584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fælder UFATTELIGT meget Fælder UFATTELIGT meget

Halløj smiley

Vores lille Fie-mis fælder åndsvagt meget.

Vi børster hende rigtig ofte pt, for at se om vi kan få det til at stoppe.

Men det bliver bare ved og ved og ved.

Hvis vi har hende oppe, så er vores trøjer fyldt med hår, aer vi hende, så er vores hænder fyldt med hår.

Vi kan faktisk "nusse" det af hende med vores hænder...
Vi kan fylde vores børste 2-3 gange om dagen ca, hvis hun giver os lov
Er det normalt at en kat bliver ved med at fælde i SÅ lang tid?
Vi snakker nok et halvt år ca.

Hun er steriliseret, hvis det har nogen betydning.
Findes der noget kosttilskud eller sådan som hun kunne ske at mangle?

Hun får Royal Canin Maine Coone blanding og hun er 50/50, altså ikke fuldblods maine coone..

Håber i kan hjælpe.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælder UFATTELIGT meget
  • #2   4. jun 2013 Ca hver dag, nogle gange kan der dog gå 3 dage imellem..

Vi ligner jo jeg ved ikke hvad smiley

• #4   4. jun 2013 Det er ikke unormalt for årstiden, og fori vi har haft sådan en vekslende vinter hvor det den ene dag har været varmt og den anden dag været kold, så har fældningsperioden varet længere end normalt, eller det virker det i hvert fald til..

Jeg tror ikke der er noget du kan gøre andet end vente på at vinterpelsen totalt er skiftet smiley

• #5   4. jun 2013 Korrekt foder kan gøre meget. Ikke alle katte trives på RC.

• #6   4. jun 2013 Det er glæden ved at have en langhåret basse smiley frem med børsten, støvsugeren og fnug-rullen ! smiley

• #7   4. jun 2013 Mine to MCO bliver børstet hver dag... nogen dage 2 -3 gange...

Selv mine korthåret huskatte børster jeg hver dag.... og alligevel er der kattehår over det hele...

Men det er jo en af glæderne ved at have katte og især langhåret katte.... der skal bruges en masse tid på pelspleje ... hver dag smiley

• #8   4. jun 2013 Hehe fnug-rullen er købt for lang tid siden smiley

Der ryger sku en stribe eller 5 om dagen hvis vi skal noget smiley

Skal dog sige at hun altid har gået på Royal Canin foder, Maine coone kitten fik hun til hun var stor nok til voksen blandingen self smiley
    Og håret har ikke altid "prallet" af hende som nu smiley

• #10   4. jun 2013 Mine fælder ikke voldsomt meget. Men jeg har også fundet det foder, mine fungerer godt på. Og jeg børster dem ikke.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #11   4. jun 2013 Jeg tror I får mere hår væk, hvis I reder hende med en stålkam. Jeg har en smal takket og en lidt bredere takket kam, så man kommer godt ned og får taget underulden med, det gør man ikke med en børste. Det er også meget svært at mærke om katten har hår knuder med en børste.:-)

• #12   4. jun 2013 Jeg kanes din kat er fra 2012, så jeg tror også den er klar til voksenpels?

Min MCO dreng blev børstet flere gange om dagen, og kunne børste en håndfuld eller 2 af hver gang.
    På billedet er der en fyldning for hver af de 2 små, og det er bare en hurtig let børstning, og tilsammen kun en brøkdel af hvad jeg kunne børste af Manne.
    Jeg syntes mine har været værst lige omkring 1 års alderen.

profilbillede
Kommentér på:
Fælder UFATTELIGT meget

Annonce