{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Åh, den stakkels lille mis! {{forumTopicSubject}}

God aften KG!

Jeg er lige nødt til at komme ud med mine sorger..
Jackson er begyndt at savle meget omkring aftensmadstid her til aften. Til at starte med var det ikke ret meget, og klart. Nu er det blevet brun/gulligt og lugter afsindigt meget.

Jeg ringede til min dyrlæge for at forhøre mig, og har fået besked på at observere det til i morgen tidlig, og hvis ikke det er blevet bedre, så kommer han og ser på det.

Er så fandens bekymret for min lille skat smiley
Han spiser og drikker som altid, men er MEGET mut. Han hverken leger eller bevæger sig overhovedet, sidder bare der i sin lænestol og ser frem for sig selv.

Munden er tjekket for fremmedgenstande, og der var ingenting at se. Vi har ingen planter her pt. (han gnavede i de andre som var ufarlige. De blev grimme og vi smed dem ud).
Planterne kan det dårligt være, da det er over to mdr. siden de blev smidt ud.

Det eneste mistænkelige jeg har set ham lege med, er en vatpind...

Årh, altså.. smiley


Beklager dette triste indlæg, men måtte lige ud med det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh, den stakkels lille mis!
  • #1   10. jun 2013 Øv hvor trist smiley

  • #2   10. jun 2013 Jeg synes, det lyder skidt :-/.
    Desværre har jeg oplevet vagtdyrlæger være temmelig uvillige til at gide se på en syg kat, men så må man insistere.


  • #3   10. jun 2013 Min dyrlæge kommer altid ud hvis han mener der er behov for det, især fordi jeg ikke har bil og ikke kan køre ud til ham, medmindre det er planlagt (kastration mv.) Han er ikke vagtdyrlæge, men har sin egen praksis som enkeltperson. Har været hos ham i rigtigt mange år, håber bare at han ved hvad han gør ved at vente nu.

    Jeg stoler på ham, og håber at han får det bedre... smiley
    Har læst så mange skrækkelige ting om katte med lignende symptomer...


  • #4   10. jun 2013 Jeg håber det bedste for Jakson smiley

  • #5   10. jun 2013 Jamen Jen, hvis du har læst skrækkelige ting om katte med lignende symptomer, så må du jo have fat i en anden (vagt)dyrlæge.

  • #6   10. jun 2013 Og jeg kan da lige tilføje, at dengang min gamle seniorkat fik en hjerneblødning, var det en (i andres øjne) velanset dyrlæge, der havde vagten. Men han startede ud med den sædvanlige "se-tiden-an". Men dælme nej, og en time senere kunne han jo godt selv se, at den var helt gal, (og katten blev aflivet).

  • #7   10. jun 2013 Kan godt se den er helt gal, men kan kun tigge ham om at komme og se på ham... Åh gud! Ved heller ikke hvor i alverden jeg skal få en bil fra, hvis vi skal til anden dyrlæge...

  • #9   10. jun 2013 Vil gøre alt for at han f¨år det bedre, så jeg finder en løsning smiley

  • #10   10. jun 2013 Det tyder nu alligevel på, at der er noget galt med hans mund, måske en rådden tand.

    Angående kørsel, så har jeg heller ikke bil, men abonnerer på Falcks kæledyrstransport. Det koster ca. 300 kr. om året.
    Du kører selv med, og de kører også dig tilbage, hvis katten skal indlægges.


  • #11   11. jun 2013 Nej, hvor trist:( Håber det bedste for ham.

  • #12   11. jun 2013 Hvordan går det med Jackson i dag???

    Har du været ved dyrlægen eller har du en aftale senere i dag??


  • #13   11. jun 2013 Jeg snakkede med en anden dyrlæge her i byen der havde vagt, som på ingen måde synes det var nødvendigt at jeg kom med katten, eller at hun skulle komme til os. Diskuterede med hende i en time, hvorefter jeg ringede til min egen dyrlæge igen, og fortalte situationen som den var. Kl. 00.20 var vi ude ved ham, havde taget en taxa.

    Han undersøgte først munden på ham, hvor der (som jeg selv havde set mig frem til også) ikke vat noget galt overhovedet. Han blev lagt i narkose så der kunne tjekkes op på hals mv. hvor dyrlægen fandt et lille bitte stykke plast, på omkring 1,5-2mm. som han havde slugt efter at have leget med vatpinde. Det sad fast øverst i halsen i kødet, og havde forårsaget ham en del smerter.
    Det blev fjernet, der blev tjekket efter yderligere fejl, og han fik lov til at vågne.

    Han har fået noget medicin der skal lindre smerterne og hele såret hurtigere.
    Min dyrlæge har siden da ringet hver anden time for at høre hvordan han har det.

    Jeg har holdt mig vågen for at observereham siden jeg opdagede at han savlede igår aftes. Han er lige for en lille times tid siden stoppet med at savle, og er kvikket fuldstændig op. Ham og Kiwie har fløjet rundt og leget, han spiser og drikker som han plejer igen (dog med MEGET større appetit lige nu) og bruger bakken som han skal.

    Dyrlægen kommer og tjekker op på ham igen omkring kl. 12, og derefter håber jeg at jeg blot lige kan få en times søvn eller to, hvis ikke der opdages mere ved Jackson.

    Han er en glad katigen, og jeg er glad for at jeg tog afsted med ham.
    Får tit at vide at jeg er en pylret kattemor, fordi jeg aldrig lader dem være alene længere end højst nødvendigt, men dette er et af eksemplerne på, hvor hurtigt det kan gå galt.

    Vatpindende er nu igen bag lås og slå, og for den sags skyld også mange andre genstande som han kunne finde på at æde.
    Jackson er den første og eneste kat jeg har oplevet, der tager ALT i munden, og som nu, nogle gange også sluger disse ting.


  • #14   11. jun 2013 Alt for mange havde nok bare set tiden an, så Hvor var det godt, du kom af sted.
    Plastikstykket kunne nemlig have arbejdet sig længere ind i kødet, og var der opstået betændelse, havde det været ret umuligt at få øje på.



  • #15   11. jun 2013 Hvor er det godt at høre at det går meget bedre med ham nu smiley

    Det var en rigtig fin beslutning du tog at tage afsted med ham i nat, man skal altså bare nogle gange følge sin intuition i stedet for at lytte til kloge mennesker i telefonen, så hellere blive kaldt pylret end komme for sent af sted smiley

    Din dyrlæge skal da i øvrigt have stor ros, det er da en dyrlæge i bedste forstand som virkelig bekymre sig for sine patienter, dejligt at høre smiley


  • #16   11. jun 2013 Det var en dejlig opdatering smiley håber han bliver helt sig selv i løbet af dagen.

  • #17   11. jun 2013 Uvillige vagtdyrlæger er der altså for mange af :-/. Ingen (heller ikke dyrlæger) kunne strengt taget vide, om det ville gå an at vente natten over, så hvor var det godt at din egen dyrlæge tog situationen alvorligt, da du ringede igen. smiley
    Håber at alt vatpind er kommet med ud - det er det nok, når Jackson er så meget i hopla nu. Fortsat god bedring med ham smiley


Kommentér på:
Åh, den stakkels lille mis!

Annonce