998 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
alvorligt loppeproblem :( alvorligt loppeproblem :(
Ja!! selvom begge vores dyr, hund og kat og har fået loppekur for snart en uge siden så har vi stadig lopper i huset de kom sådan rigtigt pludseligt..
og det mest underlige er at nu har vi pludseligt fået i vores soveværelse, og der kommer hverken kat eller hund vi har guldtæppe , så snart vi træder ind så kan vi se de springer på vores ben
så købte min kæreste noget spray til gulvtæpperne, og det har vi nu sprøjtet i 3 dage! ingen virkning har det haft
hjælp os! vi er ved at blive vandvittige over det forbanede lopper hvad kan virke og virker lynhurtigt og godt ..
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 222
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 41
jaaa en tæpperenser kunne da nok være en ide
jun 2013
nov 2005
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105
Intet andet end at sige at det tager tid og hårdt arbejde! For selvom de har fået kur, er lopperne stadig i omgivelserne. Tror ikke gulvtæppe gør det meget nemmere...
Husk altid at tøm støvsugeren for pose efter støvsugning af lopper, generelt i hele lejlihheden. Lopperne spreder sig ogaå via mennesker - derfor i har dem i soveværelset.
Vi vat nødt til at lægge nye fuger i vores gulv, da vi fandt ud af at de gemte sig i gulvbrædderne, nok også det de gør i jeres gulvtæpper.
Ellers for at se udvikling, om det er kommer flere eller færre, så brug loppekam på kat og hund, hav en lille balje kogende vand ved siden af og dyp kammen deri - det er den eneste måde de dør på! Desværre... Vent med næste strøj til den er kølet af.
Håber det hjalp med lidt info fra en der har haft selvsamme problem i alt for lang tid. Men heldigvis er der håb forude! Fortvivl ikke
nov 2005
jun 2013
håber virkelig ik vi er nød til at fjerne gulvtæppet , det bliver en meget dyr fornøjelse
men den med vand og kam må jeg prøve af og flere gange og se om det kan hjælpe
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105
Så bliver det også nemmere for jer at se hvor slemt det egentlig er.
Men husk for guds skyld også omgivelserne - det er der de bliver til flere...
aug 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 14
Det virkede nemlig ikke på min kat, måtte anskaffe det der hedder Advantage, før det begyndte at virke. Og så støvsugede jeg hver evig eneste dag, både hans seng, kradse træ, ja hele turen rundt.
Gav min kat et bad, for at få noget af al den loppe lort ud af pelsen på ham, de sprang også for livet. Virkelig nogle ulækre kræ!
Håber du kommer af med dem!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Ved så massivt et loppeangreb, uf, ville jeg investere i en god damprenser til de tæpper (hvis jeg da ikke ville gå amok og smide tæpperne ud).
Alt tekstil, dyner osv. må vaskes.
Grundig støvsugning og posen smides ud.
Om muligt forlade huset sammen med kattene et døgns tid, og så sprøjte med Trinol (hedder det vist - det er sikkert nævnt i en af de mange tråde om lopper) :
http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=5&search=lopper
**og det mest underlige er at nu har vi pludseligt fået i vores soveværelse, og der kommer hverken kat eller hund vi har guldtæppe , så snart vi træder ind så kan vi se de springer på vores ben**
Det er slet ikke underligt. Lopperne udklækkes i omgivelserne, og springer på hvem der nu kommer forbi. Det er ingen fordel at holde loppebehandlede dyr ude af soveværelset - tværtimod, da lopperne dør, når de har bidt en Advantage-behandlet kat.
OT.
Ja, guldtæpper og guld-til-loft-træer ;-). Mærkeligt at man altid skriver forkert :-S
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 14
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Og kradsetræ burde også kunne holde til en gang damp.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Da hun har et lille barn ville det ikke være godt, at sprøjte i hjemmet.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
alvorligt loppeproblem :(