{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

indhegning af have {{forumTopicSubject}}

okay som det ser ud lige nu så kan det tænkes at vi skal flytte ind i det her hus (se billede) og det er jo bare det perfekte sted for kattene at boltrer sig i haven, Men vil jo gerne have en indhegning...og nu kommer mit dumme spørgsmål så.
hvor meget indhegning behøver vi? for her i landet er det sådan at alle grunde er indhegnet bag hækken på tre sider, med et hegn med maskestr. 5x5 i 160cms højde, så for at forcere hegnet skal de jo så kravle i hækken....kan katte det? altså kravle mere end 160 cm op ad en hæk og så henover en 40-50 cm hæk for at komme ned på den anden side? kan vi måske nøjes med at lukke af på den eneste side hvor der ikke er hegn? altså foran huset og så satse på at de ikke kan komme ud på de andre 3 sider?
(ja det er lidt det økonomiske i det også at hvorfor bruge en masse penge på at sætte hegn op som ikke er nødvendig smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indhegning af have
  • #3   20. jun 2013 jo det var lige sådan jeg havde tænkt lidt på smiley at sætte højere hegn i "skellet" ud mod vejen...men ja det er lidt om de kan eller ikke kan komme over hækken...tænker jo lidt at de umuligt kan komme ind til hegnet og klatre i det så de skal ud i hækken og kravle og den er højere end selve hegnet... men ja de er jo store katte sådanne NFO, som du jo ved;) men tænker at de måske har vægten/tyngdekræften imod sig ? og tak smiley er helt vild med huset og synes det er en perfekt have til de to drenge smiley det er bare lige hvad man skal gøre med de 3 sider;)

  • #4   20. jun 2013 Jeg er ret sikker på de bliver hjemme, med så stor en have og at de ikke kan komme gennem hækken.

    Jeg ville gøre som Lotte foreslår smiley


  • #5   20. jun 2013 jo jeg har bare en herre der søger "rummets fire vægge" som det første når han kommer et nyt sted...så tanken om at han skulle forsvinde over hækken er skræmmende... da der er marker til alle sider...forestil jer at der ligger en række med huse og en lille vej foran og resten er marker smiley

  • #6   20. jun 2013 Kan dine katte lide sele?

    Mine havde sele på i starten da de kom i haven, bare for en sikkerheds skyld, Røde var ikke vild med selen, og havde den kun på 2 gange, han rejser sig ikke op og prøver at kravle.

    Her er der ikke meget hæk endnu smiley


    profilbillede
  • #7   20. jun 2013 Røde med sele, den første gang i haven.

    profilbillede
  • #8   20. jun 2013 ja ches kan ...men ikke jack....de har løbegård lige nu og der kravler ches op i hegnet når der sidder en fugl på taget...men hegnet der er jo stabilt og en hæk vil jo ikke være stabil

  • #9   20. jun 2013 Det gør også en forskel, at i den indhegnede have er i jo sammen med dem og fuglene er også i haven tit og der er plads til jagt.
    En løbegård i haven, så er i nok mere udenfor løbegården end inden i den.
    Da jeg havde løbegård i min kolonihave, ville kattene gerne ud til mig.


  • #10   20. jun 2013 nej vi er med dem her også da det er sat som et ekstra rum huset så vi alle kan gå derud... smiley se bare under mine albums smiley Men tror jeg lytter til jer og laver den nemme løsning kun at lukke af oppe ved skellet, før indkørslen og så satse på at de bliver inde smiley og ja vi er der jo meeeeen grunden er ca 1200 kvm stor så det er lidt svært at ave øjnene med alle vejne på een gang smiley

  • #12   20. jun 2013 ja vi vil forsøge smiley og se om det ikke går... ellers må vi på kattejagt smiley

  • #13   20. jun 2013 Fint hus med dejlig stor (og særdeles velplejet!) have smiley

    Jeg kan ikke se hegnet på billedet, men hvis det er meget tæt presset op ad hækken, så tror jeg sgu, I har en fiks og færdig "løbegård". smiley Hvilken luksus!

    Jeg har selv tænkt på, at udhæng og strøm må være overflødigt hvis der er hegn inde hækken. For jeg har aldrig set en kat klatre i hæk.


