548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Forundring efter en anden tråd.. Forundring efter en anden tråd..

En havde revet et badeværelse ned for at komme ind til en killing så lå bag gulv eller væg... Hun bad så om hjælp her inde.
Nå, mit spørgsmål går på om jeg lige kan få klar besked på.
Må man ikke længere selv opflaske en forladt killing. Og hvis man går skal man så have en speciel tilladelse til dette.?
Meget gerne med et link, så jeg kan få tingene helt på plads via at læse lovteksten omkring dette.
Jeg ved udmærket godt at killinger ikke må skifte hjem før de er 12 uger..
Men ovenstående er nyt for mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forundring efter en anden tråd..
  • #5   18. jun 2013 Med bøde straffes den, på anden måde erhverver kattekillinger.... det vil sige hvis du finder den.
    Du får ikke bøde hvis du overdrager den til dyrlægen eller et internat, som der står du skal.

Du må gerne selv flaske killinger op (altså hvis du finder moderløse killinger eller mormis dør) HVIS du søger dispensation fra denne regel, hos justitsministeriet... som så måske giver tilladelse.

• #8   18. jun 2013 Det er så et tolknings-spørgsmål. Jeg mener ikke det er det er ulovligt, at tage sig af et nødstedt dyr ( hvad en lille killing uden mormis jo er) , men at opflaske en killing uden fornøden viden - er ikke særlig klogt. Og slet ikke hvis man ikke har andre katte selv, som kan stå for anden pleje /omsorg for killingen samtidig.

• #9   18. jun 2013 Kirch **Nå, mit spørgsmål går på om jeg lige kan få klar besked på.**

Haha, klar besked er der nok flere, der kan give dig, beskederne vil bare være forskellige. smiley

Tolkningsideer kan fx findes i denne tråd: smiley
    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/105764-synes_folk_bare_det_er_i_orden

• #10   19. jun 2013 § 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle...
    Hvis der ligger en død missemor og en lille killing i min carport en morgen, ER DET SÅ EN LEVERING...
    Som jeg læser lovteksten er der IKKE belæg for ikke at tage killing til sig og flaskefodre eller fodre på anden vis hvis internat ikke har plads....
    For 24 år siden fik jeg af en bondemand en lille bitte killing hvis mor var kørt over og havde efterladt killingerne...Jeg tog den med hjem og min cairnt tæve laage mælk ned og lod den die hos hende....Den kat blev lige så velfungerende som alle mine andre katte og den blev 12 år gammel.
    Nåh men tak for lovtekst... Jeg tror så ikke der er nogen politikreds som ville spilde tiden på at sigte folk som hjælper en nødstedt killing...

• #12   19. jun 2013 Ja jeg forstår heller ikke at folk tolker på den... den er meget klar!!

Og jow der er rent faktisk flere der har fået bøder for at sælge/bortgive killinger under 12 uger.... Der er bare nogen der skal melde dem...

G&G og DBA Er heldigvis osse meget hurtige til at lukke annoncer ned på "ulovlige" killinger...
    Desværre har nye katte købere ikke sat sig ordenlig ind i loven eller de kan ikke se forskel på en killing på 9 uger eller 12 uger... så det sker desværre dagligt ...

Forleden anmeldte jeg en person der ville af med 2 killinger på 8 uger.... h*n havde selv fået dem da de var 4 uger.... men h*n havde ikke tid til dem mere så de skulle bare væk.... 3 dage efter tikkede der en sviner ind på opslaget, hvem fanden der havde meldt h*n til politiet, for de havde sgu ikke råd til at betale 4000kr for sådan et par lorte killinger...
    De er nu overdraget til en ammemor smiley

Mon ikke der er nogen der tænker sig om en anden gang... måske også dem der ville have killingerne lige nu smiley

• #13   19. jun 2013 Hvis der er en eneste politimand, der reagerer på en anmeldelse af en, der opfostrer en efterladt killing på en 3-4 uger, så taber jeg underkæben.

Og endnu mere, hvis der rent faktisk er nogen, der anmelder det....

• #14   19. jun 2013 Hvis killingen på 3-4 uger bliver taget til opfostring som enekilling uden andre katte i hjemmet, så kunne jeg nok godt få dig til at tabe underkæben, Natasha smiley

• #15   19. jun 2013 Natasja

Nu var historien jo ikke at de var taget ind til opfostring... de var jo begyndt at spise selv og kunne sagtens undvære deres mor .... men personen "gad" dem bare ikke mere... så derfor skulle de gives væk...

Og jow der blev handlet på det... så tab du bare underkæben smiley

• #16   19. jun 2013 Hvor er det dejligt med vores samfund i dag.

Alt bliver anmeldt uden hensyn til situationen.

Ja, det er da langt bedre for killingerne at blive flyttet fra deres mor, komme ud i nyt hjem, flyttes til ammemor og så tilbage til det nye hjem igen....

• #19   19. jun 2013 Jeg taler fortsat om en efterladt killing med en manglende mor, ikke en solgt eller overdraget.
    OG JA; FAKTISK SÅ BLIVER LOV FORTOLKET I CIRKULÆRE
    Hvordan kan det være at man hellere vil aflive en sund og rask killing, end at der er en som påtager sig det kæmpe ansvar det er at opflaske den..
    Jeg er sgu nok blevet for gammel og fat svag.

Kommentér på:
Forundring efter en anden tråd..

Annonce