urinvejsproblemmer?? urinvejsproblemmer??
heii der ude (:
er der mon nogen derude med lidt mere forstand på katte adfærd end mig, jeg er nemlig ret forvirret over min hunkat. hun har lige været i løbetid, mens hun har været det har hun tisset et par gange i mit vasketøj, hvis der har lagt noget på gulvet og sådan. jeg googlede det lidt rundt og læste mig frem til at det vat meget normalt når hunkatte var i løbetid. ugen med løbetid har været ret stresset, hun har miavet konstant! det har resulteret i en smule skæld ud fra min side. men hun har virkelig været rundt på gulvet! om det er normal adfærd for hende i løbetid ved jeg ikk da jeg kun har haft hende i et par måneder.
men løbetiden stilnede af her i weekenden, men igår tissede hun så igen i mit vasketøj. så googlede jeg det lidt og læste mig frem til at det måske kunne være urinvejsproblemer?
nogen med forstand på det? det er lidt svært at holde øje med hvor meget hun bruger kattebakken da jeg har 2 katte, men i nat holdt jeg hende for sig selv, her har hun tisset og skidt i kattebakken. de gange hu har tisset i tøjet har det været en okay pøl, ikk noget der virker som sjat pissen.
jeg ville egentlig have hende til dyrlægen idag til en neutralission pga at jeg troede tissen var grundet løbetid, men nu overvejer jeg om hun ikk skal tjekkes for urinvejsproblemmer istedet?
har i nogen erfaringer med det her?
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Urenligheden er på grund af løbetiden, løbetiden er meget stressende og der er en masse hormoner der ræser rundt i kroppen på hende, og de hormoner forsvinder ikke bare lige, det er normalt at der er en vis hormon påvirkning selv efter den synlige løbetid er overstået..
Bestil en tid til neutralisering hurtigst muligt inden næste løbetid, og så nævn for dem at du godt lige vil have de tager en urinprøve og tjekker for en sikkerheds skyld, for så tager de en prøve direkte fra blæren når hun alligevel er under bedøvelse, men der er ingen grund til ikke at neutralisere..
Og så er jeg nød til at nævne at det at skælde en kat ud fordi den miaver og skriger under løbetid fører ingenting med sig andet end en skræmt og nervøs kat, og netop det giver anledning til at fortsætte med urenlighed...
Det sagt så kan det godt være at du skal være bedre til ikke at have tøj at ligge på gulvet, for det er bare nogle katte der ikke kan stå for det og vil tisse i tøj på gulvet, især efter de har haft gjort det..
Sidst, de gange hun har tisset andre steder end kassen, har det været samme sted, har du gjort grundigt rent der??
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Så får hurtig en tid hos dyrlægen inden det bliver en dårlig vane.
Og så kan jo undersøge om hun er sund og rask.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
urinvejsproblemmer??