548 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Forundring efter en anden tråd.. Forundring efter en anden tråd..
En havde revet et badeværelse ned for at komme ind til en killing så lå bag gulv eller væg... Hun bad så om hjælp her inde.
Nå, mit spørgsmål går på om jeg lige kan få klar besked på.
Må man ikke længere selv opflaske en forladt killing. Og hvis man går skal man så have en speciel tilladelse til dette.?
Meget gerne med et link, så jeg kan få tingene helt på plads via at læse lovteksten omkring dette.
Jeg ved udmærket godt at killinger ikke må skifte hjem før de er 12 uger..
Men ovenstående er nyt for mig
0 synes godt om
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Du får ikke bøde hvis du overdrager den til dyrlægen eller et internat, som der står du skal.
Du må gerne selv flaske killinger op (altså hvis du finder moderløse killinger eller mormis dør) HVIS du søger dispensation fra denne regel, hos justitsministeriet... som så måske giver tilladelse.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Haha, klar besked er der nok flere, der kan give dig, beskederne vil bare være forskellige.
Tolkningsideer kan fx findes i denne tråd:
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/105764-synes_folk_bare_det_er_i_orden
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Hvis der ligger en død missemor og en lille killing i min carport en morgen, ER DET SÅ EN LEVERING...
Som jeg læser lovteksten er der IKKE belæg for ikke at tage killing til sig og flaskefodre eller fodre på anden vis hvis internat ikke har plads....
For 24 år siden fik jeg af en bondemand en lille bitte killing hvis mor var kørt over og havde efterladt killingerne...Jeg tog den med hjem og min cairnt tæve laage mælk ned og lod den die hos hende....Den kat blev lige så velfungerende som alle mine andre katte og den blev 12 år gammel.
Nåh men tak for lovtekst... Jeg tror så ikke der er nogen politikreds som ville spilde tiden på at sigte folk som hjælper en nødstedt killing...
okt 2011
Og jow der er rent faktisk flere der har fået bøder for at sælge/bortgive killinger under 12 uger.... Der er bare nogen der skal melde dem...
G&G og DBA Er heldigvis osse meget hurtige til at lukke annoncer ned på "ulovlige" killinger...
Desværre har nye katte købere ikke sat sig ordenlig ind i loven eller de kan ikke se forskel på en killing på 9 uger eller 12 uger... så det sker desværre dagligt ...
Forleden anmeldte jeg en person der ville af med 2 killinger på 8 uger.... h*n havde selv fået dem da de var 4 uger.... men h*n havde ikke tid til dem mere så de skulle bare væk.... 3 dage efter tikkede der en sviner ind på opslaget, hvem fanden der havde meldt h*n til politiet, for de havde sgu ikke råd til at betale 4000kr for sådan et par lorte killinger...
De er nu overdraget til en ammemor
Mon ikke der er nogen der tænker sig om en anden gang... måske også dem der ville have killingerne lige nu
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Og endnu mere, hvis der rent faktisk er nogen, der anmelder det....
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
okt 2011
Nu var historien jo ikke at de var taget ind til opfostring... de var jo begyndt at spise selv og kunne sagtens undvære deres mor .... men personen "gad" dem bare ikke mere... så derfor skulle de gives væk...
Og jow der blev handlet på det... så tab du bare underkæben
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Alt bliver anmeldt uden hensyn til situationen.
Ja, det er da langt bedre for killingerne at blive flyttet fra deres mor, komme ud i nyt hjem, flyttes til ammemor og så tilbage til det nye hjem igen....
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
OG JA; FAKTISK SÅ BLIVER LOV FORTOLKET I CIRKULÆRE
Hvordan kan det være at man hellere vil aflive en sund og rask killing, end at der er en som påtager sig det kæmpe ansvar det er at opflaske den..
Jeg er sgu nok blevet for gammel og fat svag.
Forundring efter en anden tråd..