{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor??? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor kan folk ikke tage ansvar, hvis ikke du kan have dit dyr mere, så gør en indsats for at finde det et nyt hjem eller send det over regnbuebroen, hvis ikke det kan omplaceres, sørg for at få neutraliseret dit dyr, hvis ikke det skal bruges til seriøst opdræt osv.

Sidder og kigger annoncer på DBA...en sælger en kat...muligvis drægtig...sælges da de har for mange katte.....suk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor???
  • #1   30. jul 2013 Fordi folk er virkelige egoistiske , lige til at brække sig over .. Øv bliver så sur og irriteret over sådan noget smiley ..

  • #2   30. jul 2013 Men sådan er det os med folk der avler løs på deres katte også når de ikke kan bruges længere skal de os bare sælges . Det er de rene penge maskiner smiley .

  • #3   30. jul 2013 Kigger også engang imellem på dba. og sidst jeg kiggede var der en der solgte eller rettere sagt gav en kat med dårlige øjne og man skulle regne med en operation til 6.500kr???
    Hvis man ønsker katten skal have nyt hjem, så få den dog opereret inden ellers afliv den.


  • #4   30. jul 2013 Lige præcis Maja smiley ..

  • #5   30. jul 2013 Tine: Der er altså ikke noget i vejen med at man sælger sin kat, når den ikke længere kan bruges i avl. Det er meget normalt at man kastrerer/steriliserer den og derefter lader den blive "sofakat". Som oftest er prisen så det som neutraliseringen koster.

  • #6   30. jul 2013 Tina B, nu tror jeg at Tine hentyder til dem der har deres fertile katte til at rende og parre sig og få det ene kuld efter det andet, og på et tidspunkt gider så bare ikke den kat mere og så kan folk jo bare komme og hente den..

    En opdrætter vil jeg nemlig ikke ligefrem sige bare "avler løs" på sine katte smiley


  • #7   30. jul 2013 Lotte, nåh ja, det gør hun nok. Jeg faldt bare over ordet avle. smiley

  • #8   30. jul 2013 Tina B - lige på det punkt er jeg åbenbart anderledes end så mange andre mennesker , synes desværre stadig det er forkert . I mit hoved når man anskaffer sig en kat , så er det til den en dag ikke er der mere, det er jo et levende væsen og jeg ville da selv blive ked af at skulle føde flere kuld for derefter at skulle "kasseres" og sælges videre . men igen det er jo bare min mening , folk er jo gudskelov forskellige smiley
    Lotte - det var det ikke lige , men den slags mennesker du snakker om der kommer jeg godt nok heller aldrig til at kunne forstå smiley .


  • #9   30. jul 2013 Anja:
    Jeg forarges også når folk ikke tager ansvar!
    Dette er godtnok en hund, men det er da hip som hap.
    Ejeren er meget syg - døende.
    Hunden har hun altid sagt, at den dag hun ikke kunne gå med den mere, så blev den aflivet.
    Nu har den været i pension i ½ år fordi der åbenbart ikke kan tages stilling til hvad vovsen skal! Det forarger mig sgu også! Det skal siges at hun er frisk i hovedet, så det er ikke det der er i vejen smiley


  • #10   30. jul 2013 Jeg synes det er helt fint den måde hvorpå de fleste opdrættere "driver deres virksomhed"..
    Når man vælger at blive opdrætter er det jo fordi man ønsker at skabe de bedste af de bedste resultater inden for den race man holder af.
    Der er grænser for hvor mange kuld man kan tillade sig at lade en hunkat få, og jeg mener sågar også inden for opdræt at der er grænser for hvor mange kuld en hunkat MÅ få i løbet af den tid den er i opdrættet.
    Nogle opdrættere vælger, efter at deres hunkatte bliver pensioneret, at beholde et par af dem. Men de kan jo ikke have plads til alle deres katte, hvis de opdrætter i lad os sige 40 år.. Derfor vælger de ofte at sælge dem videre til gode hjem, hvor de kan nyde deres sidste tid smiley
    Et opdræt er jo ikke "bare" et kattehold, som vi andre opfatter det..

    Håber du kan se, hvor jeg vil hen?! smiley


  • #11   30. jul 2013 Tine J - så er vi da to, der er anderledes på det punkt smiley

  • #12   30. jul 2013 Og det samme gælder selvfølgelig deres hankatte smiley

  • #13   30. jul 2013 Lotte - ja både og smiley jeg er nok bare lidt sær på det punkt hehe .

  • #14   30. jul 2013 Tinka - dejligt ikke at være alene hihi smiley .

