{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Katte og tlf-opladere!! {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.

Vi har to indekatte på 3 år, som har det godt sammen og som vi er glade for. Desværre har de en svaghed for vores mobilopladere og det har efterhånden kostet os 7 stk.. Min kæreste er godt tosset over det og kræver snart at de bliver aflivet, da det er frustrerende.. Vi har normalt haft gemt dem væk for at undgå de bider dem over, men det smutter altså et par gange og så er den gal!
Jeg spørger nu for at få nogle gode råd, da mine misser betyder rigtig meget for mig, specielt den ene, som er "mors" kat..

Vh

Vibeke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og tlf-opladere!!
  • #1   24. maj 2013 Sikke da noget barnligt skaberi af din kæreste :-/. Det er de "voksnes" ansvar at holde sarte eller farlige ting væk fra børn og dyr. Og går det galt har man kun sig selv at takke for det.

• #4   24. maj 2013 Det var dig en bizar opførsel af din kæreste..
    Sørg dog for at de mobilopladere ikke ligge så kattene kan komme til dem..

Men altså de fleste katte bryder sig ikke om citrusfrugt, så måske det kan hjælpe at smøre ledningen ind i citronsaft, men det skal jo gøres jævnligt da lugten fortager sig..
    Ved også nogen tidligere har skrevet at det der hedder god negl skulle afskrække katten fra at bide i ledninger..
    Prøv at søge i forum på katte der bider i ledninger, ved der tidligere har været nogle tråde om emnet..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #5   24. maj 2013 Jeg har 5 katte og de har aldrig bidt i mobilopladere eller noget andet, da jeg hver gang jeg har brugt den kommer den ind i reol skabet, der ligger de altid. Jeg persontlig glemmer ikke efter brug at ligge den i skabet, alting har sin plads når man har katte.

Så sig til din kæreste at det også er hans ansvar at holde tingene væk, med det samme man har brugt dem og at du ikke vil høre på sådan noget pjat at skulle af med kattene fordi de ikke ved hvorfor de ikke må det.. smiley

• #6   24. maj 2013 Min datter har også mistet opladere til kattene, men ja så må man blive sur på sig selv smiley kattene tror jo bare det er legetøj smiley

• #8   24. maj 2013 Jeps Flemming smiley

Gem de opladere langt væk.,hvis man har kat har man også et ansvar,
    Aflive katten ,jamen i guder : -(

• #9   24. maj 2013 Smør ledningen med Mentholatum (fås på apoteket) det lugter og er lidt fedtet, så det bliver på ledningen i længere tid smiley Derudover så køb sådan en "hylde" som mobilen kan ligge på når den lader, så kan kattene heller ikke komme til ledningen, jeg har selv en smiley Her er et link http://www.driinn.com/

• #10   24. maj 2013 Jeg rydder laderen væk, når jeg har brugt den, men jeg kan altså ikke også holde styr på min kæreste på 39 også og det er i hans besiddelse at de ryger!
    Jeg skrev herinde for at få gode råd om hvad nogen havde prøvet med og haft succes med og ikke for at få at vide at der ikke er noget der hedder smuttere og at jeg skal oppe mig, jeg står for alt pasning af kattene, hunden, hamsteret, min hest og til dels vores datter -kan sgu ikke huske alt!
    Der er noget der hedder konstruktiv kritik og den kunne jeg have mere glæde af end negativ kritik, tak til jer der kom med et par forslag, det var sådan noget jeg ledte efter..

• #11   24. maj 2013 Sgu da smart, den "oplader-hylde" smiley

• #12   24. maj 2013 Der er også smuttet et par opladere her i huset, underligt nok de unge menneskers.
    Min har de aldrig taget, fordi jeg har den til at sidde fast i en kontakt, de ikke kan komme til.
    Man kan selvfølgelig smører ledningerne ind i alt slags grat, men jeg synes ærlig talt at voksne mennesker burde kunne finde ud af at lægge den slags, der jo ser ud som legetøj/snor for en kat, et sådan sted at de ikke kan komme til det. Det kan da ikke være så svært, især når det er sket så mange gange.

