{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Mangler ekspertise indenfor opfedning :-) {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Det er ikke længe siden jeg var til dyrlæge med Kiwie, for at få undersøgt om han har orm. Da han kom til os var han tynd, fordi han ikke havde fået den rette kost (troede vi) - men han vil simpelthen ikke tage på, heller ikke af det foder som vi fodrer med.

Ved undersøgelsen kom vi frem til, at han ikke har orm, og ellers er i en super fin stand.
Det ser dog ud til at han bevæger sig sig "for meget" i forhold til hvad han spiser, og siden han ikke spiser voldsomt meget, bør han i de måltider han nu spiser få mere fedt, og gode muskelopbyggende proteiner.

Jeg mangler nu lidt ekspertise.
Da jeg jo er stor fan af råfodring, kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke former for kød/fisk der indeholder de fleste og bedste proteiner?

Jeg kunne forestille mig at det ville være hen i retning af fjerkræ og lam.

Normalt råfodrer vi i et mønster. Typisk oksekød, svinekød, fjerkræ og så fisk, i den rækkefølge som dagene nu går (ikke fordi det går op i en højere enhed, nok nærmere for at variere lidt).

Jeg overvejer at høre det lokale slagteri ad, om de måske har noget jeg måske kan bruge til missen, men jeg ved ikke hvad jeg sådan direkte skal gå efter.

Sætter pris på enhver hjælp smiley Jeg har desværre ikke nogen billeder hvor det kan ses ret tydeligt, men han er nu altså for tynd.

Ha' en god dag

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler ekspertise indenfor opfedning :-)
  • #1   6. aug 2013 Ren og skær nysgerrighed - hvad er det i fodre ham med (af tørkost)?? smiley

• #2   6. aug 2013 Han bliver fodret med Orijen smiley

• #3   6. aug 2013 Hvis han ellers trives og er sund og rask er det så nødvendigt at fede ham op? jeg aner intet om det men tænker bare at nogen mennesker jo også er tynde imens andre er tykke.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #4   6. aug 2013 Du kan engang imellem give ham tigermælk som snacks.

3 dl tykmælk

1dl piskefløde

1 æggeblomme (pasteureseret)

1 spsk honning eller drue sukker.

Pisk det godt sammen -kan kun holde sig i køleskabet i 2 dage, men du kan bare lave det halve.:-)

• #5   6. aug 2013 Det lyder spændende, Janne! Tigermælk! smiley Det må vi da næsten prøve.

kristina - Det kan du godt have ret i. Jeg er bare bange for han forsvinder en dag, hvis han fortsætter med at være så aktiv.

• #6   7. aug 2013 ****bør han i de måltider han nu spiser få mere fedt, og gode muskelopbyggende proteiner.***

Når du leder efter muskelopbyggende proteiner så skal du ikke kigge på fisk... men rødt kød smiley

En favorit i dette hus, som dægger præcis de kriterier du skriver er, lam. Lam er godt rødt kød og er samtidig et fedtholdigt kød.
    Jeg har selv en meget aktiv kat som kan spise 3 gange så meget kød som de 2 andre uden at tage på. Jeg fodre ham tit Lam så han får det ekstra fedt og protein og kan holde sin vægt.

Når det er opfodring du kigger på skal du tænkte rødt muskelkød, Hjerte, svine, okse eller lamme hjerter er også er rigtig godt muskelkød at servere og kan tit fåes ret billigt.

Æg er fint men jeg ville ikke begynde at fødre fløde og honning. Fløde bør kun gives som en lille ekstra lækker godbid her og der.

Det bedste ville være at fodre hele byttedyr men det er dyrt at købe frosne foder - mus, rotter, og daggamle kyllinger.

• #7   7. aug 2013 Mange tak, Sasha! smiley
    Jeg vil prøve at se om ikke jeg kan finde noget mørkt, rødt kød til ham så.

Kommentér på:
Mangler ekspertise indenfor opfedning :-)

Annonce