{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Min kat fælder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen :).
Er der nogle af jer der har en kur eller en ide til hvad man kan gør når ens kat fælder helt vildt! Min kat kan ikke lide at blive brøstet så det har jeg droppet :(. Hun er korthåret, men har en tyk underpels.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig :).

Hilsen anni smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat fælder
  • #1   28. maj 2013 Ja, jeg kæmper med det samme problem. Freddie VIL hverken kæmmes med handske, børste eller kam, så der ligger hår overalt - og det må jeg jo så prøve at holde nede.

    Hvis det medfører hårboller, så giv malt. smiley


  • #2   28. maj 2013 Jeg har ikke set hårboller nogen steder her hjemme da hun får kattemad der ikke skulle give hårboller :).
    - hvad er malt? :).


  • #3   28. maj 2013 hvad har du forsøgt på for at vænne hende til børsten? Det kan nemlig godt lade sig gøre med masser af tålmodighed, masser af godbidder og på kattens præmisser



  • #4   28. maj 2013 Malt er en pasta der hjælper på fordøjelsesproblemer og er specielt godt hvis katten danner hårboller.
    Købes i håndkøb hos dyrlægen eller dyrhandleren.

    Men fint at hun hverken kaster op eller har diarré. smiley


  • #5   28. maj 2013 Jeg har prøvet siden marts at vænne hende til blive børstet. Hun går helt amok hvis jeg finder den frem og begynder at brøste

  • #6   28. maj 2013 Marianne: det skal jeg huske hvis der bliver problemer en dag :).

  • #7   28. maj 2013 Jeg tror ikke der er nogen med katte (på nær dem med hårløse katte) der ikke kæmper med en kat der fælder i øjeblikket..

    Begge mine fælder helt afsindigt i øjeblikket man får en hel håndfuld hår med når man kæler dem, jeg har også en kat der ikke bryder sig om at live børstet også korthåret med tyk underuld, jeg snyder mig til at børste hende lidt når hun ligger og slapper af, når hun så bliver sur så stopper jeg, og så venter jeg til hun bliver træt igen, på den måde får jeg taget noget, ellers kæler jeg hende blot ret meget med fingerne godt nede i pelsen så jeg på den måde får taget en del hår..

    Og så forebygger jeg hårboller med tørfoder der afhjælper det og med kattemalt, for mine har problemer med hårboller hvis jeg ikke forebygger, så hoster og harker de, de kaster sjældent hårboller op, men det genere dem...
    Ja og så får de kattegræs, mest fordi de godt kan lide det smiley


  • #8   28. maj 2013 Lige nu begynder jeg at tro ,at det er en dårlig børste jeg har. Købte den nemlig i kvikly for 50 kr. Så måske river den mere end den børster.
    - min kat spiser bare vores græs i haven også får hun tørkost der skulle modvirke hårboller :).


  • #9   28. maj 2013 Du kunne jo prøve at købe en kæmmekam..... men det er ikke prisen der afgør det smiley

  • #10   28. maj 2013 Det prøver jeg og tak :D.

  • #11   29. maj 2013 jeg er igang med at læare min at blive børstet og har været igang isden januar. Og indtil videre er ryggen ok og ansigtet ok og siderne ligeså stille på vej.

    For bare to måneder siden hed det hoved... og ikke andet.
    Men med en masse godbidder en masse tålmodighed og stop når katten ikke ville mere (selvom man kun nåede et strøg), så arbejder vi os frem. Og så vil jeg anbefale at købe en børste lignende den her http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/boerster_kamme/boerster_kamme/181935

    Den er god til at lære katten, at det kan være rart at blive børstet. Gætter mig til at det e en furminator du har købt og jeg kan personlig godt lide dem, men de skal bruges med omhu


  • #12   29. maj 2013 Bare det er en karte kan det få en kat til, at stejle, specielt hvis det ikke er med dupper på piggene.
    Jeg har lang hårede katte og bruger kun stålkamme, med forskellig afstand mellem tænderne.


    profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #13   29. maj 2013 Jette ...Gode kamme. smiley
    Jeg reder "ikke børster" altid mine katte, med 2 forskellige kamme, som også har forskellig afstand mellem tænderne. smiley


  • #14   29. maj 2013 Det er ved at blive sommer, de smider vinterpelsen.. Herhjemme bliver jeg også med få dages mellemrum "forfuldt" af hår bolde smiley De støvsuges op og bliver efterhånden mindre og mindre i takt med vinterpelsen helt forsvinder smiley

  • #15   30. maj 2013 Hej alle sammen :).
    Jeg vil sige tusind tak for hjælpen alle jeres forslag er gode og jeg vil prøve det dem :).
    Mange tak for hjælpen :).


Kommentér på:
Min kat fælder

Annonce