• #13   24. maj 2013 Har selv haft problemet...
    Jeg smurte alle ledninger ind i Mavala Stop (førhen kaldet Go' Negl), købte det i Matas.
    Smurte et nyt lag på ca. en gang i måneden i en halvt års tid..
    Nu rører de ikke ledningerne mere..
    Prøv at putte det på en negl og lad det tørre.
    Prop så fingeren i munden - så ved du hvorfor kattene ikke bider i ledninger mere smiley

• #14   24. maj 2013 Vi har prøvet at sætte den i det fjerneste hjørne i soveværelset, hvor det er svært at komme til.. Det var så den vi fandt i dag.. Så have vi en i køkkenet i en stikdåse på bordet, let gemt af vejen, den røg forrige gang..

• #15   24. maj 2013 Vibeke

Grunden til min reaktion er :
    Hvis der ikke skal mere til at din kæreste mener katte skal aflives ,så er de katte et forkert sted.
    Og at det er jeres ansvar de ladere ikke ligger fremme.
    Så rådet er gem de ladere væk

• #16   24. maj 2013 Tine.. Det er jeg godt klar over, jeg tager min del af ansvaret og er villig til at fortsætte sådan, men bliver ked af det og presset, når han bliver sur over at de igen har bidt dem´over, fordi han ikke har ryddet dem væk og derfor står med en ledning delt i 3-4 stykker.. Jeg kan bare ikke rende og rydde op efter ham hele tiden, både med tallerkener, tøj, papirer mm (har en datter der gør det samme). Jeg har sagt det til ham flere gange og det virker en gang eller to, så er det glemt indtil næste gang og så er f.. løs! Derfor prøver jeg nu at finde råd til at han kan have dem liggende fremme og jeg kan få fred..

• #17   24. maj 2013 Så køb da et par af de opladerhylder som Karin linker til. Manden MÅ da kunne finde ud af at bruge sådan en!

• #18   24. maj 2013 Hvad med den oplader hylde som Karin linker til, du kan da passende give ham sådan en i fars dags gave, hvis han altså er far til din datter smiley

I øvrigt syntes jeg ikke han lyder som verdens mest omgængelige person/ kæreste..

• #20   24. maj 2013 Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men man regner barsels perioden svare til 1 1/2 fultidsstilling smiley så har du et barn under 1-2 år har du nok at se til, mist ikke modet det bliver lettere, men kæresten, manden i dit liv skal jo aflaste dig.

• #22   24. maj 2013 <i>Du må fortælle ham, at enten pakker han de hele ledninger væk eller også samler han de halve op. Det er sådan set et valg han helt selv tager </i>

Nææhh CCD jeg syntes hun skal fortælle ham at enten pakker han de ledninger væk og hjælper til hjemme eller også pakker han sit tøj og finder en anden at hunse med..
    For det er da ikke rimeligt at TS skal passe alt alene og hvis hun skal det så skal hun da i hvertfald ikke passe et stort barn på 39 år..

• #25   24. maj 2013 Ha ha kom lige til, at tænke på hvordan han ville se ud i hovedet hvis han læste denne tråd smiley
    Jeg skal huske, at rose min svigersøn næste gang jeg ser ham smiley det plejer jeg nu, for han er fantastisk til, at lave mad, og gør det hver dag!

• #27   24. maj 2013 Hahahaha ja Jette han ville nok blive noget stram i masken smiley

Ja du må huske at rose svigersønnen..
    Jeg skal måske her nævne at jeg har en bror (som jeg bor sammen med) der heller ikke hjælper til i hjemmet, det vil sige jo hvis jeg beder ham om at hjælpe og han rydder som regel også op efter sig, om ikke andet så når jeg snerre af ham smiley men aldrig aldrig ville han give kattene skylden for at noget var ødelagt fordi han ikke havde ryddet op efter sig.
    Og aldrig ville han sige at kattene skulle aflives fordi de havde ødelagt noget, ikke at de nogensinde har ødelagt noget, men hvis..

