{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Hjælp til langhårskat {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg virkelig er i vildrede. Det drejer sig om vores kastereret hankat futte der en blanding af noget langhårskat. moren er alm huskat som vi har. Da futte var killing var der nogle af vores venner der fik ham. efter et par år ville de pludselig ikke have ham mere og vi tog ham derfor tilbage. men problemet er hans pels. han har aldrig været vant til at blive redt. og han er så meget udekat, så du kan ikke holde ham inde og han nægter at blive børstet. Dvs hans pels nogle gange klumper og jeg prøver så godt jeg kan, men han vil bare ikke. Da jeg fik ham hjem igen fra vores vennepar, havde jeg ham til dyrlæge, hvor han blev bedøvet og derefter redt hele pelsen igennem.
Det er specielt her i foråret hvor han taber noget af vinterpelsen, at det er slemmest.
Hvad skal jeg gøre? jeg har også tænkt på om det mon ville være bedst at få ham aflivet, men han er så god en dreng, at tanken bliver skudt væk hver gang.
Har i nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til langhårskat
  • #1   20. apr 2006 Mit bedste råd er at du tager ham hver dag og børster lidt, så bliver han langsomt vænnet til det.
    Det er i hvert fald ikke godt for katten, hvis ikke hans pels bliver ordnet... Og det bliver da nok en dyr fornøjelse hvis du skal have ham bedøvet hver gang smiley
    Men prøv at vænne ham til det i hans eget tempo, men vær også lidt bestemt så han lærer at du bestemmer smiley


  • #2   20. apr 2006 hej anette.. tja har ingen gode råd mod det, da jeg selv havde en rotte kat og han kunne bestem ikke lide at blive redt, og han fik også så mange knuder det var helt vildt, vi havde ham til dyrlæge hver 3 mdr i en tid, men syntes det var så syndt for ham til sidst vi ikke nænnede at han skulle bedøves mere, så det var en kanon hår beslutning at køre ham til dyrlægen og få ham aflivet :-(......... men syntes også det var syndt at han skulle lide under alle de knuder, for de gør ond a have.. du får lige mange tanker her fra..

  • #3   20. apr 2006 tak for jeres svar. både handsken og det med salonen vil jeg prøve.det virkelig så indlysende, men jeg har aldrig tænkt denne løsning før. Jeg vil nødigt gå af med ham, da ham er en rigtig dejlig kat, men syntes også det er synd med hans pels. Håber dette her hjælper.
    Tak for hjælpen. Mvh Annette


  • #4   20. apr 2006 Min opdrætter har prøvet at trimme 2 af hendes skovkatte helt ned, og de fik SÅ god pels bagefter.
    Du skal i så fald bare sørge for at det er varmt nok udenfor, så han ikke kommer til at fryse.
    Har ikke selv prøvet det, men jeg ved at det har virket på min opdrætters katte og deres pels.
    Måske det virker for dig?

    Held og lykke med det hele.


  • #5   20. apr 2006 Da vi fik vores maine coon var han så filtret at vi var nød til at få ham barberet.
    Senere er han så blevet barberet 2 gange yderligere.
    Han går helt amokhvis han skal børstes.

    Efter de 3 gange hvor han er blevet barberet, er hans pels blevet meget anderledes. Den filter ikke så meget som før, og nu har han heldigvis vænnet sig mere til at blive børstet, så vi tager lidt hver dag.


Kommentér på:
Hjælp til langhårskat

Annonce