998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

alvorligt loppeproblem :( alvorligt loppeproblem :(

Ja!! selvom begge vores dyr, hund og kat og har fået loppekur for snart en uge siden så har vi stadig lopper i huset smiley de kom sådan rigtigt pludseligt..

og det mest underlige er at nu har vi pludseligt fået i vores soveværelse, og der kommer hverken kat eller hund smiley vi har guldtæppe , så snart vi træder ind så kan vi se de springer på vores ben smiley

så købte min kæreste noget spray til gulvtæpperne, og det har vi nu sprøjtet i 3 dage! ingen virkning har det haft smiley

hjælp os! vi er ved at blive vandvittige over det forbanede lopper smiley hvad kan virke og virker lynhurtigt og godt ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alvorligt loppeproblem :(
  • #2   9. aug 2013 Hvad med at leje sådan en tæppe renser ? (er ikke sikker på det vil virke , men det er da et forslag) smiley ..

• #3   9. aug 2013 vi kan ik fryse tæppet desværre da det er et væg til væg tæppe. så det er stort hehe

jaaa en tæpperenser kunne da nok være en ide

• #4   9. aug 2013 hov har også skrevet guldtæppe men det er et gulvtæppe hehe

• #5   9. aug 2013 Vi lejede en selv her for et par måneder siden og det var hverken dyrt eller besværligt smiley

• #6   9. aug 2013 Har selv haft dey forbandede problem...
    Intet andet end at sige at det tager tid og hårdt arbejde! For selvom de har fået kur, er lopperne stadig i omgivelserne. Tror ikke gulvtæppe gør det meget nemmere...
    Husk altid at tøm støvsugeren for pose efter støvsugning af lopper, generelt i hele lejlihheden. Lopperne spreder sig ogaå via mennesker - derfor i har dem i soveværelset.
    Vi vat nødt til at lægge nye fuger i vores gulv, da vi fandt ud af at de gemte sig i gulvbrædderne, nok også det de gør i jeres gulvtæpper.
    Ellers for at se udvikling, om det er kommer flere eller færre, så brug loppekam på kat og hund, hav en lille balje kogende vand ved siden af og dyp kammen deri - det er den eneste måde de dør på! Desværre... Vent med næste strøj til den er kølet af.
    Håber det hjalp med lidt info fra en der har haft selvsamme problem i alt for lang tid. Men heldigvis er der håb forude! Fortvivl ikke smiley

• #7   9. aug 2013 Vores hund fik også loppemiddel her for 1 uge siden og vi finder stadig lopper både på ham og rundt omkring i lejligheden . Så i dag har vi kæmmet ham flere gange , støvsuget hele huset inkl. seng og sofa , kommet tæpper i fryseren og håber på at det vil virke smiley men guuud hvor kan man dog blive vanvittig af de skrækkelige lopper !!

• #8   9. aug 2013 puuuu ja det lyder som om i har haft en kamp smiley

håber virkelig ik vi er nød til at fjerne gulvtæppet , det bliver en meget dyr fornøjelse smiley

men den med vand og kam må jeg prøve af og flere gange og se om det kan hjælpe smiley

• #9   9. aug 2013 Ja gør endelig det.
    Så bliver det også nemmere for jer at se hvor slemt det egentlig er.
    Men husk for guds skyld også omgivelserne - det er der de bliver til flere...

• #10   9. aug 2013 Har i givet front line?
    Det virkede nemlig ikke på min kat, måtte anskaffe det der hedder Advantage, før det begyndte at virke. Og så støvsugede jeg hver evig eneste dag, både hans seng, kradse træ, ja hele turen rundt.
    Gav min kat et bad, for at få noget af al den loppe lort ud af pelsen på ham, de sprang også for livet. Virkelig nogle ulækre kræ!
    Håber du kommer af med dem! smiley

• #11   9. aug 2013 Kristine K - jeg har læst om mange, der har gjort samme dårlige erfaring med Frontline - derfor bruger jeg kun Advantage.

Ved så massivt et loppeangreb, uf, ville jeg investere i en god damprenser til de tæpper (hvis jeg da ikke ville gå amok og smide tæpperne ud).
    Alt tekstil, dyner osv. må vaskes.
    Grundig støvsugning og posen smides ud.
    Om muligt forlade huset sammen med kattene et døgns tid, og så sprøjte med Trinol (hedder det vist - det er sikkert nævnt i en af de mange tråde om lopper) :

http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=5&search=lopper

**og det mest underlige er at nu har vi pludseligt fået i vores soveværelse, og der kommer hverken kat eller hund vi har guldtæppe , så snart vi træder ind så kan vi se de springer på vores ben**

Det er slet ikke underligt. Lopperne udklækkes i omgivelserne, og springer på hvem der nu kommer forbi. Det er ingen fordel at holde loppebehandlede dyr ude af soveværelset - tværtimod, da lopperne dør, når de har bidt en Advantage-behandlet kat.

OT.
    Ja, guldtæpper og guld-til-loft-træer ;-). Mærkeligt at man altid skriver forkert :-S

• #12   9. aug 2013 Enig med Tinka..

• #13   10. aug 2013 Tinka: ja de er desværre gået hen og blevet resistente over for det. Og de dyrelæger keg har snakket med om det, har hård nakker påstået at de ikke kan blive resistente over for det. Hvilket jo så tydeligvis er løgn. smiley

• #14   10. aug 2013 selv samme problem lige pt og gør mig vanvittigt. Min nyindkøbte kat havde lopper og nu smittet en af mine hunde der nu er slået ud

• #15   10. aug 2013 da min den sidste kom til havde han også lopper. jeg gav den aften han kom ind i huset advantage og det samme til min kat der var i huset. jeg kæmmede ham for lopper dagen efter og støvsugede og det gjorde jeg tre dage i streg og væk var de. jeg fandt aldrig en på min anden kat. så advantage det virker smiley de er indekatte med voilere så jeg giver det ikke hver måned kun hvis jeg ser lopper, men har ikke set en siden den gang

• #16   10. aug 2013 Vil lige tilføje at en dampmaskine til gulvene vil være godt, så dør krybene også, og hvis ingen har nævnt det, vil håndklæder på deres liggepladser og som tit bliver vasket på 60 grader også hjælpe smiley
    Og kradsetræ burde også kunne holde til en gang damp.

• #17   10. aug 2013 Hvis alt andet glipper så ring til en skadedyrsbekæmper, det hjælper med det samme.

• #18   10. aug 2013 Jeg ved godt det ikke er populært, men da min datter var flyttet i ny lejlighed, hvor der havde boet hund, endte hun med, at måtte give sin kat og hund loppehalsbånd på, fra dyrlægen, det hjalp ret hurtigt og der har ikke været lopper siden.

Da hun har et lille barn ville det ikke være godt, at sprøjte i hjemmet.

• #19   12. aug 2013 Hvis man vælger en skadedyrsbekæmper til at sprøjte ens hjem så kan man gå ind igen allerede efter 30 til 60 min. Vi valgte at køre til dyrlæge imens huset blev sprøjtet. Hos dyrlægen fik kattene og hunden en sprøjte med noget som slog lopper ihjel med det samme.

Kommentér på:
alvorligt loppeproblem :(

Annonce