• #28   24. maj 2013 Der vil jeg også sige at min kæreste ville heller aldrig sige at en af vores katte skulle aflives hvis de ødelagde noget. Altså Jax her hjemme har ødelagt hans champagne glas som han fik den dag han blev student, men vi kunne godt se det var vores egen fejl. Så skulle de ødelægge en oplader, den kan erstattes men han ødelagde noget personligt og er her skam stadig! smiley

Og det skal siges min kæreste har haft næsten ALT i mod katte indtil vi fik vores egen pga mine gode overtalelses evner. smiley

• #29   24. maj 2013 Du må have gode evner Sanne, når nu han helt er omvendt smiley

Katte forstår jo ikke at de ødelægger noget, det er jo ikke en bevidst handling som sådan, det er deres natur at lege og gnave, så må vi mennesker sørge for at de ikke kan få fat i noget de ikke må få fat i, lidt ligesom med børn, vi sætter jo heller ikke det dyre krystalglas på nederste hylder når lille prins pilfinger begynder at kunne gå og nå ting, så er det nogle mindre værdifulde ting der kommer på hylderne som de kan nå smiley

• #30   24. maj 2013 Det må jeg have ja smiley

Nej, denne her stod nu meget højt, inde på en hylde, men der var et bånd om vi ikke lige havde tænkt på han kunne få fat i smiley

• #31   24. maj 2013 åhh ja nogle gange får man ikke lige tænkt på det hele, det tror jeg vi alle har prøvet, det er drøn ærgeligt, men man kan jo ikke gøre noget ved det..

• #32   24. maj 2013 Det var jo det lille Emma lærte sin mor, da hun flyttede taburetten hen til akvariet, åbnede og fodrede fiskene med så meget foder, at mange fisk døde og sidste gang var det 2 fjernbetjenere de blev fodret med smiley :D
    Fiske fodret var flyttet, og lige nu er de uden betjening, så nogle funktioner kan ikke bruges smiley
    Nu bliver akvariet nedlagt.
    Forresten er min datter glad for, at jeg mobbede hende til, at gå af med piratfiskene før Emma blev født smiley

• #33   24. maj 2013 smiley Hehe Jette, ja man må lære a sine fejl smiley men nok heldigt at piratfiskene kom andre steder hen ingen prinsessen kom til smiley

• #34   24. maj 2013 Tør slet ikke tænke på hvis de var der smiley

• #35   25. maj 2013 Jeg vil så sige at jeg først har nedlagt mine akvarier (7 stk) for nogle år siden... Mine børn har aldrig lavet ulykker med dem, da de viste de godt måtte kigge, men ikke røre... og det har aldrig været et problem .

De skal jo lære at der er nogle ting de ikke må røre ved smiley

Jeg har en kanin der elsker at bide i ledninger...men der er ikke nogen hun kan komme til... efter hun pelsede mit overførings kabel til kameraet...

Jeg har 5 katte... de tygger ikke i ledninger.... for der ligger ikke nogen fremme de kan tygge i... og glemmer man det.. tjaaa så må man jo lære af det.

• #36   25. maj 2013 Mine opladere ligger i en skuffe og hvis mobilen skal oplades, så ligger den et sted hvor kattene ikke kan komme til.

Sikke nogle trusler din kæreste kommer med.
    Hvis han havde været min var han røget ud!! smiley

• #37   25. maj 2013 Hvis min kæreste ville af med dyrene fordi de ødelage noget, fordi han ikke kunne rydde op, så var han røget forlængst!
    Heldigvis har vi ingen lednings-gnavere her hjemme! (;

• #38   25. maj 2013 Vil nu også sige at hvis min kæreste truede med at få kattene aflivet fordi de ødelagde ting (som HAN ikke gad fjerne, selvom han vidste de så ville ødelægge det), så røg han ud af døren hurtigere end han kunne tælle til 3!

• #39   25. maj 2013 Her har vi også problemer med at ledninger er meget spændende. Vores ene kat har indtil nu kostet os både telefonopladere, ipad oplader, ledning til sensorbar til wii, en drikkefontæne til katte og sådan kunne jeg blive ved. Det er da rigtig irriterende men så må man jo tænke kreativt. Vi har købt sådan nogen man kan putte ledninger ind i for at få samling på sine ledninger, kan bla. købes i ikea. I mandens sengbord er der lavet hul i bagbeklædningen så telefonen kan ligge i skabet og ledningen kan puttes igennem hullet og i kontakten bagved skabet.
    Håber i finder en løsning

• #40   25. maj 2013 At sætte de materielle ting i første række, frem for det man elsker i kød og blod... Undskyld, men føj siger jeg bare.

• #41   25. maj 2013 Tag dem ud af stikket og gem dem i en skuffe når de ikke bliver brugt

Kommentér på:
Katte og tlf-opladere!!

Annonce