fryseren til når de en dag var klar til knogler smiley Du kan også altid bruge dem til at koge kyllinge suppe til dig selv smiley
    - husk at købe kylling uden lage, lager er lavet på sukker og salt og det kan din kat ikke tåle i for store mængder(der er for meget salt og sukker i lagen til mennesker så tænk på hvor lille din kat er)

    Principielt kan din kat spise alt kød, om den vil er op til dig og du skal arbejde i din kats tempo. du må ikke faste din kat for at lære den at spise råt men en hvis sult er ganske sundt for din kat så derfor kan du f.eks. fjerne 24/7 tørkosten om natten også servere råt om morgenen. sultne katte er mere tilbøjelig til at prøve noget nyt. Nogle katte har meget nemt ved at sætte sig fast på en slags kød så det er godt at lære sin kat variation hurtigst muligt når de er begyndt at acceptere 1 slags råt kød.

    Tænk at min side allerede så hurtigt kom i brug smiley


  • #5   8. maj 2013 ben-i-kød stykker som kyllinge vinger/lår/halse er for at rense tænderne da det fungere som tandbørster gør for mennesker men for de fleste katte er det noget der kommer efter de har lært at genkende råt kød som mad smiley

  • #6   10. maj 2013 Katte kan tåle alt råt kød, medmindre der er allergi.
    Favoritter ved mine katte er ; skært hestekød og kyllingehjerter


  • #7   10. maj 2013 sjovt så forskelligt det er. Mine elsker også kyllinghjerter men de vil ikke røre hestekød smiley Må se om jeg kan få dem til det ved at bruge samme tricks som jeg gjorde med kænguru, for variationens skyld. Deres favorit er lammekød så når jeg blander kænguru og lam 50/50 så spiser de alt op smiley

  • #8   3. aug 2013 Altså min kat er heeelt vild med svinehjerte og rå kylling. Han spiser faktisk intet til beredt kød, hvilket min gamle kat elskede. Jack skal have det råt, ellers spiser han kun sin tørfoder og vådfoder. [:
    Fisk bryder han sig ikke om overhovedet, jeg ved ikke om det er lugten, der frastøder ham eller smagen.


  • #9   3. aug 2013 Mine er også ret glade for hjerte af forskellig slags, svine-, okse-, kanin- og kyllingehjerter er dem de har prøvet indtil videre smiley

    Fisk er i naturel heller ikke en normal fødevare for katte men derfor synes nogle katte jo at fisk er fantastisk alligevel ^^


Kommentér på:
Råt kød

Annonce