435 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Lydsky kat Lydsky kat

Hej alle sammen!
Min kære Simba jeg jo lige har fået er faldet rigtig godt til.
Men snakkede med den tidligere ejer som fortæller de havde samme problem som jeg har med ham her selvom han er faldet så hurtigt og godt til.
Han er bange for lyde.
Ringer det på døren, døre der bliver åbnet og lukket, biler udenfor, stemmer, telefonen der ringer, hvis jeg taber en gaffel på gulvet. Alle pludselige lyde gør at han løber ind på værelset og gemmer sig.
Dette gjorde han også hos tidligere ejer som han boede 3 år ved.
Så det bl.a. Da jeg hentede ham.
Er der noget jeg kan gøre? Eller skal han bare have tid, er det sådan han er? Eller ?
Han er en super dejlig kat, og så da helst han ikke var bange for lyde smiley er synd han skal blive så bange konstant jo

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lydsky kat
  • #2   28. jul 2013 Min på 8 år stikker stadig af når jeg nyser smiley og jeg behøver kun finde støvsugeren frem så er han også væk.
    Gæster er han ikke vild med, børnebørn slet ikke smiley katte har deres særheder, og nogle ting kan føres helt tilbage til hvordan de har haft det og hvad de har lært de første 12-16 uger af deres liv.
    Når din kat har været hos dig i længere tig bliver det måske bedre, Birk har da lært ikke at flygte når der bliver skyllet ud i toilettet smiley
    Da jeg flyttede for 5 år siden var Birk meget sensibel over for lyde, Tor det var over 1/2 år.
    Jeg kan se der bliver en forværing når han har øreproblemer, og det har han jævnligt.

• #3   28. jul 2013 Min Aidan er meget lydsky grundet en øremide infektion da han var killing. Da han var 8-9 uger var infektionen så slem at han næsten var døv inditl han fik det renset hos dyrlægen også blev overvældet med lyde. Den stakkel gemte sig at skræk under alle møbler bare jeg bevægede en kuglepen.

Den dag idag har han stadig tildens til at gemme sig hvis han bliver forskrækket men lidt pudsigt så er han totalt ligeglad hvis han ligger i en papkasse på sit yndlings sted. Så kunne jeg stå med en tromme lige ved siden af ham og han ville ikke rykke sig.

Når det ringer på døren så styrter Aidan væk imens Macro(hans kuld Bror) går glad hen til døren og håber nogen giver ham opmærksomhed(og godbider).

Det tager Aidan ca 1 år at finde sig på plads i et nyt hjem(altså når VI har flyttet hjem) med alle de nye lyde. Vi gør hvad vi kan for ikke at lave unødige larm som f.eks så kan han ikke fordrage hvis jeg laver en form for træning der kræver at jeg hopper i stuen(jumping-jacks, høje-knæløfts ect) så jeg forsøger kun at gøre det når han er udenfor og tjekke teritoriet.
    Men lyde som sker regelmæssigt dem vænner han sig til, sker de hver dag går det hurtigt men er det lidt mere spontant som f.eks dørklokken tager det op til et år.

Da jeg flyttede til england var der en hel del mere stress omkring flytningen og mere uvandte lyde så der tog det længere tid.

Ting man måske kan prøve er en feliway til afstressning hvis ikke det er forsøgt. Overvejede at få en til Aidan da vi boede i UK men så faldt han endelig til også var der ikke længere behov for sådan en.
    Katte-urt har forskellig virkning men mine drenge bliver helt henrykte og afslappede/legesyge så hvis Aidan er virker stresset opfrisker jeg katte-urten på diverse legetøj og kradsetræ.
    Masser af ekstra rolige putte pladser, der skal være nogle huler i stuen til familie hygge tid men nogle stille/afslapnigns huler i et rum som sjældent er brug kunne være en ide til at lade katten slappe af.
    Som Jette siger støvsugere, Mine drenge er meget glade for at jeg skiftede til en roomba. de kigger meget på den men de flyver ikke 3 meter op i luften når jeg tænder den. De ligger lige så stille og stirre på den og kommer den for tæt så smutter de hen i et andet rum.

