2.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Når en killing kommer fra tidligt fra sin mor? Når en killing kommer fra tidligt fra sin mor?

Hej KG smiley

Jeg har lige et spørgsmål jeg kom til at tænke på, så jeg håber at i vil være behjælplige med at svare smiley

Men som overskriften siger, hvad sker der egentlig når en killing kommer for tidligt fra sin mor? F.eks. når den er 11 uger?

Jeg spørger, fordi at jeg har set en annonce, hvor killinger blev solgt, som 11 uger.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når en killing kommer fra tidligt fra sin mor?
  • #1   14. maj 2013 så bør der ske følgende at sælger og køber anmeldes til politiet og de får derved en bøde fordi at dyreværnsloven sir 12 uger af årsag til at killingerne har behov for så meget tid med sin mor og søskende for at lærere at være en kat

• #3   14. maj 2013 Mange tak for de hurtige svar (: Sælger siger at mormissen ikke gider killingerne mere. Men det er jo self ikke grund nok for at sælge dem, da de stadig skal lære meget(: Men tænkte mere om de kan gå hen og få "psykiske" men af det, hvis i forstår? (:

• #4   14. maj 2013 Altså udover at det er ulovligt, og både sælger og køber bør meldes og dermed få en bøde..

Så tror jeg at det du mener med spørgsmålet er hvilken påvirkning det kan have på killingen..
    Det kan være svært at sige, for de eventuelle adfærdsforstyrrelser der kan opstå, vil ofte først vise sig efter et par år, men det kan være urenlighed, sutten på øreflipper eller andet, manglende jagt egenskaber, men oftest er det nok det sociale de vil få problemer med, ikke at kunne adskille alvor og leg, angriben af sit menneske også kaldet playaggression..

Men nogle katte er der ingen adfærdsforstyrrelser ved, så det er svært at sige, men der er en lov og den er der for en grund, og dermed skal den overholdes..

Læs evt denne: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Kattens-adfaerd.pdf

• #6   14. maj 2013 Okay mange tak for alle de gode svar smiley Så blev jeg det klogere (:
    Det er godt der er lov om den slags! Bare en skam at nogle ikke overholder det smiley

• #8   14. maj 2013 Ja det er nemlig det (: Men så må man jo lige minde folk på det og er de lige glade, så må man jo gå videre med det (:

• #10   14. maj 2013 Mange tak (: Bare en skam at ikke alle har den holdning, men Man kan håbe at der kommer en dag (:

• #11   14. maj 2013 Killingen lærer af at blive afvist af moderen - en del der er med til at gøre den til en harmonisk normal fungerende voksen

• #12   15. maj 2013 Altså selvfølgelig er det ikke lovligt og bør ikke ske, men jeg tænker, hvad gør en enkelt uges forskel? Jeg kunne sagtens forstå det hvis det var 2-3 uger, for der lærer de garanteret meget, men gør en uge så stor forskel? smiley
    Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, så bare af ren nysgerrighed!
    Sidste år skulle min veninde også have en af vores killinger, og vi var lidt i tvivl om den dato de blev født, så vi ventede til vi var helt sikre på at de var 12 uger (måske 13), men da de var 11 uger tog deres mor dem med i skoven, og vi har ikke set dem siden. Moren er kommet tilbage igen - det gjorde hun ret hurtigt, men killingerne kom aldrig tilbage. Så der tænker jeg om den ekstra uge havde gjort en forskel? smiley

• #13   15. maj 2013 Det er faktisk et godt spørgsmål Diana (: Jeg følger lige med

• #15   15. maj 2013 jeg ser det sådan her: Du har 12 uger til at læse til en eksamen og så kommer din lærer måske 2 uger før eksamen og siger "sorry, jeg gider faktisk ikke have jer mere, gør det på 11 uger"!!

• #16   15. maj 2013 Mel:
    Det var en rigtig god og forståelig sammenligning du lavede der smiley

• #17   15. maj 2013 Mel godt sagt (:

• #18   15. maj 2013 Jeg er helt klar over loven (og den skal helt sikkert følges - den er jo lavet af en grund)
    Men jeg tænkte nemlig på om det havde meget at sige i forhold til udviklingen smiley
    Men mange tak for svar!

Kommentér på:
Når en killing kommer fra tidligt fra sin mor?

Annonce