917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kradser på døre Kradser på døre

Hej

Jeg er løbet ind i et rimelig træls problem med min kat.
Han er 1,5 år, kasterret og indekat
Vi fik ham for cirka 2 måneder siden og den første halve til hele måned var der ingen problemer med at han kradsede på døre, men nu er det blevet meget værre.. Han vækker mig rigtig mange gange om natten hvor jeg prøver med diverse høje klap og råbe nej, det virker i 2 minutter også gør han det igen
Jeg har læst adskillige indlæg med folk der har nogenlunde samme problem men der er intet der rigtig har hjulpet.

Vi har alle døre i hele lejligheden til at stå åbne og han kan sagtens sove ved os, men det går både ud over åbne og lukkede døre.

Han bliver aktiveret så meget som han gider (hvilket ikke er specielt meget) vi snakker max 5-10 min før tingene bliver uinteressante og han bare ligger sig igen

Han har et stort kradsetræ som han bruger flittigt, når han kradser som på døren går han direkte over til træet bagefter hvilket jeg finder lidt underligt?

Jeg har prøvet at sætte stanniol på døren, men det gjorde den nærmest mere interessant.
Der står store puder foran alle døre om natten og dette hjælper meget, men det er ikke en holdbar løsning, da man jo ikke kan komme ud eller ind så..

Han er alene kat, men vi er ved at overveje at få en mere da jeg kan læse at der er mange der skriver til andre at det kunne være derfor, det virker dog ikke til at det er på grund af at han keder sig...

Er der nogen der kan komme med nogle tips og tricks jeg kan prøve for at afhjælpe problemet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kradser på døre
  • #2   1. aug 2013 Altså vi har 2 katte, og de kradser på skaber og døren, vi klapper også af dem for at få dem til at lade hver, eller også finder vi noget af deres yndlings legetøj så stopper det, andre gang er det også nok vi bare lige kalder på dem stille og roligt. Men i nogen tilfælde hjælper det kun hvis du ignorere katten, for lige nu for han opmærksomhed ved det, og negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed. smiley

• #3   1. aug 2013 Susan der står i indlægget at han er kastreret. smiley

• #5   2. aug 2013 Han får sin belønning, når i klapper af ham om natten. I giver ham opmærksomhed. Og så længe i gør det, bliver han ved og ved og ved.

Han keder sig om natten.

• #7   2. aug 2013 Tjaa hvis det udelukkende eller fortrinsvis er om natten når i er gået i seng, så vil jeg som Lone mene at det er for at få jeres opmærksomhed og det lykkedes jo til fulde smiley negativ opmærksomhed er jo bedre end ingen smiley

Prøv som også Momo&Gaia, at ignorere katten, det kan godt være at det som i hendes tilfælde tager 3-4 uger, men så må man ligesom tage den tid det tager, om han keder sig, tja måske men i hvert fald vil han have opmærksomhed..

I kan evt hvis det er rigtig slemt blive nød til at sove med ørepropper for at ignorere ham..

• #9   2. aug 2013 Momo&Gaia: TS skriver: <i>Vi har alle døre i hele lejligheden til at stå åbne og han kan sagtens sove ved os, men det går både ud over åbne og lukkede døre.</i>

Så det læser jeg da som at han godt må være i sove værelset hvis han vil, men problemet er vist at han ikke vil sove men have opmærksomhed..

Eller er det mig der tolker forkert??

• #11   2. aug 2013 Mange tak for alle de gode svar.
    Det er også om dagen han kradser på døren. I starten var det kun om natten men nu er det hele dagen han kan finde på det... Jeg ville gerne bare kunne ignorer ham når han kradser, men det ender med at der ikke er mere dør tilbage så.

Han har fri adgang over det hele så ja han kan og må gerne sove hos os, men han har sin favorit pude på sofaen som han vælger istedet..

Må kigge på noget nyt mere spændende legetøj og evt et væghængt kradsebræt på den dør det er værst, i håb om at det vil fjerne fokus smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #12   2. aug 2013 Hej Tabby Teemo

Jeg tænkte på at du lige har fået ham for ca 2 md siden. Har han været ude/indekat i det gamle hjem.? Hvis han har, så er det måske problemet at han længes ud.:-)

Har du tænk på at give ham en legekammerat som han kan krudte og nusse med, kan være han keder sig. Man har jo oftet hørt at det har hjulpet og katten har kedet sig. smiley

• #13   2. aug 2013 Han vil nok ud, at gå mere og oftere end i gør smiley han længes ud!

Kommentér på:
Kradser på døre

Annonce