286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

urinvejsproblemmer?? urinvejsproblemmer??

heii der ude (:
er der mon nogen derude med lidt mere forstand på katte adfærd end mig, jeg er nemlig ret forvirret over min hunkat. hun har lige været i løbetid, mens hun har været det har hun tisset et par gange i mit vasketøj, hvis der har lagt noget på gulvet og sådan. jeg googlede det lidt rundt og læste mig frem til at det vat meget normalt når hunkatte var i løbetid. ugen med løbetid har været ret stresset, hun har miavet konstant! det har resulteret i en smule skæld ud fra min side. men hun har virkelig været rundt på gulvet! om det er normal adfærd for hende i løbetid ved jeg ikk da jeg kun har haft hende i et par måneder.
men løbetiden stilnede af her i weekenden, men igår tissede hun så igen i mit vasketøj. så googlede jeg det lidt og læste mig frem til at det måske kunne være urinvejsproblemer?
nogen med forstand på det? det er lidt svært at holde øje med hvor meget hun bruger kattebakken da jeg har 2 katte, men i nat holdt jeg hende for sig selv, her har hun tisset og skidt i kattebakken. de gange hu har tisset i tøjet har det været en okay pøl, ikk noget der virker som sjat pissen.
jeg ville egentlig have hende til dyrlægen idag til en neutralission pga at jeg troede tissen var grundet løbetid, men nu overvejer jeg om hun ikk skal tjekkes for urinvejsproblemmer istedet?
har i nogen erfaringer med det her?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  urinvejsproblemmer??
  • #2   30. maj 2013 hvorfor den tidligere ejer ikk har steriliseret hende ved jeg ikk, jeg har kun haft hende i et par måneder. det er først nu her, efter en uge i løbetids helvede at jeg har fået travlt med at få det gjort. jeg havde tænkt mig at få det gjort i denne her ude, men nu kom alle de er tanker omkring urinvejinfeksion op istedet (:

• #4   30. maj 2013 Jeg tror ikke det er urinvejsinfektion, hvis jeg skal være helt ærlig..

Urenligheden er på grund af løbetiden, løbetiden er meget stressende og der er en masse hormoner der ræser rundt i kroppen på hende, og de hormoner forsvinder ikke bare lige, det er normalt at der er en vis hormon påvirkning selv efter den synlige løbetid er overstået..

Bestil en tid til neutralisering hurtigst muligt inden næste løbetid, og så nævn for dem at du godt lige vil have de tager en urinprøve og tjekker for en sikkerheds skyld, for så tager de en prøve direkte fra blæren når hun alligevel er under bedøvelse, men der er ingen grund til ikke at neutralisere..

Og så er jeg nød til at nævne at det at skælde en kat ud fordi den miaver og skriger under løbetid fører ingenting med sig andet end en skræmt og nervøs kat, og netop det giver anledning til at fortsætte med urenlighed...

Det sagt så kan det godt være at du skal være bedre til ikke at have tøj at ligge på gulvet, for det er bare nogle katte der ikke kan stå for det og vil tisse i tøj på gulvet, især efter de har haft gjort det..

Sidst, de gange hun har tisset andre steder end kassen, har det været samme sted, har du gjort grundigt rent der??

• #5   30. maj 2013 Fertil behøver ikke kun at strinte under løbetid de kan sagtens også gøre det uden for løbe tid.
    Så får hurtig en tid hos dyrlægen inden det bliver en dårlig vane.
    Og så kan jo undersøge om hun er sund og rask.

• #6   30. maj 2013 jeg har snakket med dyrlægen som sagde at jeg lige skulle se tiden an til i morgen, om hun gik i kattebakken osv. hun har tisset i kattebakken og skidt i nat. men hun synes bestemt at jeg skal få hende steriliseret, men det regner jeg med bliver på mandag. men hun virker frisk, spiser, drikker og leger med min anden kat (:

Kommentér på:
urinvejsproblemmer??

Annonce