487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Bedste kriterier for sammenføring? Bedste kriterier for sammenføring?

Heyo catfolks, smiley

Jeg har 5 katte herhjemme, hvoraf de 4 er søskende 2 og 2 - og vores "5. hjul" er kommet ind selv senere hen, da han blev mere eller mindre dumpet på en gård - så han skulle jo lige med hjem... smiley

Men Bailey, den 5., virker en bette smule udstødt. Det er ikke meget overhovedet, og de ligger alle og putter sammen, spiser sammen, leger sammen.. Men nogle gange, Bailey gerne vil lege, vil de andre ikke lege med ham - og det tager han vist ret tungt.

Jeg kan se (og høre..) på ham, at han gerne vil have sin egen bedste ven, så jeg tænker, om jeg kan finde en 6. at føre ind - der så forhåbentlig vil finde sammen med Bailey, da han er den af dem her, der er mest selv/nyest i flokken.

Men hvad kan man gøre for at finde det bedste match? Bailey er kastreret han på en 9-10 mdr. Han er en stor puttemås, men vil gerne lege - og kan være lidt vild under leg, hvis han kan komme til det (hvilket måske også kan være grunden til, at de andre nogle gange viger fra ham..).

Jeg tænker at forsøge at finde en i samme aldersgruppe og med nogenlunde samme temperament og størrelse, men skal det være han eller hun? (Alle mine er kastreret/steriliseret.)

Og når jeg får en evt. ny kat hjem - hvad gør jeg så for at give ham/hende og Bailey de bedste vilkår for at blive venner? Lader dem være i et rum uden de andre det første stykke tid? smiley

Håber på lidt input. Jeg skal nu nok kunne finde ud af det selv - men det er altid rart at høre lidt om, hvad andre har af erfaringer. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste kriterier for sammenføring?
Kommentér på:
Bedste kriterier for sammenføring?

Annonce