{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

Til jer med flere katte {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Så blev jeg inspirered af en anden tråd. Mig og min kæreste har en kat lige nu, bengalen Azrael, og en hund. De har meget glædje af hinanden, leger sammen og det hele. Men vi har altid haft planen at senere i vores kats liv (han er 1,5 år nu), få en til kat (troligtvis en til bengal). Vi kan se at vores kat nyder at møde andre katte, vi passer lige nu en anden kat, og det erAzrael så glad over. Så nu begynder vi altså tænke at han måske har brug for en vend tidligere end vi selve planlagt. Mit spørgsmål til jer er, hvad skal man tænke på når man planlægger næste kat? Jeg mener økonomiskt og plads. Blev alt dobbelt så dyrt, med forsikring og mad og dyrlægeregninger, eller har i ikke mærkt det store forskel? Og hvad med plads i hjemmet? Kræves meget extra plads? Nu er jo bengaler aktive katte.. smiley pris til at købe katten kan man jo spare op til, det mer månadskostnaderne jeg tænker på..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med flere katte
  • #1   13. jun 2013 Jeg har haft enekat i 5 år indtil jeg sidste år fik en lille hittemis mere smiley
    Så min den store var 5 år da jeg fik en ungkat på 4 mdr ind i huset..

    Dyrlægevis syntes jeg ikke det har været den store ekstra udgift, altså jo selvfølgelig skulle der lige penge til neutralisering og vaccine, og vaccine prisen er selvfølgelig dobbelt op (men vaccinere man 2 katte på samme gang så er det jo kun et konsultationsgebyr), men ellers syntes jeg ikke det er dyrere..

    Mad og grus er selvfølgelig en ekstra udgift, og næsten dobbelt op, men ikke dobbelt besvær smiley

    Har man forsikring er det selvfølgelig dobbelt op fordi du betaler pr. kat..

    Pladsmæssigt syntes jeg ikke det er dobbelt op, vi har da ikke bygget ud smiley
    Det eneste man nok skal tænke på er flere klatremuligheder, jeg valgt selv at anskaffe et kradsetræ mere, så de som sådan har et hver, de bruger selvfølgelig begge 2 begge træer smiley

    Og så hvis man har indekat så skal man have en kattebakke mere, min 2 kattebakker til 2 katte og helst en ekstra, jeg har selv 3 kattebakker til 2 katte, de 2 bakker står ved siden af hinanden og den 3. i et andet rum..




  • #2   13. jun 2013 Jeg har haft flere katte stort set siden den første var 3 måneder, jo ungerne katten er jo nemmere er det, så hvis i vil have en mere, så gør det nu.

    Jeg har lige mistet en af mine 3 drenge, den største på godt 10 kg, jeg kan virkelig mærke der bliver spist mindre, og mindre grus,, men da jeg fik Røde i november syntes jeg ikke der var den store forskel, og det selvom han har tagen næsten 2 kg på ( vokser stadig, til han bliver ca 2 år)

    Nu har jeg haft katte med helbreds problemer, så jeg kan næsten ikke sige hvordan det normalt er, fra slutningen af januar til april brugte jeg næsten 10000 på mine 2 gamle katte, der var så også et års eftersyn på 2 af kattene og en aflivning smiley

    Men man kan jo aldrig vide med helbredet.


  • #5   13. jun 2013 Jeg har fem katte... og ja det koster penge at have så mange katte... foder, grus og alle katte er min. afsted til dyrlægen en gang om året til vac. og sundhedstjek... dog er der rabat når man kommer med så mange smiley Dertil kommer der ormekur 10-15 piller om året... og loppekure.... også 10-15 stk om året... det koster smiley

    Jeg har ingen forsikring på dem (det er ret dyrt med 5 stk ) men jeg har en opsparing, hvor der altid står 3000 kr på til dyrlæge besøg...


    Men jeg ville ikke undvære mine basser for noget.... og den glæde de har af hinanden kan ikke købes for penge smiley




  • #6   13. jun 2013 Jeg har 3 katte...

    På månedsbasis koster det mig:
    Ca. 350 kr. til foder (tørfoder Porta 21 og Acana, samt vådfoder LUX).
    Ca. 250 kr. til grus.
    Orme- og loppekur har jeg ikke rigtig brug for...
    Der er måske lopper én gang om året (de er indekatte)... Har aldrig haft orm..
    Så er der det årlige sundhedstjek + vaccination, det koster ca. 500 kr. i alt.
    Legetøj og godbidder vil jeg gætte på 3-400 kr. om året..
    Og så er der forsikring, det koster vist 8-900 kr om året pr. kat.

    Jeg synes ikke selv det er så slemt smiley



  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #7   13. jun 2013 Jamen det er jo ret simpel, det kommer til at koste det dobbelte sådan ca:-)

  • #9   14. jun 2013 Tak for jeres svar! Ja men jeg spørger lige precis fordi man jo godt kan få mængderabat hos dyrlæge, forsikring og mad, så det er jo alligevel ikke helt sikkert at det bliver dobbelt op økonomiskt smiley vi vil vænte lidt endnu, men snart vil nog katten vores få en ven smiley

Kommentér på:
Til jer med flere katte

Annonce