1.540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kat spiser/ødelægger alt Kat spiser/ødelægger alt

Jeg har verdens skønneste Birma han på 8 mdr. Men han har et kæmpe stort problem. Han bider i alt og ødelægger ting. Han spiser alt hvad han kan finde. Og derfor bliver han syg. Indtil nu har han været ved dyrlæge 2 gange og blive opereret i maven. Der sad simpelthen fremmelegemer i hans tarme begge gange, og han var selvfølgelig rigtig syg.

Nu har vi sikret hele huset, fjernet alle små genstande. Men alligvel bliver han ved.

Han har selvfølgelig mad ståene altid, endda flere steder. Vi har flere katte også på hans alder. Så han burde ikke kede sig. Alm kattelegetøj kan han ikke ha for det æder han også.

Har desværre en fornemmelse af det er galt igen, han ser ikke frisk ud og har kastet op en del gange. Så afsted til dyrlæge igen ;( Det er 3 uger siden sidst.

Hvad kan man gøre? Har i nogen sinde hørt at en kat er sådan?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat spiser/ødelægger alt
  • #1   28. maj 2013 Nej ikke i en alder af 8 måneder, små killinger ja, men han burde i min optik være over det stadie.
    Men omvendt han er jo i lømmelalderen, og måske er han langsommere i sin udvikling end de andre..
    Jeg ved ikke rigtig hvad du kan gøre, men du skriver jo så godt nok at han ikke kan have noget legetøj fordi han æder det, og han ikke burde kede sig fordi der er andre katte at lege med, men tænker alligevel at han måske keder sig, når han ikke har noget legetøj, der må da være noget legetøj i kunne finde som han ikke kan spise..
    Hvad med nogle massive trækugler i en vis størrelse, plastic bolde, massive gummibolde, der må virkeligt findes noget han ikke kan spise så han stadig har noget legetøj, det er ikke altid en katteven er aktivering nok..

• #2   28. maj 2013 Han har også legetøj. Han har nogle hårde plastik bolde som hverken kan sluges eller bides i stykker. Og noget små hunde legetøj.

Dyrlægen mener også det er kedsomhed. Jeg går hjemme så jeg kan for det meste holde øje med ham.

De har masser af krædsetræer og huler og de er over hele hjemmet, pånær ungernes værelser pga legetøj.

• #3   28. maj 2013 Kradsetræer og huler er jo ikke sjove hvis det ikke er fordi man leger med en anden kat og leger gemmeleg smiley

Du skriver du går hjemme, leger du med ham??? Altså sådan fang drillepind leg, eller fang snore legen, du kan jo snildt lege med ham med de ting og så lægge dem væk når legen er slut så han ikke æder det smiley

Har du mulighed for at tage ham ud i snor eller indhegnet have/ volier??
    Det lyder som om han har brug for at blive stimuleret ret meget..

• #4   28. maj 2013 Ja jeg leger meget med ham. Det elsker han smiley
    Planene er faktisk at vi bygger en voliere her i sommerferien. Så han kan komme ud. Han har været lidt med ude og det nyder han virkelig.

Det er mest om natten han laver ballade.

• #5   28. maj 2013 Ja jeg leger meget med ham. Det elsker han smiley
    Planene er faktisk at vi bygger en voliere her i sommerferien. Så han kan komme ud. Han har været lidt med ude og det nyder han virkelig.

• #6   28. maj 2013 Ja jeg leger meget med ham. Det elsker han smiley

• #7   28. maj 2013 Det lyder skønt med det volier, det vil han elske, og så vil han også få en masse nye indtryk der kan gøre ham træt smiley
    Og fint du leger med ham smiley

Når nu du så skriver at det mest er om natten han laver ballade, så er det jo fordi det er der, der er ro og han har tid til at kede sig smiley
    Så er opgaven jo nok nærmere at i får kørt ham træt om aftenen inden i går i seng, så han i stedet for sover det meste af natten..

Har du prøvet at lege ekstra meget med ham om aftenen, kort tid før sengetid?? Ikke vilde lege men så han bliver kørt træt, og så give ham en stor portion vådmad (dåsemad eller råt kød) som natmad, lige før i går i seng, en mæt kat er en træt kat der ikke giver anledning til at lave ballade smiley

• #9   28. maj 2013 Det skal nok prøves. Han sover nemlig om aftenen. Så må vi prøve at vække ham og underholde ham og køre ham godt træt.

Han er en dejlig kat, men virkelig en prøvelse pga af alle de dyrlæge besøg smiley Vi har heldigvis verdens bedste dyrlæge smiley

• #10   28. maj 2013 Nu er en kat jo et natteaktivt dyr, så de laver for det meste ballade.

Har ikke tjekket din profil, har du flere katte, for ellers tror jeg at det ville hjælpe at få en makker i huset smiley

• #11   28. maj 2013 Marianne i start oplægget står der: <i> Vi har flere katte også på hans alder.</i>

Og ja Marianne har ret katte er nataktive, men man kan til en vis grænse ændre det, bla ved at køre dem trætte til natten og give dem tung mad lige før sengetid, en mæt kat er en træt kat smiley

Han sover måske ikke hele natten, men måske til kl 5 eller 6 og så er der da den kortere tid at lave ballade i smiley

Og jo ældre han bliver, des mere burde det også aftage, jeg kan se på min lømmel at hun er blevet mere rolig efter hun har passeret de 10 mdr. hun er nu 13 mdr.

• #12   28. maj 2013 Jeg håber da det bliver bedre en dag. Det er hvert fald en dyr fornøjelse hvis han skal opereres hver 2-3 måned hele livet igennem smiley

• #13   28. maj 2013 Ja de må man sige, det er heller ikke særlig sundt for ham og hans mave at han spiser alt muligt..

Men prøv at se om det hjælper at gøre ham træt til natten og give ham noget mættende til natten, det er jo et forsøg værd smiley

• #14   28. maj 2013 vi har også en som æder alt!!!!
    vi har pakket ledninger godt væk, og det er ryddeligt, for ellers æder han det.
    men hvad med at give katten noget den godt må tygge i?
    griseøre, katte græs, stuebambus eller noget andet som den kan hygge sig med.
    jeg har en mistanke om at vore gjorde det fordi at han havde ømme tænder, og det har vi fået fixet, så nu tygger han ikke så meget mere. men han er stadig altædende

• #16   28. maj 2013 Han er blevet tjekket på kryds af dyrlægen begge gange han har været indlagt.

Vi troede nemlig også at det vat tænder.

Altså griseøre som hunde også får??

Jeg må ha købt en masser hårde lækkerier smiley

• #18   29. maj 2013 Vi har også købt en tandbørste til vores som tygger i alt, og nu er vi begyndt at hygge med den,han spinder og får lov at gennem gnaske den, og så får vi plejet lidt tænder samtidig

Kommentér på:
Kat spiser/ødelægger alt

Annonce