{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Sofie N
Sofie N
Tilmeldt:
19. jun 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hvad koster kattehold? {{forumTopicSubject}}

Hej KG (:

På trods af at vi har haft katte i 18 år, har vi aldrig regnet ud hvad vi giver pr. måned på at holde kat.

Er der nogen af jer der har overblik over, hvad i ca. bruger pr. kat pr. måned?


- Vi fodrer med Royal Canin, har ikke kattebakke, og det er blot kælekatte.
I må meget gerne skrive, hvad I skal dække med beløbet - også om I har haft mange uforudsete dyrlægeudgifter, hvilket der selvfølgelig også skal være plads til (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster kattehold?
  • Sofie N
    Sofie N Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   22. jun 2013 Hvad jeg mente med 'blot' er, at der ikke skal dækkes til udstillinger og diverse der følger med dér (;
    Men mange tak for inputtet! (:


  • #3   22. jun 2013 Næhh jeg har egentligt aldrig regnet på det, men lige i løse tal vil jeg tro at til 2 katte bruger jeg ca. pr. måned.
    200kr til tørfoder.
    100kr til dåsemad.
    50-70 kr til grus.
    100kr til diverse (kattegræs, legetøj, godbidder)

    Dyrlægeregninger er jo ikke sådan lige at kalkulere med, men der er jo vaccine hvert år til hvert andet år..
    Min hunkat har kun været syg 1 gang men det kostede så også omkring 4000kr over en periode på 6mdr. men ellers har jeg kun haft brug for dyrlægen i forbindelse med neutralisering og vaccine..


  • #4   22. jun 2013 Jeg har aldrig gjort det op i penge.
    Jeg køber stort ind sammen med andre så jeg kan opnå nogle rabatter (bruger zooplus.de).
    Mine er så indekatte og derfor er det stort set kun det årlige sundhedseftersyn samt loppekur 2 x årligt det koster i dyrlægeregninger.

    Så skal man jo have lidt førstehjælpe i huset - kattemalt og Zoolac, begge dele ca. 100 kr. pr. tube.
    Tørkost koster ca. 300 kr. for 4 kg og det rækker en måned til 2 og derudover er der så vådfoderet til ? pr. måned.
    1 sæk Extreme grus til 149 kr. pr. måned...

    Jaeh det er vist sådan ca. for 2 indekatte smiley


  • #7   22. jun 2013 Min månedlige katteforbrug må ikke overstiger de 1000kr til mine to katte, næste månede er det med en drikkefontæne, og masser af vådmad, men dyrlæge, forsikring og den slags er ikke med, og faktisk får min datter noget af tørkosten til sin ene kat, ellers syntes jeg poserne holder for længe og så spare hun jo noget smiley

  • #8   23. jun 2013 Jeg har regnet frem til ca. 800 om måneden for mine 3 - det er med foder, grus, legetøj, årlige vaccinationer og sygeforsikring.

  • #9   23. jun 2013 Grus ca 80
    Lux vådfoder ca 80
    Tørfoder ca 50
    Godbidder ca 100
    Forsikring ca 70
    Så ca 400 Per måned smiley


  • #12   23. jun 2013 Har to indekatte.
    Tørkost ca 550 om måneden på mad, alt efter hvor jeg køber foder
    Kattegrus 149 om måneden på
    Dåsemad 50 kr
    Diverse legetøj mm. 100 kr


  • #13   23. jun 2013 Lotte:
    30???????????

    Tror du ikke snart at du skal have udvidet huset smiley


Kommentér på:
Hvad koster kattehold?

Annonce