{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Pernille L
Pernille L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min forfærdelige weekend {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for at dele min forfærdelige historie om vores dejlige kat Pixi, som desværre kun blev 1 år.

I september sidste år, købte vi en kat fra Vestsjællands internat i Snertinge.
Desværre blev det langt fra den lykke vi havde forventet.

Allerede da vi fik hende hjem, kun 9 uger gammel, viste det sig at hun var syg.
Hun var sort i næsen da vi hentede hende, men vi troede bare hun var beskidt.
Et par dage efter vi havde fået hende hjem, begyndte hun at nyse og det sorte i næsen blev mere og mere.
Vi tog hende til vores egen dyrlæge der kunne konstatere at hun havde en infektion og hun kom på antibiotika.

Jeg kontaktede Vestsjællands internat og forklarede situationen, men de nægtede at have formidlet en syg kat.

Hun blev umiddelbart frisk efter 3 ugers behandling, men det varede desværre kun nogle måneder, så var det samme tur en gang til.
Da hun i fredags for 4. gang på kun 10 måneder blev syg igen, valgte vores dyrlæge at tage nogle blodprøver så vi kunne se om det var mere alvorligt end som så.

Desværre var det for sent.
I løbet af weekenden blev hun mere og mere dårlig og reagerede slet ikke på den antibiotika hun fik fredag, og vi havde hende til vagtdyrlæge både lørdag og søndag.
De gjorde alt for hjælpe hende, men uden held.
Igår var hun så svækket, og de mente ikke hendes liv stod til at redde, hun blev derfor aflivet - kun 12 måneder gammel.

Blodprøvesvaret kom så i dag. Hun har haft en meget langvarig infektion, som intet antibiotika har kunne slå ned.
Dyrlægen er sikker på, at det et den infektion hun har haft hele sit liv, og at hendes immunforsvar er blevet så svækket af dette lange sygdomsforløb, at hun denne gang ikke kunne klare det.
Det at hun ikke har spist i weekenden, trods forsøg på at give sondemad, har svækket hende så meget så hendes vitale organer er holdt op med at virke.

Vi gjorde alt hvad vi kunne for at redde hende, men intet ville på noget tidspunkt kunne have hjulpet hende.

Hun har været frisk i lange perioder, troede vi, men hun har været syg hele tiden.
Jeg sidder tilbage med en følelse af afmagt, vrede og dyb sorg over at have mistet min elskede pige, og ikke mindst dårlig samvittighed over at hun skulle alt det her igennem.

I følge de papirer jeg fik fra Vestsjællands internat skulle hun være dyrlægekontrolleret dagen før vi fik hende, men det tvivler jeg stærkt på. En hver dyrlæge ville kunne se at det var noget det skulle kigges nærmere på.

Jeg har nu sendt en klage til Dyrenes Beskyttelse i håb om, at Vestsjællands internat bliver kigget efter i sømmene.

Lige nu føles det hele så tomt, og jeg savner hende forfærdeligt hvert sekund.

Sov godt min skat - ved du er et bedre sted nu. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min forfærdelige weekend
  • #2   30. jul 2013 Årrhhh....hvor trist for jer:( og ikke mindst jeres lille mis R.I.P.
    Men forstår ikke at et internat formidler en 9 uger gammel killing videre, når loven siger 12 uger:(
    Ikke at jeg tror det har noget med hendes sygdom at gøre, men hvis hjælpe organisationer skider højt og flot på loven, hvad gør alm. mennesker så ikke!
    Men godt at høre at du går videre med det;) føler med dig og din stakkels lille kat.
    Men skal du have kat igen så husk, at uanset hvad, er det strafbart både at overdrage og modtage killinger på under 12 uger!

• Pernille L
    Pernille L Tilmeldt:
    jul 2013

#4   30. jul 2013 Tusind tak.

Maja - jeg vidste ikke det var direkte ulovligt når de var under 12 uger, troede bare det var "anbefalingen".
    Hun var blevet indleveret uden sin mor, så jeg tænkte at hun havde bedre af at komme hjem til os end at være på et internat.

• #6   30. jul 2013 Åh nej, føler med dig.
    RIP lille Pixi!

• #7   30. jul 2013 Håber at du tar det med i din klage, for det er ulovligt!
    Desværre er det hørt før at internater sender killinger under 12 uger til nyt hjem.
    Når det er sagt, så er det så meget noget svineri at internatet ikke påtager sig deres ansvar for at formidle en syg killing!!!
    De burde som minimum tilbyde dig en ny kat, altså når du er ovre hele denne frygtelige historie.
    Synes sgu det er rigtigt synd for dig og killingen, men hun er jo et bedre sted nu hvor hun har det godt smiley

• #8   30. jul 2013 Jeg har prøvet noget lignende engang. Hvil i fred Pixi.

