{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Bule efter sterilision? Hvad er det? {{forumTopicSubject}}

Heidi der ude smiley
Det er næsten 2 uger siden min kat blev steriliseret. Såret er helet fint, dog var der lidt problemer med de sidste milimeter afskåret hvor en tråd stak ud, men det ser fint ud, ikk unormalt hævet eller rødt. Men nu er der kommet en bule under der hvor aret er. Det føles ikk varmt, men ret knudet inden under når man rør ved det? Er det arvæv eller måske infektion? Jeg har vedlagt billede hvis det da er til at se

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule efter sterilision? Hvad er det?
  • #1   14. jun 2013 Og her

profilbillede
  • #2   14. jun 2013 Det er en hævelse og er ganske normalt

• #3   14. jun 2013 Det er en blanding af arvæv og en lille hævelse..
    Det er helt normalt og fortager sig i løbet af en lille uge.
    Men selvfølgelig skal du være opmærksom på at det ikke er en begyndende infektion..
    Men så længe det ser ud som det gør, er der ingenting at frygte smiley

• #4   14. jun 2013 Det er en lille væskeansamling, den forsvinder i løbet af en lille uges tid som Lotte skriver..

Det er en meget normal reaktion der sker når de indvendige tråde begynder at gå i opløsning, så vil der på nogle katte komme sådan en reaktion med en lille hævelse..

Da min Smilla blev steriliseret kom der en hævelse på størrelse med en halv golfbold, den kom dog allerede på 5-6 dagen, og jeg blev også nervøs og ringede til dyrlægen, og fik den forklaring jeg gav dig, hvis ikke den forsvinder efter en uges tid så kontakt dyrlægen, eller hvis det ændre farve eller temperatur..
    Smillas hævelse forsvandt efter ca 5 dage smiley

• #6   14. jun 2013 Momo&Gaia, det er vel ikke forbudt at oprette flere tråde om samme kat? smiley
    Nu spørger hun jo heller ikke om det samme i begge tråde smiley

• #8   14. jun 2013 Tak for jeres svar smiley jaaa, jeg ved det godt, det er den 3. Debat jeg opretter, det er bare første gange jeg har en ny steriliseret hun kat og jeg er bare så nervøs for hende. Tror også hun er ved at være træt af jeg vender bundet i vejret på hende hele tiden for at tjekke hende,eg har været ret meget over hende de sidste 2 uger smiley stakkels mis, hun skal døjes med mig

• #9   14. jun 2013 Liv det gjorde jeg også da jeg fik mine steriliseret..
    Heldigvis fandt de sig i det smiley

Og mine skulle endda besværes med en bodystocking fordi de ikke kunne lade stingene være i fred..
    Stakkels dyr smiley

• #10   14. jun 2013 Jeg glor også hele tiden på vores ny sterilisereret kat smiley Det er også første gang her at vi har et dyr der er blevet opereret

• #11   14. jun 2013 Hahahaha jeg tror vi alle på et eller andet punkt trykker prikker og reagere med vore hunkatte når de er nysteriliserede smiley

Begge mine har også været udsat for mig fordi jeg dagligt skulle tjekke at alt så fint ud smiley og den lille måtte også døje med en bodystocking i en uge, sådan går det når man ikke kan lade såret være jo smiley

• #12   14. jun 2013 De prøvede at give hende sådan et klæde på men hun gik helt afmok og kradsede dyrlægen, det samme med skærmene ville give hende på smiley så det gik ikk, men hun har ikk slikket i det heldigvis

• #13   14. jun 2013 Misse var heller ikke synderligt tilfreds med situationen (det udtrykker hun meget klart på billedet, synes jeg) smiley
    Og de første par gange havde jeg da også min kamp med at få den skiftet - den blev udskiftet ca. hver 2./3. dag, da den blev slikket i stykker smiley

profilbillede
  • #14   14. jun 2013 Nårrhh hvor er hun fin Lotte smiley

• #15   14. jun 2013 Haha ja da.. Helt vildt smiley
    Elsker også dette billede smiley Dét udtryk hun har i øjnene.. Kan ikke lade være at grine af det smiley
    Her kan man se den efterhånden trænger til en udskiftning !

profilbillede
  • #16   14. jun 2013 smiley Hehehe skulle jeg sætte en taleboble over hendes hoved ville der så noget ala:

"Tager du billede af mig i den her pinlige situation??"
    eller:
    "Du ved godt at hvis du ikke var så meget større end mig så var du død nu.."

• #17   14. jun 2013 Hahahaha smiley

• #18   14. jun 2013 Ikke for at skræmme, men det kan også være brok... Det vil dyrlægen kunne svare dig på... Min sphynx fik brok efter sterilisation - det er der en del katte der får - hun måtte åbnes igen og brokket blev fjernet... I dag har hun kun den lille "delle" som de fleste katte får efter neutralisering... smiley Det er på ingen måde fordi jeg vil sige din kat har fået brok, blot informere dig om det meget nemt er muligt og jeg ville derfor straks hører dyrlægen... smiley

• #19   14. jun 2013 M-pigen, det er derfor at hvis det ikke forsvinder efter en uges tid så skal hun kontakte dyrlægen, for så kan det som du siger være brok eller noget helt andet der er galt..

• #20   14. jun 2013 Personligt ville jeg ikke vente en uge, men det er sikkert kun fordi jeg ved hvad min lille drage var igennem smiley

• #21   14. jun 2013 Som jeg forstår så ved brok så vil hævelsen oftest være øm, rødlig eller varm (eller alle 3 ting)
    I dette tilfælde skriver TS at der ingen tegn er på ømhed, der er ikke rødmen og hævelsen har normal temperatur, så var jeg TS ville jeg ikke være nervøs, men det er klart har man tidligere været ude for noget andet så er man selvfølgelig mere obs..

• #22   14. jun 2013 Bare rolig, jeg holder skarpt øje ! smiley men det er ikke rødt eller irriteret og hun siger ikk noget til at jeg prikker og mærker på det, hun viser ikk tegn på ubehag eller noget. Men jeg venter en uges tid og ser det lidt an

• #23   14. jun 2013 Hvis, altså hvis det er en brok, så er den akut hvis den er rød, varm eller øm.

Brok er jo et hul i muskulaturen, hvor tarmene kan komme ud under huden, i nogle tilfælde kan man (mennesker) selv føre tarmen ind i bugen ( midlertidig )

Jeg har kun haft en hunkat, og det er en del år siden, så det er nok bare min hukommelse der ikke rækker til, men syntes ikke det så så hævet ud.

Er det selv opløselige sting? Eller skulle de fjernes? Der er da den ene fordel ved sting som bliver fjernet, at dyrlægen lige får set hvordan det går.

• #24   14. jun 2013 Brok behøver ikke være hverken rødt, varmt eller ømt, det var Siff's ikke, det var bare så stort som havde hun et hønseæg under huden... smiley Jeg krydser alle lemmer for det ikke er brok, ville som skrevet bare gøre opmærksom på muligheden.
    Ha en skøn aften smiley

Kommentér på:
Bule efter sterilision? Hvad er det?

Annonce