{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Badning af kat :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne fine huskat, der er ret beskidt og ofte får små sårskorper på overfladen kroppen, så jeg tænkte, at et bad var på sin plads og måske kunne hjælpe på det. Han begyndte at få store sårskorper rundt på kroppen efter han fik noget andet foder, som jeg havde fået gratis hos dyrlægen. Jeg stoppede med det samme med at fodre ham med det og skiftede over til hans normale foder igen. Så forsvandt det efter noget tid, men der er desværre kommet en smule igen.

Så mit spørgsmål er, nu har jeg aldrig rigtig prøvet at bade en kat før, så hvordan skal jeg lige gribe det hele an? Han er udekat og kan ikke komme ind, men det ved jeg ikke, om er en ''vigtig information'' i dette tilfælde, men nu står det her i hvert fald! smiley

Så tusind tak for hjælpen på forhånd, glæder mig til at høre fra jer med nogle gode svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Badning af kat :)
  • #2   22. jul 2013 Nej, det gør han ikke. Vi bor på en stor gård og der er han udekat, af den simple grund, at han har gået som hankat til han var 7 (han var vildkat da han kom, derfor så sent) og er derfor ikke renlig og så kan han ikke tåle synet af andre katte, så det går simpelthen ikke. smiley og så har han det generelt bedst udenfor.

  • #3   22. jul 2013 Jeg ville ikke bade ham, men få dyrlægen til at kigge på de sår. Det kan være tilfældigt at sårene blev bedre ved at skifte tilbage til det vanlige foder - altså sårene kan skyldes andet end foder.

    Men ellers kan du forsøge at fodre enten med allergifoder fra dyrlægen, eller med et foder uden kylling (der - så vidt jeg har læst mig frem til - ofte er det, som katte bliver allergiske overfor).

    Får han forresten forebyggende loppekur?


  • #5   22. jul 2013 Dyrlægen har kigget på hans sår og hun kan ikke finde ud af, hvorfor de kommer. Men der er ikke andet end ét sår tilbage og efter det er væk, regner jeg ikke med, at det kommer mere. Men det kan ligeså vel været kommet efter slåskamp, da han slås meget.

    Det begyndte nøjagtig dagen efter, at han havde fået det fodder og så snart jeg stoppede, holdte de op med at komme. Men han blev ved med at kradse dem op og derfor var de langt tid om at forsvinde.

    Jeg vil ikke fodre med allergifoder, da han får det første ikke har allergi og vi har andre katte gående også, som ikke skal have det. Der er ikke kylling i det foder han får nu smiley

    Og ja, han får forebyggende loppe + ormekur.

    Vil nu også mest bade ham fordi han er rigtig beskidt smiley


  • #6   22. jul 2013 Lolmaker - Kan være han blev hankastrat, da han blev 7 år. smiley

  • #7   22. jul 2013 Havde bestemt heller ikke tænkt mig at bruge haveslangen, men noget lunkent vand fra håndvasken og så ude på grælsplænen. Han er blevet kastereret som 7 årig i håb om, at det kunne gøre en dæmper på hans slåskampe, dog uden held smiley

    Hjemløs eller ej, vild det var han.


  • #8   22. jul 2013 Nå, jeg syntes ellers det kunne lyde som en allergisk reaktion på foderet.

    Hvad er det han er så beskidt af? Er det ikke noget han selv kan klare at vaske da?



  • #9   22. jul 2013 Dyrlægen har sagt, at det ikke er en allergisk reaktion smiley

    Han ligger og ruller rundt i alt muligt udenfor. Jord, grus, fedtede blomster og engang imellem noget olie eller andet i den stil, der har været rester af i grusset.


  • #10   22. jul 2013 Og det bliver selvfølgelig undersøgt igen, hvis det kommer mere! smiley

  • #11   22. jul 2013 Olie kan jeg godt forstå han ikke selv kan klare, det er jo heller ikke sundt at få indenbords. Måske det kunne hjælpe med en klud med madolie + derefter en våd vaskeklud .. evt med lidt uparfumeret opvaskemiddel + mere rent vand.

    Hvis han gerne vil kæles med, så tror jeg ikke der er problemer med en våd klud. smiley


  • #12   22. jul 2013 Nej, det er ikke sundt. Og heldigvis er det heller ikke særlig tit, han støder på sådan noget. Vi har åbenbart sådan nogle blomster, der er sindsygt klistret og de står i skyggen, så der smider han sig selvfølgelig her i sommervarmen smiley

    Han vil rigtig gerne kæles med og jeg havde også selv tænkt noget i stil med en våd klud og noget lunkent vand, da jeg ikke ønsker, at han skal gennemføre et helt bad, da det slet ikke er nødvendigt. Tænkte at det kunne være en fin idé bare at prøve at bade ham, nu hvor han i forvejen er beskidt, for ligesom at se, hvad han siger til det.


  • #13   22. jul 2013 Og sårene skal du ikke være bekymret for, det har vi helt under kontrol, men er rigtig glad for dine råd! smiley jeg troede også selv, at det var en allergisk reaktion og jeg tænker det stadig, selvom dyrlægen siger det ikke er. Men nu er de ved at være væk og det er hovedsagen. Som sagt så ryger han en tur med ind til dyrlægen igen, hvis det kommer på ny. Men denne gang er det nu nok mest pga. slåskampe.

  • #14   22. jul 2013 Lige nu hvor det er så varmt, er det nok slet ikke så tosset at afprøve våde klude. smiley

  • #15   22. jul 2013 Ja, det er nemlig rigtig varmt! Er helt sikker på, at han vil nyde det! smiley det kunne være, at jeg skulle forsøge mig med det enten nu her eller hvis vejret er til det i morgen smiley lige nu ligger slamberten og sover på havetraktoren og bliver nok en kende utilfreds hvis han hapser ham derfra smiley

  • #16   23. jul 2013 småsår kan være skab, det smitter som en i *biiib* og går ikke væk ved badning, det er en mide der lever under huden og kræver dyrlægebehandling

  • #17   23. jul 2013 Hvis det var skab, så havde det allerede smittet og det har det ikke smiley første omgang var pga. foderskifte og er helt ovre nu. Det han har nu, er pga af slåskamp smiley

  • #18   23. jul 2013 Du skriver han bliver ved med at få små-sår, det burde de ikke få af et foderskifte

  • #19   23. jul 2013 Beltane: Ja, som jeg har fundet ud af, er fra slåskampe, hvis du læser ovenover.

  • #20   23. jul 2013 Du skriver at det FØRST var foderskift og SÅ slåskamp.. Hvis du læser dit eget indlæg

  • #21   23. jul 2013 Ja, første gang han fik det var i starten af året pga. Af foderskifte og det er ovre nu. De sår han har nu er pga slåskampe. Tror du misforstår mig smiley

Kommentér på:
Badning af kat :)

Annonce