3.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Vask af norsk skovkat? Vask af norsk skovkat?

Hej, jeg har haft kat hele livet men har lige fået min første halv norsk skovkat killing. Han har mange af trækkene fra en norsk skovkat og er meget langhåret.
Han led af øremider lidt før jeg fik ham og derfor blev han behandlet mod det af sine tidligere ejere med dråber.
Så nu er hans pels omkring ørene helt fedtet og det har det været i nogle dage.

Synes ikke jeg vil skræmme ham de første par dage han er ved mig med et bad, men ville lige høre om norsk skovkat racen skal vaskes engang imellem eller om de selv kan klare selvplejen?
Og om i synes jeg skal vaske hans pels ved ørene?

Har vedhæftet et billede hvor man kan se pelsen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask af norsk skovkat?
  • #2   25. jul 2013 Er det et nyt billede? Hvor gammel er han?

For mig ser det ud til, at han endnu ikke har skiftet øjenfarve.

Nej, vi vasker normalt ikke vores katte, du kan tage en fugtig klud og tørre ham af med, så skal han nok ordne resten, hvis han ellers er sund og rask.

• #4   25. jul 2013 Det er et nyt billede, han blev 12 uger den 20 juli.
    Tak for svar smiley

• #5   25. jul 2013 De skifter øjenfarve med 7-8 uger, så jeg tvivler lidt på, at han skulle være 12 uger.

• #7   25. jul 2013 Vildt at han stadig har så blå øjne smiley nuttet er han da godt nok ..

• #10   25. jul 2013 Er da lidt nervøs for i tror han ikke er 12 uger.

Og momo - de katte jeg prøver at komme af med er min kærestes katte jeg har lovet at hjælpe med at finde nye hjem til. Vi bor ikke sammen

• #12   25. jul 2013 Har lige skrevet til hans tidligere ejere og hørt hvornår han er født men de svarer ikke.
    Fik at vide af dem han fyldte 12 uger den 20 juli.

• #15   25. jul 2013 Så blå øjne som han har, så er han næppe mere end 7-8 uger.

Hvad vejer han?

• #16   25. jul 2013 Jesper *Tavlesnob & ligusterfacist* - der ligger flere billeder på min profil.

Lone a - ved ikke hvad han vejer, har først lige fået ham.

profilbillede
  • #17   25. jul 2013 Han er godt nok lille. Jeg holder stadig på, at han er for ung og skal retur til sin mor.

• #19   25. jul 2013 Har lige talt med dem, og de holder fast i at han er født 8 April.

• #20   25. jul 2013 synes det virker som om de lyver, men ved ikke hvad jeg skal gøre ved det smiley

• #21   25. jul 2013 Du hænger kronisk på den, hvis nogen anmelder det, for det er strafbart både for køber og sælger at sende killinger hjemmefra, når de er under 12 uger smiley

• #22   25. jul 2013 Jamen det er jo ikke til at vide - de siger han er over 12 uger og det har jeg troet på. Det kan være han bare er en lille kat generalt.

• #23   25. jul 2013 Man kan se det på katten. En killing på 12 uger skal ligne en kat i mini format. Og desuden er vægten som regel en god indikator.

Desuden blå øjne. Ej den får du altså ikke retten til at hoppe på. Sorry.

• #24   25. jul 2013 Jeg sværger jeg hele tiden har troet at han var 12 uger indtil jeg kom herind - hvordan skulle man vide det hvis man ikke selv er nørd på det punkt?
    Tager ham til dyrlæge næste uge, så må de bedømme hvor gammel han er smiley

Han har desuden GRÅ øjne. smiley

• #25   25. jul 2013 Google, google google. Loven er faktisk ret ligeglad med, hvad du troede. Kedeligt men sandt.

• #26   25. jul 2013 Ok, så er han måske 8 uger nu og er så småt ved at få grønne øjne. Ikke at det gør det meget bedre.

• #28   25. jul 2013 Tak jesper

• #29   25. jul 2013 Dette er internettet. Dette er et offentligt forum, hvor ALLE kan gå ind og læse. Og der er før anmeldt nogen på grundlag af en tråd herinde Jesper.

• #31   25. jul 2013 Det er meget normalt for racen (og i den alder) at blive lidt fedtet ved ørene.
    Tag eventuelt noget vand derpå og se, hvad han synes om det.
    Bliv ikke bange hvis han danner en "fedthale", det er også helt normalt.
    Ikke altid et bad afhjælper dette, men du kan jo gøre forsøget.
    Og hellere nu mens han er en killing end senere, så bliver de "gladere" ved situationen. smiley

• Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
    #32   26. jul 2013 Min kat Lone er også halv norsk.
    Jeg vil vove den påstand at sige at hun ikke var større end din, da jeg fik hende 12 uger gammel.
    I dag er hun knap 1½ år og vejer altså kun lidt over 2 kg. Hun er en meget lille pige og har altid været det. Måske kan det samme være tilfældet med din?

Jeg aner (for at sige det lige ud!) ikke en dyt om hvor gammel din er. Derfor vil jeg heller ikke rode mig ud i gætterier.
    Men nu var tråden jo heller ikke ligefrem et spørgsmål om killingens alder!

Jeg vasker ikke min - har aldrig gjort det, da hun helt selv klarer den smiley

• Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

#33   26. jul 2013 Her kan du se Lone 12 uger gammel

profilbillede
  • Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

#35   26. jul 2013 Jesper: Nej, det regner jeg heller ikke med smiley Det var egentlig bare for at vise at TS´s killing sagtens kan være som min - meget lille...:)

• #37   26. jul 2013 Elisabeth, blå øjne fortæller alt. Det er ikke "blot" en lille killing af størrelse men af alder.

• Elisabeth S
    Elisabeth S Tilmeldt:
    jun 2011

#38   26. jul 2013 Lone: Som jeg også skrev, så ved jeg ikke noget om det, og vil heller ikke begynde at rode mig ud i at udtale mig om det smiley

Kommentér på:
Vask af norsk skovkat?

Annonce