  • #14   20. jun 2013 det er presset helt op ad hækken, da alle huse hernede er adskilt af sådan et hegn. så er der nemlig ikke tvivl om hvad der er mit og dit smiley og nej har kun set dem krybe igennem hække før i tiden aldrig kravle op i det. Men kunne jo være at der var nogen som vidste om de kunne og havde set det gjort før, da de jo desværre kan være meget opfindsomme smiley de kære små smiley se billedet her (det er fra vores nuværende hus) der kan man se hegnet og sådan et hegn skal der stå rundt om hver grund hernede smiley

    profilbillede
  • #15   20. jun 2013 Jeg kan sagtens huske at du før har fortalt om de hegn, I har i Belgien. Meget specielt.

    Opsætning af hegn rider mig som en mare, virkelig! (jeg går i flyttetanker). Kunne være det nemmeste var at flytte til Belgien smiley


  • #16   20. jun 2013 hehe ja der er i hvert fald hegn oppe men om det er godt nok til at holde dem inde er så spørgsmålet smiley men vil lade det komme an på en prøve smiley og kan der spares tid og penge på kun at lave en side hegn så ville det bare være super smiley men tror sagtens de ville komme over hegnet hvis det kun var det der stod, men hækken håber jeg gør udslaget for ikke at gøre et forsøg smiley

  • #17   20. jun 2013 Ja, uden hæk, ville de nemt kunne klatre over. Sig til dem at de SKAL blive indenfor hegnet! Det gør jo kæmpeforskel for jer, om det kan holde dem inde eller ej. Jeg tror faktisk, det kan smiley

  • #18   20. jun 2013 haha ja men du ved drenge glemmer tit hvad du fortæller dem smiley men synes bare det er en fantastisk stor og dejlig nem have at have dem i de har løbegård her hvor vi er nu kun af den årsag at huset har været tilsalg hele tiden mens de har været her;) men når vi flytter i det hus så skal det laves så de kan komme ud og løbe og nyde haven smiley kender dem allerede godt nok til at vide at Ches vil være den første ude og snuse og søge grænserne af og så bagefter komme ind og undersøge midten af haven og jack vil sidde i døren og se efter Ches og komme forsigtigt ud og så snige sig forsigtigt efter Ches LOL

  • #19   20. jun 2013 Det skal blive så SKØØØNT at se dem i fuld fart hen over græsset. Glæd jer :D.
    (Er lidt misundelig)


  • #20   20. jun 2013 ja gør jeg også smiley de vil jo så gerne sætte efter alle de kære fugle smiley så tror vi vil have nogle rigtig trætte katte når de kommer ind om aftenen smiley

  • #21   20. jun 2013 Der er netop oprettet en ny side
    www.katteindhegning.dk
    Hvor der er samlet (links til) ideer til indhegning, måske du kan finde inspiration der?

    smiley


  • #22   20. jun 2013 jeg har regnet med at bruge det samme type som deres gård lige nu er lavet af, da man kan købe det i den højde som jeg gerne vil have samt man kan købe låger i det smiley og ja ved det ikke synes bare det er så nemt at arbejde med og det er stabilt og så vækker det ikke så meget opsigt da det er grønt og falder lidt i med græsset smiley

    profilbillede
  • #23   27. jun 2013 okay en lille update...det blev ikke det hus alligevel
    Det blev dette, så tror vi skal i gang med at sikre træer også smiley hehe og dammen? eller vil de holde sig fra vandet? kan de svømme? smiley


    profilbillede
  • #24   27. jun 2013 lige fra den anden side af også det er vores helt ned til hækken smiley vi købte det i går så der skal gang i indhegning der er højere hele vejen rundt lavet et eller andet fix ved træerne? og dammen ?

    profilbillede
  • #25   27. jun 2013 Du har da skovkatte, ikke? De kan svømme (har jeg læst).
    Flot hus, super have
    Beetje jalours smiley


  • #26   27. jun 2013 Træerne vil kattene da helt sikkert udforske, så hvis de rager ind over nabogrunden... Så ved jeg ikke helt... En aftale med naboen? Sælge dem en kat så de tilfældigvis også skal have hegnet deres have ind? smiley

  • #27   27. jun 2013 mange tak og jo jeg har skovkatte, der står på hovedet for at komme ned i håndvasken når du har vand i smiley meeeen jeg har også koi som skal være i vandet....vil helst ikke at de stakkels fisk kommer indenfor eller på land smiley
    og ja det er bare et helt perfekt hus er vild med den lidt landlige stil der er (især fordi det ligger i hjertet af en storby) smiley


