1.279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Foder til kat med tendens til krystaller i urinen Foder til kat med tendens til krystaller i urinen

Vores kat får pt speciel tørkost pga tendens til krystaller i urinen, men det lader til hun er ved at køre lidt surt i det, så tænkte om der var nogle herinde der havde forstand på krystaller i urinen og hvad man kan give som alternativ til tørfoder.Vores hund får BARF, tænkte om det var en mulighed til katten også?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til kat med tendens til krystaller i urinen
  • #2   15. jun 2013 Foder uden korn og så maaaaasser af vådfoder og rådt kød.
    Væske er vigtigt, når en kat har krystallisering og det indtager de sjældent selv i rigelig mængde, men de kan få de igennem det våde og det rå

Hvis det allerede barf'er til din hund, vil det være 100% det bedste også at gøre til din kat

• #3   15. jun 2013 Min Tøsen har også haft krystaller i urinen, for 3 år siden, jeg skiftede til et foder der forebygger mod urinvejskrystaller og så skruede jeg ekstra op for vådfodret, hun får dåsemad 2 gange om dagen ca. 100-120 gram dagligt..
    Til dato har hun endnu ikke haft tilbagefald..

Det der er vigtigt for at undgå krystaller er at katten får rigeligt med væske, en kat skal have ca 3dl væske om dagen, og da katte ikke er gode til at drikke, så er det nemmest at give gennem maden, jeg selv giver ekstra vand på dåsemaden, så det bliver lidt suppeagtigt, mine elsker det på den måde og samtidig sørger jeg får at de får ekstra væske smiley

• #4   17. jun 2013 Det lyder rigtig godt, så tror jeg, jeg vil forsøge med råt, når nu vi alligevel giver hunden.... Tænker også lige at have noget vådfoder liggende, som reserve hvis hun lige skal vænne sig til barf... Hvilket slags vådfoder bruger i?

• #5   17. jun 2013 Mange anbefaler Lux fra aldrig da det er uden sukker og korn og den billig.

Jeg bruger den ikke, da den kun findes som pate og gele og damerne herhjemme skal have kød i sovs. Jeg bruger primært kitekat og igen, er det fordi at de skal have kødstykker og ikke kødmos. Det er primært mew der er kræsen og hun røre det ikke, hvis det ikke er kødstykker i sovs. Og har ikke fundet noget billigere, som laver det på den måde

• #6   17. jun 2013 Jeg køber mest de kornfrie på zoopluds , Applaws , Porta 21 pose med kylling er favoritten , Cosma , og Almo , har også prøvet flere fra Bozita det gider de 2 små drenge ikke, min store MCO gad godt, og ryddede op efter de andre, det samme med Lux, men han er her ikke længere, så jeg holder mig til det som bliver spist.

Jeg startede med at købe deres prøve tilbud, det var en fin måde at finde det de kunne lide smiley

• #7   17. jun 2013 Ok, må prøve mig lidt frem og se hvad hun gider spise.. Jeg ved fra tidligere at hun heller ikke gider gele, det skal også være sovs...

• #9   17. jun 2013 Super, jeg prøver smiley

Kommentér på:
Foder til kat med tendens til krystaller i urinen

Annonce