{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

ideer til hjem med indekat ? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley .

Vi står og skal til at have en lille Maine coon han her om en måned og vi har besluttet os for at han skal være indekat , da vi har været meget uheldige med vores andre katte og den store vej smiley .

Jeg har aldrig nogensinde haft en indekat og vil derfor gerne gøre det så godt for den som overhovedet muligt . Derfor vil jeg høre om i evt har nogle gode erfaringer , ideer , billeder eller andet så vi kan give den lille dreng nogle udfordringer mm. indendørs ? Har 2 styks kattetræ i forvejen smiley .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ideer til hjem med indekat ?
  • #1   24. jul 2013 Et stort kradsemiljø er at anbefale. Derudover adgang til alle rum hvis det er muligt, samt en masse leg og aktivitet fra jeres side af. smiley

• #2   24. jul 2013 Han kommer både til at få adgang i alle rum og vi vil selvfølgelig også lege med ham + vi også har en hund som elsker katte og er meget legesyge hehe smiley .
    Når du siger kradsemiljø er det så sådan et kæmpe stort kradsetræ ? smiley
    har også tænkt på evt at lave en form for hylder der er adskilt hele vejen op af vores vægge hvor han evt har god udsigt fra , lyder det dumt ? :S

• #3   24. jul 2013 Ja, et stort et hvor han kan boltre sig. Nej, det lyder ikke dumt. Har set et par eksempler hvor man bruger hylder. Dem kan du evt beklæde med gulvtæppe-rester? smiley

• #4   24. jul 2013 God ide smiley glæder mig til at komme igang med det og se hva han siger til det smiley tak TR smiley

• #5   24. jul 2013 Tine J **vi har været meget uheldige med vores andre katte og den store vej smiley .**

Jeg formoder at dette betyder, at I har en have eller lignende? Og i så fald vil jeg anbefale at hegne haven ind eller lave en løbegård.
    Mulighed for at komme ud, kan alverdens kattegrej og legetøj ikke hamle op med.
    (og det er desuden røvsygt at skulle passe på døre og vinduer, og holde dem lukket i sommervarmen for at katten ikke smutter ud).

• #6   24. jul 2013 Tinka - ja vi har en have smiley har os selv tænkt på det med en løbegård og det skal vi os have lavet til ham i fremtiden , tænker lidt indtil da at han må komme med ud i haven med en snor på og krydser fingre for at det vil fungere smiley .

• #7   24. jul 2013 Jeg vil bare sige at snor på er noget heeeeelt andet (for både mennesker og kat), end bare at kunne lade døren stå åben og katten selv kan gå ud og ind. JEG kunne i hvert fald ikke undvære vores hegn.

I kan evt. til en start lave en mindre voliere op ad et vindue.Det kunne evt være en hønsenetbeklædt havepavillion.

• #8   24. jul 2013 Ja det er faktisk en god ide , det må jeg lige se lidt nærmere på smiley tak Tinka .

• #9   24. jul 2013 Jeg vil til at starte med anbefale et godt og solidt gulv til loft klatretræ, en MCO er en stor og stærk kat, så det skal kunne holde til noget..

Det du nævner med hylderne lyder som en rigtig god ide, og som TR nævner så beklæd dem med gulvtæppe eller sisal, så de ikke er glatte, MCO elsker at komme op i højden, ja det gør alle katte sådan set smiley

Det er vigtigt med noget legetøj hvor de skal bruge hjernen, kig evt på zooplus.dk eller .de, under aktivitetslegetøj, foderautomater, m.m.
    Katte kan godt lide at bruge hjernen..

Du skal huske med en indekat at der ikke må være alt for mange no-go steder, demed ikke sagt at der ikke må være forbudte steder, men lad være med at lave den fejl at de ikke må sidde i vindueskarme, på skabe osv. for det giver kun problemer, jeg siger kun dette fordi der han været en del tråde med folk der ikke vil have deres katte i vindueskarme, og det er så dum en ide, vinduer er kattens TV, nr. 1 underholdning smiley

Lige en reminder, MCO er intelligente katte, men det er også meget klodsede katte, så ikke for mange nipsting der kan gå i stykker smiley

• #10   24. jul 2013 Hov og ja jeg er også en varm fortaler med løbegård eller indhegnet have, det vil være en glæde både for jer selv og katten smiley

Og det behøver ikke at være så dyrt endda smiley

Ellers i starten så få lavet nogle trådnet og sætte på vinduerne, så der kan komme luft ind..
    Se evt på min profil der har jeg et album med mine net vinduer som min svoger har lavet, de er guld værd smiley

