{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.046 visninger | Oprettet:

Små sår {{forumTopicSubject}}

Halløj katteglade mennesker

Jeg er den lykkelige ejer af en 2½ år gammel cornish rex hankastrat. Han er selvfølgelig indekat. Han er holdt ved lige med vaccinationer. Der er dog dette problem, som vi ikke kan få løst.

Min kat har i temmelig lang tid haft små sår rundt omkring på kroppen. De startede med at være centreret om nakken og halsen. Senere har de vandret lidt, og han har ind i mellem pæne perioder. Lige for tiden ser hans mave ikke for god ud. (Se vedhæftet billede.)

Dyrlægen har udelukket orm. Han har i en lang periode været på James Wellbeloved med lam, der heller ikke gjorde noget for ham.

Jeg fodrer ham med en blanding af Sanabelle Hair and Skin (ville se om det måske kunne rette op på det) og Smilla Light.

De gode perioder er primært, når min mor har passet ham for mig. Støvsuger jeg ikke nok? Er han allergisk overfor rotterne? (De blev dog også passet hos min mor sidst... Hun lod dem dog stå ude på altanen. Jeg blev en smule vred, da jeg fandt ud af, at det også galt nattetimerne.)

Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af, hvad der får ham til at klø og vaske sig så meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små sår
  • #2   6. aug 2013 Der er absolut ingen lopper at se på ham. Hans far (da jeg havde ham) fik heller ingen sår. Rotterne har heller ikke hverken lus, lopper (kan rotter ikke rigtig få, da lopper er for store til at være på rotter) eller skab. Nu har jeg ikke været inde og tjekke min roommates rotter, men jeg går da ud fra, hun ville behandle, hvis der var. Jeg mener også lus og skab er artsspecifikke.

  • #4   6. aug 2013 Du må have udelukket lopper smiley

    Hvis det ikke er lopper, kan det godt være allergi, og som oftest er det jo ikke maden som er problemet smiley min kunne ikke tåle parfume og lakse olie fra grisli , grave i ny jord og ?? Det tager tid at finde frem til det hele.

    De kan også være allergisk over for husstøv.

    De steder med nakken og maven er tit der problemerne opstår,, jeg ved rex katte bliver oftere vasket end andre katte, jeg ville sørgefor det var uden parfume og andre unødige tilsætningssstoffer, jeg brugte selv baby shampo fra neutral til min Main Coon, men det var sjælden han blev vasket, den med sjælden går jo ikke hod dig smiley


  • #5   6. aug 2013 Rotter kan da godt have lopper ! Det var rotter med lopper der var den største sygdoms spreder i middelalderen, pest spredes på den måde og er en af grundene til at folk frygter rotter smiley

  • #6   6. aug 2013 Jeg siger heller ikke, at det umuligt kan være lopper. smiley Jeg mener dog det er usandsynligt. Jeg er villig til at prøve næsten hvad som helst, da jeg ikke mener det er rimeligt han skal gå med de sår. (villig til at prøve alt, der er ufarligt for ham.) Jeg vil gerne vide, hvordan jeg sørger for at få evt. utøj ud af mit hjem. smiley

    Der har været dyrlæge ind over, hvor der ikke er fundet en løsning. Det nærmeste vi kom på en løsning var "sygdom, der fremkaldes ved svækket immunforsvar, som ved f.eks. stress". Dog virker det mere usandsynligt, jo mere jeg tænker over det. Jeg skal nok have min dyrlæge ind over det igen.

    Sårene sidder som sagt også i ansigtet og nakken/halsen. Det ser dog væsentlig pænere ud der, end det har gjort førhen. Han har også et nogle få sår på poterne.


    profilbillede
  • #7   6. aug 2013 Ja, men rotter har sjældent lopper. smiley Det er oftere de har lus eller skab.

    Han bliver faktisk vasket utrolig sjældent. Jeg tror jeg gør det... halvårligt. Han er ikke glad for det nemlig, og han holder sig selv ret ren. Jeg købte nemlig sjovt nok også KW Medicin Shampoo til hunde og katte, for at se, om det kunne stoppe hans kløen.

    Jeg har også overvejet om han er allergisk over for støv, rotterne eller et eller andet. Vi vasker tøj med Neutral vaskepulver og sådan, da min hud heller ikke er glad for parfume, så den tror jeg er udelukket. smiley


  • #9   6. aug 2013 Så kan man vel også vaske alt i Rodalon? Det er hvad man bliver bedt om, når man behandler rotter for utøj. (Jeg kan mine rotter. Dem har jeg haft som kæledyr siden 2008. Katte kan jeg mindre godt, da der er så meget, og jeg kun har haft katte siden 2011.)