  • #28   27. jun 2013 Det med søen er da bare et plus smiley hvis siderne skråner godt, så behøver du ikke tænke på noget.
    Er siderne lidt stejle, kan du ligge en træstamme så den bliver en bro op af vandet, det vil også hjælpe andre dyr som måske falder i.
    Dine katte vil elske den sø, og bliver den ikke fyldt med kemikalier vil de drikke næsten alt deres vand derfra smiley


  • #29   27. jun 2013 WOW for et fedt hus! Tillykke! smiley
    Jeg er nær ved at dåne over den gavl :D. Og haven ser rigtig hyggelig ud. Der bliver godt nok en del mere indhegningsarbejde for jer, men ih altså, det hus der!!!

    Flere fotos Tak!


  • #30   27. jun 2013 Du må lave en lille indhegning i vandet til koi-karpen smiley

  • #31   27. jun 2013 hehe tjahh har nu mere end en karpe (kunne ikke lige komme i tanke om det danske ord for dem smiley ) har ca 15 af dem lige nu lol og andre små fisk som skal med os derover. jeg er selv helt forelsket i huset, det er lige min stil smiley gammeldags uden at være gammel smiley det er fra 1982
    og grunden er den samme str som det andet hus vi havde kig på smiley
    Men da jeg faldt over denne så måtte det bare være der smiley
    Tinka, klik på den røde firkant i billedet af huset, er vild med at når man kommer fra gaden af ser huset lille og hyggelig ud ....man aner virkelig ikke at man går ind til så stort et hus smiley
    http://www.lothias.be/detail.php?c=no&id=849432


  • #32   27. jun 2013 sider skråner men de er lavet af plastik lignede materiale ? så de vil ikke kunne finde fodfæste...

  • #33   28. jun 2013 Det er nu pænest udenpå smiley Ej der er også nogle rigtig fede rum indvendigt. Jeg tror dog, at jeg ville savne trægulve i bare nogle af rummene. Kiggede lige på et andet hus på siden, og kan næsten regne ud, at det må være meget almindeligt med klinkegulve dernede.
    (Det er altså spændende med byggetraditioner og arkitektur i fremmede lande :-))


  • #34   28. jun 2013 Jeg elsker klinker, de er så nemme at holde, så jeg er glad for klinker i gang og bad og de går lige over i hinanden smiley

    Jeg ville ønske de også var i køkkenet, jeg syntes det er tåbeligt med sart paket gulv i køkkenet i en boligforening.


  • #36   28. jun 2013 hehe ja klinker er der over alt hernede ...hvorfor der ikke er trægulv...meget simpelt hernede tager folk nemlig ikke skoene af når de er på besøg hos hinanden og mange beholder faktisk skoene på indendørs efter de er kommet hjem;) så at det er klinker/laminat ovenpå bunder i traditioner. og NEJ i mit hus tager man hjemmesko på når man kommer hjem, man går ikke i beskidte sko indenfor. og ja Jette de er nemlig mega nemme at holde men alligevel glæder jeg mig til at komme over til nogle der er mørke i farverne i stedet for de hvide jeg har her smiley og Lotte jeg tror jeg kan følge det lidt hen af vejen, ellers var jeg ved at tænke måske vi bare skærer grenene af så de ikke stikker over til hækken...mon ikke de ville foretrække at blive i træet, hvis der er en 2 meter over til hækken?

  • #37   29. jun 2013 Aha, så klinkerne er pga. skoene og ikke klimaet.

    Jette, ja sart parketgulv i køkken kan jeg heller ikke se ideen i. Eller, dvs. det har da den fordel fremfor klinker, at glas og porcelæn, der ryger på gulvet, ikke så let går i stykker. Jeg ønsker mig linoleumsgulv i køkken.

    Mht. dammen, så ville jeg nok arrangere det med et eller andet fodfæste-træ- eller stenhalløj... for en sikkerheds skyld.


  • #38   29. jun 2013 tjahh klimaet er mere eller mindre det samme som i dk, så vil tro det er kulturen/vanerne der gør det. jeg har set et hjem hernede der havde gulvtæppe på i soveværelset...men ellers er det stengulv i grundetagen og linoleumsgulv/parket på 1.salen der er det mest anvendte hernede.
    Måske vi har det et par grader varmere altid end i dk men det er ikke den store forskel.
    jeg må se hvad vi gør ved dammen tror også der vil komme noget ud i den og ligge.


Kommentér på:
indhegning af have

Annonce