{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Negativ og kritiserende. {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, så er det åbenbart det man bliver stemplet som, hvis man færdes i grupperne på facebook hvor dyr søger nyt hjem.

Jeg har flere gange faldet over annoncer, hvor folk prøver at skille sig af med killinger under 12 uger, og den anden dag skrev jeg på en af dem, og påpegede dyrværnloven overfor sælgeren.

HAK, så fik man ellers en over fingrene af den ene efter den anden, som både havde haft dyrlægen til at sige ok for at de godt måtte være under 12 uger, samt folk (desværre mange) som havde fået deres killing hjem inden 12 uger..

Så var der en som solgte neutraliserede og vacc. killinger for et symbolsk beløb på 1000,-, hvilket jeg synes er super flot!

Straks er folk igang med ''os'' der ser ned på dem der ikke lige har 1000,- til at købe kat for, og som kun har råd til ALDI (og andet discount) foder.

Efter min (og manges optik), er det sgu da det mest optimale, hvis ikke det mest humane, at anskaffe sig dyr NÅR MAN HAR RÅD.

Jamen blablabla, man kunne betale af ved dyrlægen, man kunne fodre dem med cornflakes, korn er fint for katte...

Og så skulle jeg ellers bare hakkes ned, for jeg var da negativ, jeg var da kritiserende... Fordi man går ind for dyrenes ve og vel?

Tak for kaffe. Havde lige brug for at lufte ud!!

Har nu meldt mig ud af samtlige grupper på facebook, for der er intet der nytter, når folk først har sat sig for noget, så putter de ellers fingrene i ørene.. Øv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negativ og kritiserende.
  • #1   12. jul 2013 Flere brugere på Inges kattehjem gruppe... er ved at lave en "insatsstyrke" netop for at gøre opmærksom på 12 ugers reglen...

    Personligt har jeg anmeldt to profiler i dag for salg af for unge killinger....

    Jeg har grimme grimme beskeder i min indbakke... netop fordi jeg gør opmærksom på loven... og jeg trækker på skulderen og går videre....

    Jeg gør det for kattens skyld ....


  • #2   12. jul 2013 Jeg deler også gerne budskabet. Men efter en halv times debat, uden at nogen rykker på sig, kan jeg desværre ikke gøre mere.

    Og da det ikke er aktuelt for os at finde en kat mere, endnu, så så jeg mig nødsaget til at melde mig ud af grupperne indtil det bliver aktuelt..

    smiley


  • #3   12. jul 2013 hmmm, jeg er jo en fossil der ikke er på facebook. mon man skulle prøve at blive katteaktivist derinde.

    TR, godt du fik luft, ved hvor frustreret men kan blive.


  • #4   12. jul 2013 Hvis du vil være katte-aktivist, så er der masser at gribe fat i på facebook.

    Og ja, det var godt meget noget luft, når det handler om levende væsner der ikke bliver behandlet forsvarligt, så koger jeg hurtigt over..


  • #6   12. jul 2013 Felis

    Jeg måtte også sidde og skære paragrafferne ud i pap, for de gæs der mente at det var ok, netop fordi killingernes mor var død.. 8 uger, værsgo.
    Og ja, folk skraber til sig, og samler nærmest - med en kort fornøjelse og gerne en forkert fodring.. Vi mangler særdeles en bræk-smiley i dette tilfælde!!


  • #7   12. jul 2013 Hatten af for jer, der orker. Jeg holder mig og mit blodtryk langt fra fjæsbog.

  • #8   12. jul 2013 Jeg fatter ikke folk, hvorfor begynde at anskaffe sig dyr man ikke har råd til, ja det kan da godt være at man kan afbetale hos dyrlægen, men er det en måde at gøre det på??

    Vi lever i et samfund hvor at kan gøres på afbetaling, desværre så folk sætter sig i dyb dyb gæld, og her snakker jeg ikke kun dyr, men det betyder at det er den indstilling folk har fået, hvorfor spare op når man kan købe på afbetaling...

    Nej min mening er lad for filan være med at anskaffe dig dyr hvis du ikke har pengene på bordet til en neutraliseret kat og hvis du ikke har råd til foder og dyrlæge så hold dig fra dyr, de koster penge lige fra den dag de bliver født og til den dag de siger farvel til denne verden, så dan er det og sådan har det altid været...


  • #9   12. jul 2013 Og den med dig 12 uger den er så godt tærsket igennem at jeg blot er tom for ord..
    Det burde være hver mands viden og almen fornuft der siger at killinger altså bare SKAL være over 12 uger, for de videreformidles.


  • #11   12. jul 2013 Sabrecats

    Det gjorde jeg skam også. Og ved du hvad? En hel bunke tøser og damer holdte på at det var OK.. Det er sørgeligt og forkasteligt..


  • #13   12. jul 2013 De kender skam til loven, men det ændrede ikke deres synspunkt. Det er skam ikke fordi de ikke kender til loven, næ nej, de sk.... højt og helligt på den.

  • #14   13. jul 2013 Nej nej de har skam styr på loven "ja ja det har vi hørt men...."

    Det er dovenskab/økonomi der driver killinger hjemmefra alt for tidligt... ikke en dyt bot andet !!!


Kommentér på:
Negativ og kritiserende.

Annonce