    Jeg synes bare det er mærkeligt, at hans far ikke havde noget, og at min mors kat heller ingenting har. Han har haft de sår i... et år plus. Fra før jeg flyttede hjemmefra. Eller, dem på maven er så ret nye. De heler jo og dukker så op andre steder.

    Jo. Vent. Nu fandt jeg papirerne. Første gang jeg gik til dyrlæge med det var d. 23. juli sidste år. Der havde jeg boet ude i en måned og 23 dage. Da fik jeg en recept på Cortavance (kløstillende), som jeg dog aldrig fik hentet. Sidenhen er der blevet tjekket for ringorm og andet utøj i huden, han har været ca. 4-6 måneder på James Wellbeloved, han er blevet vasket med KW medicin shampoo og... hvad har jeg ellers? Jo, vi prøvede vidst noget medicin også. Jo, min dyrlæge er fan af EFA-Prescription (noget plantebaseret olie, der indeholder essentielle fedtsyrer, der forebygger og behandler kløe, tør hud og hårtab).


  • #11   6. aug 2013 Når din dyrlæge ikke har kunnet hjælpe i så lang tid, ville jeg besøge en anden for at få deres mening smiley
    Har den fået taget blodprøver??


  • #12   6. aug 2013 Ps, rodalon er meget giftigt for katte, de kan dø af det, og det lyder til det er noget du bruger hos rotterne.

  • #13   6. aug 2013 Jeg kan prøve at give loppekur, rykke ham hjem til min mor, og så få ordnet hjemmet herhjemme.

    Nej, blodprøver har vi ikke været ude i. Det mente min dyrlæge vi skulle lade være med, medmindre det blev ved. (Så det er egentlig næste skridt.)

    Rodalon er også giftigt for rotterne. Derfor skyller man altid ekstra grundigt af efter man har ordnet buret. Det er det eneste, der kan tage lugten og snavset i buret. Jeg bruger det alt for sjældent i forhold til, hvor ofte min mor og moster mener jeg burde bruge det.


  • #15   6. aug 2013 Åh, jeg fjols. Min mor passede jo min mosters hund marts sidste år, hvor jeg så lopper på ham. (Da boede jeg hjemme. Så lige en gammel samtale jeg havde med en veninde om loppekur.) Han kan vel have slæbt noget med sig, da vi flyttede i juni?

    Hvad gør jeg med ting som kradsetræ og seng/madras?


  • #17   6. aug 2013 Tak. smiley

    Så må jeg høre min mor, om han kan komme på ferie der en lille uges tid. Min mors hunkat kan dog ikke fordrage ham, så det er en anelse synd for hende.


  • #18   6. aug 2013 Så blev der ringet til dyrlægen. Det var dog ikke min egen dyrlæge jeg snakkede med. Jeg fik at vide, det var en god idé at behandle for lopper. Hvis det så ikke virker, kan jeg jo kontakte dem igen. smiley

  • #19   6. aug 2013 Hvis du har en damp maskine, eller kan låne en er den fantastisk til at slå kryb og bakterier ihjel smiley og de fleste ting tager ikke skade af damp og det er ikke giftigt.

    Jeg håber det er løsningen, og at din kat får det bedre.


  • #20   6. aug 2013 Jeg ejer ingen dampmaskine, og jeg kender vidst ikke nogen, der ejer en.

    Tak. Jeg håber også det virker. smiley


  • #22   6. aug 2013 Jeg har bestilt Advantage. Det burde dukke op på apoteket i eftermiddag/aften. Jeg har styr på hvordan katten behandles. Det er er mest resten af hjemmet. Særligt ting som kattetræ og seng. Jeg har ærlig talt ikke lyst til at sprøjte min seng med gift. Uanset om det skulle "holde op med at være giftigt" efter et par timer.

    (Hun er en han. :P)


  • #24   7. aug 2013 Min fryser er desværre fyldt med madvarer, da den kun er et par liter eller seks stor. smiley Hvis den blev tømt helt, kunne der måske være halvanden pude i den.

    Jeg tænker min dyne bliver vasket på 60 grader (ikke dun), og så køber jeg et par andre puder (dem jeg har er elendige alligevel.) og vasker mine sofapuder. (Det bliver de nødt til at kunne holde til.) Jeg har på intet tidspunkt set hverken æg eller lopper, så det virker temmelig overkill at sprøjte lejligheden med alt muligt. Dog ville vi så måske komme af med fluerne. smiley

    Jep, der er fire pipetter i en pakke. Det er til fire måneder. Dog skal en evt. ny kat jo også forebyggende behandles, så der er måske kun til to. Men jeg tænkte på at behandle et halvt års tid. smiley

    Det sker. Han har også et meget feminint ansigt. smiley


  • #25   7. aug 2013 Ja hvis du behandler mindst et halvt år burde du være i bund smiley

Kommentér på:
Små sår

Annonce