1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Bændelorm - forsøg på opkast Bændelorm - forsøg på opkast

Min 3 årige udekat har i de sidste par dage opført sig underligt. Det hele starter torsdag aften, hvor han, hver gang han bevæger sig og spiser, sætter sig og laver brækbevægelser. Der kommer ingenting op, men man kan se han virkelig forsøger. Han har det ellers fint, leger, spinder og spiser.
Fredag finder jeg så et lille led fra en bændelorm på gulvet, og antager at det er fra ham, og at det nok er derfor han forsøger at kaste op. Straks får vi fat i ormekur, og veterinærsygeplejersken siger at det er normalt at katten forsøger at kaste det op.
Men nu har vi søndag, og der er stadig ingen forbedringer. Desuden har jeg læst forskellige steder at bændelorm ikke genere så langt oppe.
Nogen der ved hvad det ellers kan være. Vil jo gerne hjælpe den stakkels kat hurtigst muligt...

Har ikke mulighed for at tjekke afføring, da han simpelthen gør det udenfor - somewhere..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bændelorm - forsøg på opkast
  • #1   21. jul 2013 Bændelorm plejer ikke at være et problem for en ellers sund og rask kat...

Men jeg tænker at der kan sidde noget og genere, en hårbolle, et lille stykke ben fra en mus/fugl eller lignende..
    Eller også har din kat fået en virus, noget irritation i mave-/tarmsystem..
    Mulighederne er mange..

Jeg ville nok lige prøve at tage en snak med dyrlægen omkring det i morgen...

• #2   21. jul 2013 Ja vil ringe til dyrlægen i morgen og høre hvad det kan være, hvis det ikke bliver bedre. smiley Tak for svar

• #4   22. jul 2013 Nåede aldrig til dyrlæge, for det blev kun bedre og bedre med ham i løbet af søndag/mandag, og her i dag er det helt væk. Fandt aldrig ud af hvad der generede ham. Men er da godt nok skuffet over at høre, at jeg er blevet fejl-vejledt af hende sygeplejersken.

• #5   22. jul 2013 Godt at høre at det er gået i sig selv igen smiley

Men ja, det er da skuffende at vet.sygeplejersken ikke lige har haft styr på tingene smiley

Kommentér på:
Bændelorm - forsøg på opkast

Annonce