411 visninger
|
Oprettet:
Hvordan vil det påvirke? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg overvejer at få en til kat, som min indekat (Nala) kan få en at være sammen med.
Dog har jeg et par spørgsmål:
Hvordan vil det påvirke hende? JEg holder meget af min kat og jeg håber ikke en til kat vil påvirke vores "makkerskab" så hun ikke er så tæt på mig mere. Hun har altid været alene kat, men hos sin tidligere ejer var hun udekat.
Kastreret han eller hun? Når hun er stukket af og er ude blandt de andre udekatte, er hun den der bestemmer. Hun jagter de andre og makerer tydeligt sit område. Hvad ville være bedst? Ved godt katte er forskellige, men hvad ville I skyde på?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det vil nok ikke ændre så meget på det forhold du og din kat har, hun vil jo stadig have brug for menneskekontakt..
Det sagt så er der dog et par ting der stikker mig lidt i øjnene..
Du skriver hun er indekat hos dig, men tidligere har været udekat.. Det er generelt en meget dårlig ide at gøre en udekat til indekat, det giver i langt de fleste tilfælde en meget frustreret kat som kan gå hen og blive både aggressiv og urenlig..
Du skriver at når hun stikker af så er det hende der bestemmer over de andre katte...
Så er mit spørgsmål er hun neutraliseret??
Med hensyn til om den nye kat skal være han eller hun, det tror jeg ikke er så vigtigt, men det er vigtigt at du ælger en kat der er parat til at blive domineret, og være nederst i hierarkiet, en killing på 12-16 uger vil måske være bedst..
Hvor gammel er din kat??
maj 2007
Det sidder tit børn og siger de vil have det og det dyr på gnavergalleri i denne aldersgruppe uden forældrene ved noget om det..
Hvis forældrene er med på det kan man give råd ud fra det, derfor er det jeg gerne vil vide hvad forældrene siger til det
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 3
Jeg ved godt det en mega skidt idé at gøre hende til en indekat, men hun tog det meget pænt. Vi vidste faktisk ikke hun va udekat før nogle uger senere, der fik vi afvide at hun ødelagde gardinerne men det har vi aldrig set. Og hun har taget det så pænt at hun ikke kommer udenfor, udover at hun er god ti lat stikek af, hehe (;. Hun mjaver nogle gange, men det er mest op til løbetidsperioden, ellers snakker hun meget og leger meget altså glad kat - meget renlig. På gode, varme dage går jeg ture med hende.
jun 2013
jun 2013
maj 2007
Selv hunkatte er det en god ide at få neutraliseret
jan 2012
jan 2012
maj 2007