{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Peter M
Peter M
Tilmeldt:
30. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hankatte {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står i den situation at jeg skal have ny hankat om en måneds tid. Jeg har bare en ikke kastreret hankat på 2 år i forvejen og er bange for at der kan opstå problemer. Den kat jeg har nu har ikke nogen negativ adfærd. Den strinter ikke, den løber ikke længe hjemmefra og hvis den møder en anden hankat bliver det bare til lidt hvæs. Men bliver det et problem hvis killingen skal leve sammen med den ældre ikke kastrerede kat? -og er det for sent at kastrere en 2 år gammel kat?
Jeg kender en del katteejere og en god del af deres katte er blevet dovne,sløve og tykke.
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankatte
  • #1   30. jul 2013 Hej..

    Ikke alle katte bliver dovne, sløve og tykke af at blive neutraliseret... Min han kat er blevet det stik modsatte... Han har tabt sig omkring 1 kg... og han hopper og løber rundt som aldrig før...

    Hvis det var mig havde jeg nok valgt at få begge katte neutraliseret inden sammen føringen....


  • Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   30. jul 2013 Tak for svaret.
    Killingen skal vel have en bestemt alder før den kastreres, men hvis den ældste kastreres først vil der så stadig opstå problemer?


  • #4   30. jul 2013 Hvad jeg har kunne læse mig til på div tråde herinde så er det ikke så meget et spørgsmål om alder men vist mere om vægt...
    Har læste et sted at bare han vejer 1.5 kg så kan han klare en narkose.... Men om det helt passer ved jeg ikke...
    Men mange får deres killinger neutraliseret når de er 12 uger...


  • #5   30. jul 2013 De dygtige dyrlæger kan kastrere killinger fra 10-12 ugers alderen.

    Min egen dyrlæge foretrækker at de vejer 1,5-2 kg..

    Men forhør dig rundt omkring hos dyrlægerne hvad de siger til det (mht. alder/vægt på den lille), og spørg om de kan give en god pris hvis du kommer med 2 samtidig smiley


  • #7   30. jul 2013 Helt sikkert du vil få problemer med at sammenføre en fertil hankat med en killing, din 2 årige han kat vil helt sikkert begynde at strinte og afmærke, forsøge at jage den nye rival på porten eller banke den sønder og sammen, det er are ikke en god kombi smiley

    Det vil ikke skabe problemer at kastrere den gamle først, du skal blot være obs på at der kan gå op til en måned før at alle hormonerne er ude af kroppen..

    Det bedste ville nok være hvis du kunne kastrere dem samtidig, det vil måske endda blive lidt billigere for dig, killingen behøver ikke at være mere end 12 uger, så længe begge sten er faldet ned i pungen, så skaber det ingen problemer, snak med et par dyrlæger og får nogle tilbud, det betaler sig..


Kommentér på:
Hankatte

Annonce