• #9   30. jul 2013 Hvil i fred Pixi smiley

• #10   30. jul 2013 frygtelig historie og kan godt forstå du har brug for at lufte dine følelser for hvis man sider på sådan noget så bliver det bare værre smiley

Håber Dyrenes Beskyttelse vil tage ordentlig fat i det internat ikke mindst fordi de videreformidlere en killing under 12 uger...

Hvil i fred Pixi og må du få masser af godbidder!

• #11   30. jul 2013 hvil i fred Pixi. føler virkelig med dig, og håber de tager din klage alvorligt, selvom du ikke får din elskede Pixi tilbage af den grund :-`(

• #12   30. jul 2013 Uha en historie smiley

Men du har jo hele tiden handlet i god tro smiley
    Men synd du skulle have så dårlig en tid som katteejer smiley

• #13   30. jul 2013 Øv for en oplevese, jeg er forarget over at et internat skider højt og flot på loven, jeg ved det sker, da det ikke er første gan en killing er formidlet for tidligt ud end de livmæssige 12 uger, men jeg forages stadig, for hvis ikke internaterne overholder loven, hvordan skal det så forventes at almindelige mennesker gør..

De burde meldes, jeg håber at Dyrenes Beskyttelse vil hjælpe, ellers prøv Kattens Værn..

Men hvor er det dog synd at din Pixi skulle gå så grueligt meget igennem.. R.I.P Pixi smiley

• #14   30. jul 2013 Øhhh opdager lige at Vestsjællands internat er en del af Dyrenes beskyttlese, eller samarbejder med dem, så tror jeg desværre ikke at din klage hjælper meget, de hytter nok deres eget skind smiley

• #15   30. jul 2013 Hold op hvor er de til grin på deres hjemmeside står der dette:
    <i>Alle katte på Dyrenes Beskyttelses internater er efterset og får opdateret deres vaccinationer af en dyrlæge samt får loppebehandling og ormekur. Voksne katte bliver samtidig øremærket og registreret (hvis de ikke er det i forvejen) samt neutraliseret. Køber du en killing, der endnu ikke er neutraliseret, forpligter du dig til at lade den neutralisere og øremærke, når den er blevet kønsmoden. Når du får steriliseret en hunkat får du et tilskud på 600 kr. fra Dyrenes Beskyttelses sekretariat og ved kastration af hankat, får du et tilskud på 300 kr.

Killinger formidles ikke før de er 12 uger gamle.</i>

Tjaa det sidste passer da så i hvert fald <b>ikke</b> smiley

• #17   31. jul 2013 Årh hvor er det synd for dig. En trist historie. Jeg har det altså også sådan lidt ambivalent med dyreinternater. Hatten af for dem der køber et dyr der eller afleverer et dyr der, men personligt ville jeg aldrig turde gøre det. Man aner ikke hvad det er man køber. Så hellere gå til en opdrætter og få et dyr hvis ophav man kender.

• #18   31. jul 2013 Jeg må indrømme at jeg er rystet over DB ,efter jeg har læst din historie smiley

Min skønne kat blev i sin tid hentet på et internat på Fyn ,drevet af DB en skøn kat vi kun har glæde af
    Her fik ingen katte lov til at forlade stedet hvis de var under 12 uger ,og de er selvfølgelig vaccineret ,neutraliseret osv.
    Overhørte en Tlf samtale hvor det blev understreget igen og igen at ingen killinger forlader stedet med mindre de 12 uger gl.
    Så måske har det noget med at DB ikke har fuld kontrol over de fx internater smiley

profilbillede
  • Pernille L
    Pernille L Tilmeldt:
    jul 2013

#21   31. jul 2013 Tusind tak for alle jeres svar og søde tanker til min lille pige.

Jeg valgte netop at skrive til DB da det er "deres" internat.

Jeg har fået svar fra dyreværnschefen, og de videresender min klage til internatet og får deres version af historien, derefter vil jeg høre mere.

Jesper: mit indlæg er en stor del af den mail som DB fik, og som internatet nu også har fået. Begge steder har fået historien fra start til slut - før jeg skrev den her.

Jeg ved ikke hvad jeg håber eller regner med at få ud af det, jeg synes bare jeg skylder Pixi og måske andre katte at få sat fokus på problemet.
    Uanset hvad får jeg ikke min guldklump tilbage, men det hjælper mig til at bearbejde min sorg.

• #22   31. jul 2013 Pernille

Respekt for at du har reageret ,og givet DB en chance for at forklare sig smiley

Det er i mine øjne den mest fair måde at løse eventuelle problemer på ,også her selvom det ikke komme Pixi til gode smiley
    Men du for måske en afklaring ...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #23   31. jul 2013 Pernille L... Åhhh Hvor jeg føler med dig og lillepigen, det var da en forfærdelig oplevelse. Hvor var det synd hun skulle igennem alt det. R.I.P dejlige smukke Pixi.

Kommentér på:
Min forfærdelige weekend

Annonce