børn er somregel højlydte og meget stressende for nogle katte. Aidan og Macro skynder sig væk når de hører børn udenfor eller min veninde kommer forbi med sin søn og datter. Men Panda ligger sig og lader sig blive tilbedt smiley

• #4   28. jul 2013 Mange tak for svar smiley
    Håber han vænner sig til det, for det er hverdags lyde der vil komme flere gange dagligt.
    Han har et 2 m. højt kattetræ i mit soveværelse, så han har en uforstyrret plads, hvor hverken jeg, hund eller barn er.
    og så har han fået sit tæppe ind på sofaen hvor han slapper af smiley
    så må håbe han finder sig mere til ro.
    Men specielt dørklokken stresser ham.
    han fiser direkte ind under sengen og der går timer før han kommer frem igen, medmindre jeg kalder på ham.
    Ved dog ikke om det er normalt, men han vil ikke lege.. er det fordi han er 6 år? eller skal han bare motiveres?

• #5   28. jul 2013 En kat på 6 år er jo ikke helt så lege syg som en killing, men jeg kan da stadig få min Birk på 8 til at lege en tur, ikke lang tid og kun på hans præmisser.
    Min reagere stadig på dørklokker, jeg tror det er fordi det ikke sker hver dag og det er forbundet med, at der kommer mennesker smiley folk tror kan kommer dem i møde, næ nej han løber bare den vej for så at dreje til højre ind på værelset smiley
    Hvis jeg var dig ville jeg også sikre mig, at han har noget højt i stuen, han kan komme op på, høj plassering hjælper nervøse katte.

• #6   29. jul 2013 Lyder som om at du har nogle gode afslapnings områder smiley

Dørklokke træning:
    Forsøg at giv godbid hver gang dørklokken ringer. Det kan organiseres eller gøres spontant men nok nemmest at gøre det organiseret i starten.
    Du kunne f.eks.afsætter en halv time til at ringe 2 gange med dørklokken og give godbid - dagligt
    Lad ham gerne stadig løbe ind under sengen men læg lidt godbider ude ved kanten hver gang så han han begynder at associere lyden af dørklokken med noget godt som godbider.

Stress ikke over at han ikke spiser dem direkte for han skal lige bliver klar inden han spiser dem.

Leg er forskellig for kat til kat. Aidan elsker at lege med en drille pind og Macro(som ellers bare sover hele dagen væk normalt) elsker at lege med laserpen. Vi har trænet et stop signal så han ikke stresser over at "pletten" forsvinder når vi afbryder legen.

• #7   29. jul 2013 Han har to hylder i stuen han kan hoppe op på, og så kan han også komme op på køkkenbordet - og derfra op på et køkkenskab.
    (Køkkenbordet er pga hans mad står der så hunden ikke spiser det selv om jeg har været meget i mod det.. Så rengøringen er gået helt amok nu hehe (har let ocd med bakterier))
    Og så har han et klædeskab i min søns soveværelse han kan kravle ind i og putte.
    Men primært ligger han på kattetræet i soveværelset når døren er helt åben for så kan han mere eller mindre holde øje med hele hjemmet derfra smiley

• #8   29. jul 2013 Daglig aftøring af køkkenbord her ^^ Det er bare nødvendigt med katte der gerne hopper op på bordenene når man sover/ikke er hjemme ^^
    Jeg har også nogle slughalse her selvom de får alt og mere end de skal have af råt kød(hvis jeg giver dem mere tager de på, er forsøgt :P) men nogle gange har de lige som mennesker haft en ekstra hård dag også kan en af dem nemt støvsuge alle 3 skåle! Så må man lige holde øje med dem og evt lage en mådskål op på bordet så der kan være madro.

• #9   29. jul 2013 Feline er også lidt lydsky.

Her er det især også dørklokken. Hun fiser ind under sengen med det samme. Hun kan også blive skræmt, hvis jeg pludselig laver en (for hende) uventet lyd.
    Ved ikke hvorfor, kender ikke hendes første 12 uger, så for mig er det bare en del af hende:)

• #10   29. jul 2013 Nårh i det mindste er det ikke kun Simba der reagerer så voldsomt så smiley

Kommentér på:
Lydsky kat

Annonce