1.530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Kastraktion af Maine coon Kastraktion af Maine coon

Hej, jeg har lige fået den dejligste Maine coon han killing, men hos hans opdrættere fik jeg at vide, at vis jeg fik ham kastreret for tidligt vil han ikke udvikle sig til en stor flot hankat men mere blive smal og ligne mere en hunkat, altså ikke få et flot bredt hovede og sådan noget. Så mit spørgsmål er om det er rigtigt og hvor når han så kan blive kastreret? Endvidere er han også af en langsom voksende tysk stamme.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastraktion af Maine coon
  • #1   29. maj 2013 Det lyder helt forkert, faktisk er det sådan at når man kastrere dem tidligt så bliver de større end de ellers ville være blevet, det har et eller andet med hormoner at gøre.

Jeg har heller aldrig hørt om nogen afstamninger der vokser langsommere end andre, MCO´s har det til fælles at de vokser indtil de er fem år gamle.

• #2   29. maj 2013 Der er mange flotte tidlig kastrerede hankatte på udstillinger der vinder fine præmier og som er pænt store

• #4   29. maj 2013 Får ham kastreret .
    Hvis han bliver kastreret bruger han krudtet på at vokse ikke på hormoner.
    Vi opdrætter af MCO snakker nogle gange om langsom udviklende linier ikke langsom voksen linie.

• #5   29. maj 2013 Nej det passer ikke...tidligt kastreret hankatte vokser sig større... da de ikke skal bruge krudt på homoner...

Man kan kastrere allerede når de er 12 uger.... så bestil du bare tid med det samme smiley

• #6   29. maj 2013 Har en opdrætter virkelig sagt det? Synes jeg lyder vildt mærkeligt:)

• #8   30. maj 2013 Det er jo kun meget ældre fertile hankatte, man kan se det på.... altså med hovedstørrelse.... jeg har bla en gammel vildkat der kommer og får mad hver dag... og ja han har et lidt bredt hoved og meget små øjne (som de også får) ... men mine kopi mco har jo rigtig fine størrelser... selvom de er neutraliseret...

Men selve kroppen bliver større... hvis man neutralisere tidligt smiley

Fertil gammel vild kat... med bredt hovede og små øjne ...

profilbillede
  • #10   30. maj 2013 Vores maine coon obelix er blevet kastreret da han var 12 uger og jeg synes da at han er en rigtig flot hankat, prøv at kigge på hans profil. Som de andre siger så skynd dig at få ham kastreret så han ikke begynder at tisse overalt.

• #12   30. maj 2013 Skyn du dig roligt til dyrlæge og få ham fikset smiley

Ham her var min dejlige Main Coon dreng, over en meter og 10 i længden og en normal vægt på knapt 10 kg.

Kastrater vokser faktisk mere end fertile katte, og får også en tykkere og mere fluffy pels.

profilbillede
  • #13   30. maj 2013 Ps det med hankatte kinder, min datter overtog en 2 år gammel MCO som var brugt i avl, han havde hankatte kinder og meget kort tæt pels, på 2 måneder var kvinderne væk og han fik en masse pels, det tog 2 år før han ikke strintede hver dag, og resten af livet, hvis noget lugtede forkert, så få endelig din nye dreng fikset smiley

• #14   30. maj 2013 Jeg har selv en main coon han på snart 7 måneder, og han var fixet inden jeg fik ham, altså som 12 uger. og han bliver fint stor. Så det passer slet ikk.
    Den røde er Main coon. og han vejer næsten 4 kg nu. og er rigtig lang.

profilbillede
  • #15   30. maj 2013 Vil give Berit ret, de store kinder der giver maine coon "looket" får kastraterne ikke.
    Og vil give resten ret i at en kastreret bliver større, dvs tungere, eller sagt lige ud FED.

• #16   30. maj 2013 Nu er det ko ikke kun hankatte kinder der Maine coon looket Kenneth for så har du meget at lære endnu.
    For så ville vi jo have hunkatten som ikke har Maine coon look.
    Og kastrater bliver ikke alle fede .
    Her et billedet af min store og ikke fede dreng som absolut har MCO look
    Jeg kan desværre ikke ligge direkte ind pga min iPad
    Men et link til billedet.
    http://hei-sejrcoon.dk/images/Spiloki%20Spike/IMG_8375.jpg

• #17   30. maj 2013 Heidi, nu er de kinder jo ikke noget hunkattene får, om den er neutraliseret eller ej så nej det er ikke karakteristisk for dem.

Og nej det er ikke hele udtrykket, men efter MIN mening en meget stor del af en flot MC hankat, at den har de læder kinder.

Og selvfølgelig er det ikke alle der bliver fede af at blive neutraliseret, men vi kan vel godt blive enige om at langt de fleste katte gør .

• #18   30. maj 2013 Her en min kastreret MCO på knap 2 år.... der ikke engang er ægte(uden tavle) og heller ikke fed. Han vejer kun 8 kg... og er ca 135 cm lang... Katte bliver jo ikke fede fordi de bliver kastreret... men de bliver fede fordi vi fodre dem forkert... og det kan der heldigvis gøres noget ved smiley

profilbillede
  • #19   30. maj 2013 Ja jeg kigger på helheden og at katten er harmonisk .
    Og når jeg kigger på min mors og min fertile hankat og vores kastrater ja så synes jeg at de begge to repræsentere Maine coon standard godt.

• #20   30. maj 2013 Katte forandre sig når de bliver neutraliseret, om man så er for eller imod det er vel sagen ligegyldigt, der bliver spurgt ind til hvad der kan ske når man neutralisere en hankat, ikke hvordan jeres mening til neutralisering er, eller hvordan jeres katte ser ud.

Han får IKKE store læderkinder hvis du neutralisere ham.
    Han bliver sikker større hvis du neutralisere ham, men sikkert også slasket.

Og jeg har haft katte de sidste 30 år, både neutraliseret og fertile.

DERMED ikke sagt at du ikke kan få en flot MC selvom han er neutraliseret, det kan du sagtens, hvis du er heldig.

• #21   30. maj 2013 Kenneth nu står det jo ingen steder vi ikke må vise vores flotte og stor evt veludviklet MCO for at illustrere hvordan en neutraliseret hankat kan se ud.
    Og nej de får ikke hankatte kinder men som sagt det er ikke difinitionen af racen.
    Og nej du ved ikke hvordan katte vil udvikle sig som neutraliseret men det ved man nu heller ikke med fertil..
    Der har jeg nu også set fede eller slaskede hankatte.
    Det siger mine 36 år med kat og 7 år som opdrætter mig..

Takker lige Hanne for at være mine øjne og skrive det indlæg for mig.

• #22   30. maj 2013 Og der er overhovedet intet der taler FOR, at have en fetil hankat til at rende rundt og strinte hele huset til... Medmindre den skal indgå i en opdrætters arbejde...
    Så er den vel ikke længere smiley

• #23   30. maj 2013 Tusind tak for de mange kompetente svar smiley Jeg får bestilt en tid til ham den flotte, han er 3 en halv måned smiley

profilbillede
  • #24   30. maj 2013 Nååå han er vakker smiley

• #25   30. maj 2013 Hvor er han sød smiley

• #26   30. maj 2013 Det lyder godt smiley

Kommentér på:
Kastraktion af Maine coon

Annonce