{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Hvordan vil det påvirke? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg overvejer at få en til kat, som min indekat (Nala) kan få en at være sammen med.

Dog har jeg et par spørgsmål:

Hvordan vil det påvirke hende? JEg holder meget af min kat og jeg håber ikke en til kat vil påvirke vores "makkerskab" så hun ikke er så tæt på mig mere. Hun har altid været alene kat, men hos sin tidligere ejer var hun udekat.

Kastreret han eller hun? Når hun er stukket af og er ude blandt de andre udekatte, er hun den der bestemmer. Hun jagter de andre og makerer tydeligt sit område. Hvad ville være bedst? Ved godt katte er forskellige, men hvad ville I skyde på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan vil det påvirke?
  • #1   15. jul 2013 Hvad siger dine forældre til du vil have en kat mere?

• #3   15. jul 2013 Hmm ingen kan jo præcist spå om hvilken påvirkning det at få kat nr. 2 vil have på din nuværende alene kat..
    Men det vil nok ikke ændre så meget på det forhold du og din kat har, hun vil jo stadig have brug for menneskekontakt..

Det sagt så er der dog et par ting der stikker mig lidt i øjnene..
    Du skriver hun er indekat hos dig, men tidligere har været udekat.. Det er generelt en meget dårlig ide at gøre en udekat til indekat, det giver i langt de fleste tilfælde en meget frustreret kat som kan gå hen og blive både aggressiv og urenlig..

Du skriver at når hun stikker af så er det hende der bestemmer over de andre katte...
    Så er mit spørgsmål er hun neutraliseret??

Med hensyn til om den nye kat skal være han eller hun, det tror jeg ikke er så vigtigt, men det er vigtigt at du ælger en kat der er parat til at blive domineret, og være nederst i hierarkiet, en killing på 12-16 uger vil måske være bedst..

Hvor gammel er din kat??

• #4   15. jul 2013 CCD - Hvorfor er det trist at spørge om forældrene er med på det?

Det sidder tit børn og siger de vil have det og det dyr på gnavergalleri i denne aldersgruppe uden forældrene ved noget om det..

Hvis forældrene er med på det kan man give råd ud fra det, derfor er det jeg gerne vil vide hvad forældrene siger til det

• #5   15. jul 2013 Hun er 2,5 og nej, hun er ikke neutraliseret (:

Jeg ved godt det en mega skidt idé at gøre hende til en indekat, men hun tog det meget pænt. Vi vidste faktisk ikke hun va udekat før nogle uger senere, der fik vi afvide at hun ødelagde gardinerne men det har vi aldrig set. Og hun har taget det så pænt at hun ikke kommer udenfor, udover at hun er god ti lat stikek af, hehe (;. Hun mjaver nogle gange, men det er mest op til løbetidsperioden, ellers snakker hun meget og leger meget altså glad kat - meget renlig. På gode, varme dage går jeg ture med hende.

• #6   15. jul 2013 Blandt har hun haft killinger, så HELT alene har hun ikke altid været, ehe (:

• #8   15. jul 2013 Nej, også derfor jeg/vi vil have en han der ikke kan få afkom eller en anden hun (:

• #9   15. jul 2013 Husk når du ikke er ældre, er det dine forældre der skal købe katten smiley

Selv hunkatte er det en god ide at få neutraliseret smiley

• #11   15. jul 2013 Jeg syntes at inden du overvejer at få en kat mere så skal du tage og neutralisere din hunkat, det er mega synd for hende at skulle gennemgå løbetid efter løbetid uden parring, det stresser hunkatten rigtig meget, samtidig med at det øger risikoen for en række sygdomme, der i blandt, livmoderbetændelse, yverbetændelse og cyster på æggestokkene, det vil give jer en meget roligere og harmonisk kat som også meget bedre vil kunne sammenføres med andre katte..

• #12   15. jul 2013 Og kan så tilføje at selv om hun tager det med intet udeliv meget pænt nu, så kan problemerne komme senere, og hun acceptere det jo heller ikke rigtigt når du skriver at hun er rigtig god til at stikke af, så savner hun jo tydeligvis udelivet..

• #14   16. jul 2013 CCD - Hvem siger hun ikke har ret til det? Jeg siger ikke hun ikke må spørge, jeg spørger hvad hendes forældre siger til det

Kommentér på:
Hvordan vil det påvirke?

Annonce