{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.882 visninger | Oprettet:

N-A
N-A
Tilmeldt:
19. jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Et stks brækket hale .. {{forumTopicSubject}}

Ja det er hvad Eddie har...

Jeg kom hjem forleden dag efter en lang vagt.. Eddie lå og sov i buret da jeg kom hjem, hvilket er meget usædvanligt, da han ellers tilbringer det meste af tiden ude.. Jeg slog det dog hen, og lod ham ligge.. Efter en times tid kom han over og ville nusse, og som sædvanlig kører jeg min hånd fra hans hovedet, hen over kroppen og ud til halespidsen (fast ritual - netop for at tjekke alt er som det skal være)

Da jeg "får fat" om halen hvæser han og trækker sig, men er straks tilbage og vil nusse igen.. Jeg mærkede noget på halen jeg troede var en gren eller måske en sårskorpe, og jeg prøver forsigtigt at mærke efter igen, hvilket endnu en gang resulterer i at han hvæser og smutter.

Jeg lægger så mærke til at han går og hænger enormt meget med halen, og har besvær med at lægge sig ned, og han har tydeligvis ondt.. Jeg beslutter at ringe til vagtdyrlægen, og vi kører afsted med det samme..

Hun når dårligt at få fat på halen før hun siger "Hold da op - den er godt nok brækket" - stakkels lille mis.. Hun mener han er blevet ramt af en bil kun på halen, eller måske har hængt fast..

Nu er han på smertestillende, og der er allerede tydelige fremskridt. Dyrlægen var ikke bekymret for at lukke ham ud - men det er jeg altså..

Er der andre der har haft en kat med brækket hale? Lod I den komme ud i dagene efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et stks brækket hale ..
  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #1   11. maj 2013 Nu ved jeg ikke om det kan bruges men Silver har som man ser i hans album ikke nogen hale, hvad der er sket med den vides stadig ikke desværre.

    Men han kom hjem med en hale der han i en meget tynd tråd, dyrlægen tog og kappede den af.

    Vi holdte ham inde de næste to uger både grundet evt. infektioner, eller hvis de nu skulle komme op og toppes med en kat som får fat.


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #4   11. maj 2013 Maria - åh gud hvor skrækkeligt! Hvordan klarer han sig nu uden halen?

    Fruen på godset - han er da godt nok en uheldig lille mis.. Var han stadig på smertstillende da han kom ud?

    Eddie er på smertestillende tom. i morgen, så tænker at så længe han er smertedækket, har han ikke den der "stopklods" der siger at han skal være forsigtig?

    Hun var også bekymret for om der måske kunne være en byld, da han var lige på grænsen til at have feber.. Men da han er en meget sky kat, og naturligvis var meget stresset pga. smerten og turen til dyrlægen, troede vi at det var derfor.. Han er tydeligvis i bedring, og jeg må endda røre halen nu.. Jeg må dog ikke kigge nærmere på det - men det er fordi han er som han er, og ikke fordi han har ondt.

    Jeg synes bare at han måske skal vente nogle dage med at komme ud, men min dyrlæge synes jeg er pylret smiley

    Vi fik også af vide at worst case scenario var en amputering, men det ser heldigvis ud til at det går... Og han har ikke feber mere..



  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #6   11. maj 2013 Idag klarer han sig heldigvis helt fantastisk smiley

    Han har ingen mén efter ulykken, heldigvis da. Jeg har mistanke om det evt. har været en mejetærsker eller lignende han har været oppe og toppes med, det passede med høstsæsonen og han havde to åbne sår op af bagbenene.

    Men i dag er han en stor tyk bamse der render og fanger både mus, rotter og mosegrise smiley Han har en kæmpe gård med mange ha jord han råder over og er stadig en respekteret kat i området, der er dælme ingen der skal i karambolage med ham da smiley

    Ved ikke hvor tydeligt det er at se, men han har kun en lille stump tilbage smiley

    http://billeder.kattegalleri.dk/galleri/103/628/471/511545-blanding-af-racer-silver

    Han bor dog ikke hos mig, men hos en bekendt af familien da han er Udekat og jeg bor i lejlighed smiley det ville jeg ikke byde ham.


  • #7   11. maj 2013 Jeg ville som du nok også være lidt pylret smiley og vente med at lukke ham ud i hvert fald indtil han ikke længere fik smertestillende, med mindre han er ved at gå ud af sit gode skind for at komme ud smiley

    Må lige høre som jeg forstår så har du blot fået smertestillende til ham og der er ikke blevet gjort yderligere, hvad skal der så ske, skal du til egen dyrlæge mandag eller hvad skal der ske???

    Det skal vel konkluderes om den er brækket så operation er nødvendig eller er jeg helt gal på den??


  • #8   11. maj 2013 Personligt ville jeg ikke lukke ham ud. Han kunne jo hænge fast, så brudet bliver endnu værre. Så hold ham inde, så længe du kan.

  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #10   11. maj 2013 Maria - det kan jeg godt se.. Stakkels lille mis, men godt han trives nu!

    Jeg tror jeg holder ham inde i nogle dage endnu så..

    Heidi - det er konstateret at den er brækket, det var nok at mærke på den.. Hun sagde at hvis han efter i morgen (når han ikke får smertestillende mere) stadig ser ud til at have det godt, så gør vi ikke mere - medmindre noget ændrer sig.. Det burde kunne hele af sig selv.

    Hvis han viser de mindste tegn på at være belastet af det, eller have ondt, så skal han ind til røngten smiley


  • #11   11. maj 2013 Ok på den måde, så med mindre han virker påvirket af det så skal du ikke til yderligere kontrol..

    Jamen så krydser vi både fingere og tæer for at det heler af sig selv smiley


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #12   11. maj 2013 Nej ikke umiddelbart.. Men min dyrlæge ringer næsten hver dag og hører hvordan det går, så vi er meget obs på det.. Er spændt på hvordan han har det mandag, når han ikke får smertestillende mere

  • #13   11. maj 2013 Jeg ville i hvert fald holde ham inde, til du har set, at han kommer af med afføring, for den nerve, der styrer funktionen, løber i halen, og den kán have taget skade.

    Held og lykke med ham!


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #14   11. maj 2013 Mega

    Det var da en god information - det anede jeg ikke! Det vil jeg gøre!


  • #15   11. maj 2013 Min smukke pige mangler højst sandsynligt et par led i halen, den er i hvert fald kort og slutter "mærkeligt"
    Vi gætter på at det er sket i en dør der er blevet smækket, men aner det ikke, da hun var 21 uger da vi fik hende. Forrige ejer havde hende aldrig til dyrlæge:-(
    Heldigvis har hun det fint!
    Håber at han snart er på toppen igen.


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #16   14. maj 2013 Han har det allerede meeeget bedre. Jeg må røre og pille en smule idag, på trods af hans generte personlighed, og at han ikke er på smertestillende..

    Jeg kan se at han har et sår på en halvanden cm som er en smule betændt, men dyrlægen var ikke bekymret..

    Skal ringe og opdatere om en uges tid, medmindre han begynder at vise tegn på smerte smiley


  • #17   14. maj 2013 Lyder godt smiley

Kommentér på:
Et stks brækket hale ..

Annonce