• #11   24. jul 2013 Jeg er helt sikker på, at I ikke vil fortryde at lave noget indhegning af den ene eller anden slags. Tør godt love fuld tilfredshed eller pengene tilbage smiley

• #12   24. jul 2013 Heidi - de eneste no-go steder vi har er køkkenbordet og spisebordet hehe smiley har også erfaret med mine tidligere katte at nipsting rundt omkring på reoler og vinduer ikke dur , med mindre man har meget solide ting stående som de ikke lige kan raske ned smiley .
    Det med hylderne bliver bare så fedt , har allerede en forestilling om hvordan det skal se ud (men det er vel typisk os kvinder?) hihi . Har ikke nogle tæpperester liggende men tænker på at købe nogle hos en tæppe handler smiley .
    Legetøj har vi heldigvis meget af , men vi skal selvfølgelig have noget nyt til ham også smiley og det med dine vinduer er da genialt !! Det vil jeg have lavet til min havedør , altandør og badeværelses vinduet smiley .
    Lover jer at vi nok skal få lavet en løbegård i den nærmere fremtid smiley .

• #13   24. jul 2013 *raske = daske . Suuk hvis man dog bare læste det man skriver inden man sender smiley

• #14   24. jul 2013 Jeg er simpelthen også så glad for mine net vinduer, og hvis man bare kan lidt selv med en hammer og søm/ skruer, så koster de ingen penge..

Min er bare lavet af nogle gamle lister som min svoger havde liggende, noget volierenet købt i Harald Nyborg : http://www.harald-nyborg.dk/p4082/volierenet-0-9mm-h-90cm-l-10m sømmet på med kramper og hægtet fast med gardinkroge og øskner i toppen og hægtet fast med kroge i bunden med kroge jeg selv har lavet af 2 stykker kraftig metaltråd sat ind i øskner jeg havde i overskud, så de 3 net vinduer jeg har fået lavet har kostet mig 300kr.

• #15   24. jul 2013 Hov og ja hos tæppehandleren kan man ofte få nogle billige tæpperester eller måtter som er lige til at sømme eller lime på en hylde smiley

Hahaha ja jeg tror ofte vi kvinder er gode til at se de fantastiske ideer, det er ikke altid mændene er enige.... Men det bliver de smiley smiley

• #16   24. jul 2013 Heidi - Ja det lyder da lige til smiley og lækkert det ikke koster det helt vilde .
    Haha næææh det er meget muligt , men lystre skal de sku de mænd hihi smiley ..

• #17   24. jul 2013 Et godt væg krads er et hit til de store Main Coon katte, der er ikke mange kradsetræer som giver ordentlig plads til de store katte.

Det her er ca en meter højt og sat over jorden, det har været godt til min MCO, jeg har to af dem og et mindre udover kradsetræ

profilbillede
  • #18   24. jul 2013 Ahh smart smiley må lige tjekke på nettet hvor man kan købe sådan et smiley og tak Jette smiley

• #19   24. jul 2013 Købe eller lave smiley det vigtigste er at tænke stort fra start, ellers ender i med, at skulle skifte ud.
    Det samme med kattebakken, køb den største i kan få og uden låg smiley så er der ikke problem med at være der inde.

• #20   24. jul 2013 Jeg har et specielt designet naturkradsetræ til mine.. Det er med store liggeflader og klatre og kradsemuligheder.. Derudover forskellige foderaktivitetslegetøj og alm. legetøj som min kæreste og jeg leger med dem, med hver dag.. Man kan også købe forskellige aktivitets legetøj uden foder, men det har jeg ikke brugt ret meget til mine endnu.. Hylder er de også vilde med..

• #21   24. jul 2013 Jette - ja vi købte en kæmpe kattebakke med låg da vi fik Nephew som os var en MCO , men vi fandt hurtigt ud af at det med låg ikke var en succes . Vi har heldigvis gemt bakken endnu så det er meget heldigt smiley .

Cawani - sådan et kradsetræ derhen af har vi også , det var meget populært smiley især da vores tidligere kat fandt ud af at den kunne ligge og drille hunden deroppe fra hihi smiley . Må også ud og have sådan noget foderaktivitetslegetøj smiley det er en fix ide ..

• #23   25. jul 2013 M I - har godt overvejet det men nu hvor vi os har en hund og sådan tror jeg at vi bliver ved den ene og ser hvordan det kommer til at gå smiley .

Kommentér på:
ideer til hjem med indekat ?

Annonce