Kattelem i vindueshøjde? Kattelem i vindueshøjde?
Hejsa,
Jeg vil lige høre, om der evt. er nogen, der har erfaring med en kattelem i vindueshøjde? Mit valg står ml. en terassedør i stuen, eller vinduet i bryggerset. Og jeg planlægger det sidste. Indvendig er der en bordplade under vinduet i rummets brede, og der hopper hun allerede rundt nu. Så ud skal hun nok komme. Udvendig havde jeg tænkt mig at sætte en plade under vinduet, som hun kunne hoppe ud på, og evt. en mere forskudt nedenfor (der er lidt højere pga sokkel). Hvad tænker I, mon ikke det vil virke? Nogle forslag til hvor stor den udvendige plade skal være?
Lige nu lukker vi hende ud (kun når vi er hjemme) men jeg vil gerne have, at hun kan komme ind, når hun vil, og ved bagdøren kan man ikke lige se, om der er en kat udenfor, der gerne vil ind.
På forhånd tak for sparring.
(standarden: Flocke er en norsk skovkat, snart 1 år, neutraliseret hunkat, og hun elsker at være ude!)
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det eneste du skal være påpasselig med er om din kat kan komme op til vinduet ude fra hvis nu den har skadet benet.
Lige nu skal min katte op af en terrassetrappe før de kan komme til terassedøren med kattelemmen men selv med et bid i det ene bagben har de uden problemer formået at komme op til lemmen og ind. Han kunne lige hoppe op i sofaen og ligge sig.
Jeg tror du skal sigte efter at katten ikke skal hoppe mere ned 30cm ad gangen hvis du sætter plader/hylder op til vinduet. Eller du kan lave en skrå rampe op til vinduet/kattelemmen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Har I nogen ide om hvor stort brættet udenfor vinduet skal være? Hun er jo ret adræt, så 40x40 tænkte jeg... Og er det for lille kan det selvfølgelig udskiftes med et større.
Billede følger, men der går lang tid, vi skal først bestille et vindue med hul i.
sep 2012
"Dybden"- afstanden ud fra vægen behøver ikke være mere end 19 cm hvis hun bare skal gå på det.(f.eks til en skrå stige eller en af hoppe pladserne)
Jeg har en lille hylde som deres første "springbræt" op til de andre, da den sidder i taljehøjde var den nødtil at være tyndere. Den kan de ligge udstrækt på uden problemer.
De kan også sagtens vende sig om hvis de vil den modsatte vej end de først planlagde da de hoppede op.
Så jeg vil sige at selv til en 10kg kat er 40*40cm her fint
jan 2012
apr 2013
Den stakkel skal nu i morgen være inde igen hele dagen mens vi er på arbejde. Hun har jo næppe forstået at hun fik en dag ekstra med i denne weekend.
Og dog, umiddelbart tænker jeg, at hun stadigvæk kun skal have lov at være ude, når vi er hjemme (når vi får kattelem) - hvad gør I? Må katten løbe ude, når I ikke er hjemme?
jan 2012
Vi havde ikke kattelem den gang, men havde et udhus hvor de altid havde mulighed for at søge læ og tørvejr i..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
""Den topmoderne kattelem Pet Porte SmartFlap med mikrochip læser lader kun din egen kat ind i huset. Undgå både farlige halsbånd til din egen kat samt fremmede katte i hjemmet!
En integreret chip-læser læser din kats chip-nummer. Det er muligt at programmere op til 32 kattes chipnummer""
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattenet_kattelemme/kattelem_kattedoer/mikrochip_kattelem/182813
Den er billigere på de udenlandske zooplus.
apr 2013
Fruen på Godset: ja, det bliver noget i retning af en kattestige - jeg ved ikke hvad du tænker på, og når jeg googler begrebet, så dækker det også lidt forskelligt. http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=37878
jan 2012
Min er sat på væggen sådan at den er skruet ind i væggen med hele den lange side og så med et lille platau øverst oppe foran vinduet...
Jeg kan desværre ikke vise et illed af min, da den er taget ned i øjeblikket
apr 2013
Hvor stor var dit plateau - uden for vinduet?
jan 2012
Men 30x30 eller 40x40 syntes jeg lyder som et stor nok plautau..
sep 2012
De havde ikke 24/7 adgang i starten da de lige skulle lære området at kende. Tror ddet var 1,5måned hvor jeg låste lemmen om natten.
Dog når det er jul, nytår eller anden festlighed hvor folk går ud på gaderne så bliver kattelemmen låst.
apr 2013
Vores kattelem var temmelig lang tid undervejs (glarmesteren
Det betød så, at vi ikke lukkede hende ud om morgnen da vi startede på arbejdet igen. Hun var inde i dagtimerne (fandt sig nogenlunde i det) og ude når vi kom hjem. Men det kunne (skulle) jo ikke blive ved. I tirsdags tog vi chancen og lukkede hende ude om morgnen... De to sidste dage var hun i haven da vi kom hjem, men i dag, hvor det jo også har regnet, var hun frivilligt gået ind. Det er bare super. Så er jeg mere rolig!
Det var bare det jeg ville fortælle...
Hilsen en glad ejer af en glad inde-UDE mis
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
apr 2013
dec 2006
sep 2012
Jeg tror nu også mest det var været den slags ting der fik mine katte til at lære at bruge kattelemmen. Troede egentlig ikke de kunne finde ud af det også vupti ser man dem komme strygende ind som et lyn
apr 2013
Og nu vi var hjemme, var det vel 2/3 af gangene, hvor hun skulle ind, at hun lige stod foran glasdøren på terrassen i stedet. Hun kunne jo se, at vi sad indenfor
Jeg satser dog på, at hun hen over efteråret forstår, at hun ikke skal være ude, når det er mørkt. Dvs. til vinter, kan hun jo så være ude, indtil vi kommer hjem (og der vil det nok være mørkt - suk).
Lige nu ligger hun ved siden af mig på sofaen og slapper den...
dec 2006
Sådan er det også her, nu hvor vejret er blevet køligere. Og vi har ingen kattelem
Kattelem i vindueshøjde?