Kradser på døre Kradser på døre
Hej
Jeg er løbet ind i et rimelig træls problem med min kat.
Han er 1,5 år, kasterret og indekat
Vi fik ham for cirka 2 måneder siden og den første halve til hele måned var der ingen problemer med at han kradsede på døre, men nu er det blevet meget værre.. Han vækker mig rigtig mange gange om natten hvor jeg prøver med diverse høje klap og råbe nej, det virker i 2 minutter også gør han det igen
Jeg har læst adskillige indlæg med folk der har nogenlunde samme problem men der er intet der rigtig har hjulpet.
Vi har alle døre i hele lejligheden til at stå åbne og han kan sagtens sove ved os, men det går både ud over åbne og lukkede døre.
Han bliver aktiveret så meget som han gider (hvilket ikke er specielt meget) vi snakker max 5-10 min før tingene bliver uinteressante og han bare ligger sig igen
Han har et stort kradsetræ som han bruger flittigt, når han kradser som på døren går han direkte over til træet bagefter hvilket jeg finder lidt underligt?
Jeg har prøvet at sætte stanniol på døren, men det gjorde den nærmest mere interessant.
Der står store puder foran alle døre om natten og dette hjælper meget, men det er ikke en holdbar løsning, da man jo ikke kan komme ud eller ind så..
Han er alene kat, men vi er ved at overveje at få en mere da jeg kan læse at der er mange der skriver til andre at det kunne være derfor, det virker dog ikke til at det er på grund af at han keder sig...
Er der nogen der kan komme med nogle tips og tricks jeg kan prøve for at afhjælpe problemet?
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Han keder sig om natten.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Prøv som også Momo&Gaia, at ignorere katten, det kan godt være at det som i hendes tilfælde tager 3-4 uger, men så må man ligesom tage den tid det tager, om han keder sig, tja måske men i hvert fald vil han have opmærksomhed..
I kan evt hvis det er rigtig slemt blive nød til at sove med ørepropper for at ignorere ham..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så det læser jeg da som at han godt må være i sove værelset hvis han vil, men problemet er vist at han ikke vil sove men have opmærksomhed..
Eller er det mig der tolker forkert??
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 8
Det er også om dagen han kradser på døren. I starten var det kun om natten men nu er det hele dagen han kan finde på det... Jeg ville gerne bare kunne ignorer ham når han kradser, men det ender med at der ikke er mere dør tilbage så.
Han har fri adgang over det hele så ja han kan og må gerne sove hos os, men han har sin favorit pude på sofaen som han vælger istedet..
Må kigge på noget nyt mere spændende legetøj og evt et væghængt kradsebræt på den dør det er værst, i håb om at det vil fjerne fokus
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Jeg tænkte på at du lige har fået ham for ca 2 md siden. Har han været ude/indekat i det gamle hjem.? Hvis han har, så er det måske problemet at han længes ud.:-)
Har du tænk på at give ham en legekammerat som han kan krudte og nusse med, kan være han keder sig. Man har jo oftet hørt at det har hjulpet og katten har kedet sig.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.154
Kradser på døre