441 visninger
|
Oprettet:
Nyhentede killinger {{forumTopicSubject}}
Hej kattegalleri, kæresten og jeg hentede to killinger i søndags, den ene kat er ved og vænne sig til os, den vil gerne kæles for men kommer ikke helt af sig selv, men det er mere den anden jeg er nervøs for, hun er meget sky, og vil ikke op til os, jeg vil indrømme at jeg kom til og jage hende da vi fik hende fordi jeg ville vise hvor kattebakken er, hun gemmer sig under sofaen og stikker af ligeså snart vi nærmer os, hvad kan jeg gøre så hun ikke er så bange mere ?
På forhånd tak
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Er det stald killinger eller indekatte der er opvokset i en familie... hvor gamle er de ???
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Indtil katten kommer til dig skal du ikke andet end observere og kigge..
Jo mere interesseret du er i hende, jo mere skræmmer du hende væk.
Kender du den der med at en kat altid går efter den person der ikke kan lide kat?
Det er fordi de ikke er opsøgende, opsøgende adfærd er truende adfærd overfor en kat (:
maj 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Gør som Janne beskriver, evt læg dig ned på gulvet en lille meter fra sofaen og snak til katten, blidt og roligt, leg evt stille og forsigtigt med en drille pind eller snor, hav nogle godbidder med og som du triller hen til den fårst helt tæt på og så efter nogen tid lidt længere fra og se om det kan lokke lidt, kan det ikke så trille helt tæt på igen..
Det gælder om at du vinder killingens tillid og den finder ud af at i ikke er så skræmmende endda, tænk på at det stakkels pus er blevet revet væk fra alt hvad der er trygt og kendt, så den skal lige have tid til at føle sig tryg igen..
maj 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis der f.eks. sidder en flok mennesker i en stue, og en af dem ikke bryder sig om katte, så kigger vedkommende væk, når husets kat kommer ind, (bare den ikke kommer hen til mig), mens de andre stirrer på den (næh en kat).
På kattesprog er et direkte, stirrende blik = truende adfærd. Blinker man og kigger væk, signalerer man venlighed, så selvfølgelig går katten hen til den, der viser venlig adfærd.
Til TS:
Undgå at bevæge dig hurtigt hen mod katten og undgå også voldsomme bevægelser. Sæt dig evt. på gulvet med siden til (så er du "lille") og leg stille med f.eks. en snor. Den modige killing vil sikkert komme farende og så varer det nok ikke så længe, før bangebuksen også kommer frem. Du kan gøre det samme med nogle godbidder.
Og så er det altid en god idé at tage sig mest af den sky frem for den modige.
maj 2010
så thumbs up til mega.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Og leg er lige det der skal til.
Hvis du er bange for de ikke kan finde kattebakken så sæt en til op nær kællingens fortrukne gemmested.
Nyhentede killinger