1.164 visninger
|
Oprettet:
6. nov 2008 Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Du kan gøre en forskel ... {{forumTopicSubject}}
kunne ikke komme af med det i tråden - jeg er på filter ...
At kunne hjælpe hele danmarks uansvsarlighed med katte er hverken muligt eller realistisk.
Spred budskabet om neutralisering og hvor uansvarligt det er at have fritgående fertile dyr - det kunne måske have en effekt.
Det er bedre at forebygge end at helbrede!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
nov 2008
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 69
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
- Jeg er SÅ træt af at høre om at det kun er fine racekatte som kan bruges til noget - agtigt
Jeg synes at det burde være lovpligtigt at have ens kat chippet, det skal den være ligesom med hvalpene - senest når de iflg. loven er rejseklar fra deres mor, dvs. for killinger 12 uger.
Den der attitude med at man ikke tager ansvar for en kat blot fordi den var gratis og at man gør hvis man har betalt et par tusinde - den holder jo ikke altid.
- Ingen af mine har kostet mig noget og alle bliver passet ordentligt, med neutralisering, vacc, ormekur, kvalitetsfoder osv.
Men jeg synes det kunne være en god måde at få ryddet ud i den vildkatte bestand vi har i Danmark - jeg synes ikke alle kattene skal udryddes. Synes en kampagne hvor man indfanger kattene og de svageste aflives, en god bestanddel neutraliseres, vaccineres, mærkes og genudsættes.
- Så bør man lave en form for foderstationer hvor de kan komme rundt omkring og man kan holde lidt øje med de forskellige.
Jeg tror på at de kan bidrage til noget positivt nogle af dem, men ved at regulere bestanden ved neutralisering, kan man undgå problemet vokser igen.
Er for så vidt også enig i at en fritløbende kat ikke bør være fertil - hverken af det ene eller andet køn. Men hvis det skal være for at 'udrydde' huskatten helt og aldeles, så vil jeg dælme være ked af det
nov 2008
Den uansvarlighed der foregår i dag kan ikke fortsætte - hvem skal betale for det - katten - for det er ikke de uansvarlige der gør det.
Må jeg venligst bede mig fri - jeg har ikke fine racekatte - jeg har stambogsførte racekatte -. som jeg ikke lukker ud til fri formering. Er så træt af det skal være fint og også snoppet
sep 2008
Nej, det er ikke de uansvarlige som ender med regningen, det ved jeg godt - hvis det var tilfældet var der jo ikke så stort et problem som vi har i dag. Men hvad så? I bund og grund ender vi jo alle med at betale for det på den ene eller anden måde, hvis man så, som du er inde på, får aflivet og/eller neutraliseret alle umærkede fritrendende katte, så ville det jo forhåbentligt heller ikke blive til voldsomt meget mere end en "engangs-betaling".
Beklager at jeg kaldte dine katte fine, dét skal sørme ikke ske igen
- Det er da muligt du er træt af det men det er jeg da også
Jeg er enig i at der er et problem, jeg er enig i at der skal være lovpligtig mærkning (Her synes jeg så chip) og jeg er også enig i at der skal ryddes op på den ene eller anden måde - det er jo ikke lutter fine, raske og friske katte som går rundt hist og her.
Men jeg vil være ked af at se huskatte/blandinger udryddet.
- Så ved jeg ikke hvad din defination af huskat er, siden du mener den er udryddet pga. grådighed?!
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Huskatten er da en race? Altså "vores" egen racekat fra disse himmelstrøg...
Norsk skovkat er Norges "huskat" og deres "racekat".
Sådan som jeg ser det
jan 2011
Det sælger bedre at blande dem med noget - deraf grådighed.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
i går kl. 16:24
Helt enig Lis, det er meget bedre at forebygge, men det er nu også meget godt at der er nogle som tager sig af de katte der har været mindre heldigt stillet og fået sig nogle uansvarlige ejere, det er jo ikke kattenes skyld at deres mennesker er uansvarlige..
Hvor har du ret Heidi
sep 2008
Jeg ser huskatten som et udtryk for en blanding af ukendt herkomst - rent racemæssigt
Men hvis det er forkert, hvad race er huskatten så for en? Nu du siger norsk skovkat er Norges huskat, hvilken er så vores?
jan 2011
Blanding af racer er en kat blandet af forskellige katteracer.
jan 2011
Europé er en europæisk korthår med stamtavle, hvor du er sikret, at den ikke er blevet blandet med noget andet.
sep 2008
- Ja dén kunne jeg godt regne ud
Jeg må indrømme at efter min overbevisning, så er huskatten vores alm. blandede landhandel af katte - en Europé er jo decideret racebetegnelse, hvorfor så kalde den en huskat? Når der ER en racebetegnelse, så bruger man vel den?
Har aldrig hørt før at en huskat i Danmark skulle være en Europé, men altså, jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den store viden om katte og racer og ej heller behovet for det.
jan 2011
Hm, jeg er da heller ikke ekspert.
Og der var europé en af dem, som jeg fandt interessante.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Alt hvad der heder langhåret, fladnæset, nøgen, maske og så videre forsvinder, det er den stærkeste som overlever, og naturen er en hård opdrætter
Huskatten er en rase på lige for med løver ( faktisk er det også flere slags løver )
Min Røde, kurilian bobtail, er jo huskat på øgruppe kurillerne, og. Stumphalet er 100% dominant, så alle deres katte har stumphale
Du kan gøre en forskel ...