  • #15   30. jul 2013 Et opdræt er jo nærmest en virksomhed (en underskudsvirksomhed) smiley

    Og så er det jo vigtigt at have alt "udstyret" opdateret..

    Man kan ikke rigtig sammenligne opdræt med almindeligt kattehold..

    Ikke dermed sagt at ALLE opdræt fungerer sådan..
    Der skal nok være nogen der også beholder deres pensionerede dyr..
    Man kan jo nok ikke undgå at komme til at holde af dem smiley


  • #16   30. jul 2013 Lotte **Man kan ikke rigtig sammenligne opdræt med almindeligt kattehold..**

    Men man kan sammenligne en kat med en kat.


  • #17   30. jul 2013 Det har jeg heller aldrig sagt at man ikke kan smiley

  • #18   30. jul 2013 Lotte - nej heldigvis da smiley

  • #19   30. jul 2013 Lotte & Rødderne, jeg er enig med dig smiley

    Hvis en opdrætter vil fortsætte deres arbejde med rasen må de nu og da sige farvel til en kat, hvis de ikke skal ende med, at ligne en horder smiley

    Og er der ikke opdrætter der fortsætter mange år med et opdræt, forsvinder erfaringen, så bliver der kun " hygge kuld" tilbage, det er ikke det samme som et seriøst opdræt, og hygge holdene må jo efter min mening gerne være i samarbejde med nogle med erfaring, jeg anser det for forskellen på avl og opdræt, der skal være en plan og ikke kun " nu vil vi have killinger"
    Nogle katte som udgår af avl og som opdrætteren egentlig gerne ville beholde, trives ikke i flokken når de er blevet neutraliseret, deres status ændres!
    Men jeg mangler helt forståelse for dem som, lige pludseligt skal af med en kat i en fart, så slynger de lige en tråd på,, hvis ingen vil have den bliver den aflivet,, og næsten uanset grund.
    I mine øjne kan man heller ikke rede en killing, have den et år og påstå det hele tiden har været meningen den skal videre??? Så har man absolut haft mange chancer for, at finde et hjem eller få den på internat,,, desvære er der ikke hjem til alle de killinger der laves her i landet, mange flere bør neutralisere smiley


  • #20   30. jul 2013 Lige mine ord Jette...
    Jeg kunne bare ikke formulere det lige så godt som du smiley


  • #21   30. jul 2013 smiley

  • #22   30. jul 2013 Lotte **Det har jeg heller aldrig sagt at man ikke kan**

    Og det har jeg jo aldrig sagt, at du har sagt. (Min pointe fremgik åbenbart ikke så tydeligt, som jeg troede).


  • #24   31. jul 2013 Nu er det sådan at de fleste opdrættere først og fremmest tænker på dyrene. Det er ikke i deres tarv bliver der for stor kattetæthed.

    I et katteri er der hele tiden rykken rundt på rangordenen (nye katte ind og ud, killinger og parringer) - ikke specielt fedt for en kat at gå fra husets dronning til den laveste i hierakiet når den er steriliseret. Stresstærsken vil blive alt for høj - katte der mistrives og bliver syge.

    Misforstået godhed - det er en meget større fejl


  • #25   31. jul 2013 Sabrecats - altså så kan jeg da forstå hvorfor det er bedre for den at komme til et nyt hjem , men altså ja synes bare stadig det er sådan lidt meeen det kommer jeg nok aldrig til helt at kunne forstå. smiley

  • #26   31. jul 2013 Tine J - jeg har også prøvet at forklare hvorfor det er bedre at være i et kælekattehjem end hos en opdrætter - beklager hvis det er så svært at forstå.

    Lige præcis den holdning er: MISFORSTÅET GODHED


  • #28   1. aug 2013 Hmm smiley . Men tak fordi i prøvede at forklare mig det .

  • #29   1. aug 2013
    Selvfølgelig er det ikke svært at forstå, at man af hensyn til kattenes tarv må omplacere katte, når de ikke trives, der, hvor de bor. Det siger da sig selv! Men den præmis, I taler ud fra, er det altså ikke alle (kun næsten ;-)) der ser som en selvfølgelighed. Det undrer mig ærlig talt, at dette aspekt helt overses.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #30   8. aug 2013 Så er det nok derfor, jeg ALDRIG kunne finde på at købe en race-kat! Der er så rigeligt at vælge imellem blandt overskudskatte af alle slags - Og avlerne kan ikke undgå at skubbe overskudskatte ud, blot ved at avle! Jeg bryder mig bare ikke om konceptet med at levende væsener skal designes til at se ud/være på en bestemt måde, og at dem, der så ikke bliver som forventet derfor skal kasseres...
    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor???

Annonce