Kat spiser/ødelægger alt Kat spiser/ødelægger alt
Jeg har verdens skønneste Birma han på 8 mdr. Men han har et kæmpe stort problem. Han bider i alt og ødelægger ting. Han spiser alt hvad han kan finde. Og derfor bliver han syg. Indtil nu har han været ved dyrlæge 2 gange og blive opereret i maven. Der sad simpelthen fremmelegemer i hans tarme begge gange, og han var selvfølgelig rigtig syg.
Nu har vi sikret hele huset, fjernet alle små genstande. Men alligvel bliver han ved.
Han har selvfølgelig mad ståene altid, endda flere steder. Vi har flere katte også på hans alder. Så han burde ikke kede sig. Alm kattelegetøj kan han ikke ha for det æder han også.
Har desværre en fornemmelse af det er galt igen, han ser ikke frisk ud og har kastet op en del gange. Så afsted til dyrlæge igen ;( Det er 3 uger siden sidst.
Hvad kan man gøre? Har i nogen sinde hørt at en kat er sådan?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men omvendt han er jo i lømmelalderen, og måske er han langsommere i sin udvikling end de andre..
Jeg ved ikke rigtig hvad du kan gøre, men du skriver jo så godt nok at han ikke kan have noget legetøj fordi han æder det, og han ikke burde kede sig fordi der er andre katte at lege med, men tænker alligevel at han måske keder sig, når han ikke har noget legetøj, der må da være noget legetøj i kunne finde som han ikke kan spise..
Hvad med nogle massive trækugler i en vis størrelse, plastic bolde, massive gummibolde, der må virkeligt findes noget han ikke kan spise så han stadig har noget legetøj, det er ikke altid en katteven er aktivering nok..
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 42 Svar: 174
Dyrlægen mener også det er kedsomhed. Jeg går hjemme så jeg kan for det meste holde øje med ham.
De har masser af krædsetræer og huler og de er over hele hjemmet, pånær ungernes værelser pga legetøj.
jan 2012
Du skriver du går hjemme, leger du med ham??? Altså sådan fang drillepind leg, eller fang snore legen, du kan jo snildt lege med ham med de ting og så lægge dem væk når legen er slut så han ikke æder det
Har du mulighed for at tage ham ud i snor eller indhegnet have/ volier??
Det lyder som om han har brug for at blive stimuleret ret meget..
jun 2009
Planene er faktisk at vi bygger en voliere her i sommerferien. Så han kan komme ud. Han har været lidt med ude og det nyder han virkelig.
Det er mest om natten han laver ballade.
jun 2009
Planene er faktisk at vi bygger en voliere her i sommerferien. Så han kan komme ud. Han har været lidt med ude og det nyder han virkelig.
jun 2009
jan 2012
Og fint du leger med ham
Når nu du så skriver at det mest er om natten han laver ballade, så er det jo fordi det er der, der er ro og han har tid til at kede sig
Så er opgaven jo nok nærmere at i får kørt ham træt om aftenen inden i går i seng, så han i stedet for sover det meste af natten..
Har du prøvet at lege ekstra meget med ham om aftenen, kort tid før sengetid?? Ikke vilde lege men så han bliver kørt træt, og så give ham en stor portion vådmad (dåsemad eller råt kød) som natmad, lige før i går i seng, en mæt kat er en træt kat der ikke giver anledning til at lave ballade
jun 2009
Han er en dejlig kat, men virkelig en prøvelse pga af alle de dyrlæge besøg
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Har ikke tjekket din profil, har du flere katte, for ellers tror jeg at det ville hjælpe at få en makker i huset
jan 2012
Og ja Marianne har ret katte er nataktive, men man kan til en vis grænse ændre det, bla ved at køre dem trætte til natten og give dem tung mad lige før sengetid, en mæt kat er en træt kat
Han sover måske ikke hele natten, men måske til kl 5 eller 6 og så er der da den kortere tid at lave ballade i
Og jo ældre han bliver, des mere burde det også aftage, jeg kan se på min lømmel at hun er blevet mere rolig efter hun har passeret de 10 mdr. hun er nu 13 mdr.
jun 2009
jan 2012
Men prøv at se om det hjælper at gøre ham træt til natten og give ham noget mættende til natten, det er jo et forsøg værd
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 47
vi har pakket ledninger godt væk, og det er ryddeligt, for ellers æder han det.
men hvad med at give katten noget den godt må tygge i?
griseøre, katte græs, stuebambus eller noget andet som den kan hygge sig med.
jeg har en mistanke om at vore gjorde det fordi at han havde ømme tænder, og det har vi fået fixet, så nu tygger han ikke så meget mere. men han er stadig altædende
jun 2009
Vi troede nemlig også at det vat tænder.
Altså griseøre som hunde også får??
Jeg må ha købt en masser hårde lækkerier
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 47
Kat spiser/ødelægger alt