{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.217 visninger | Oprettet:

Søskende eller to "fremmede" killinger??? {{forumTopicSubject}}

For 4år siden fik jeg to killinger fra samme kuld - de var så utrolig glade for hinanden (vaskede hinanden, sov på hinanden osv).. Desværre forsvandt den ene, Mickey, sporløst en dag! Nu har jeg kun Ronja tilbage..

Min plan har altid været at jeg igen skulle have et søskende par, når Ronja en dag ikke var hos mig mere.. Nu har jeg bare pludselig fået tilbudt denne skønne hvide langhåret killing. Dens to søskende er desværre allerede afsat..

Men jeg ønsker dette stærke bånd mellem kattene, som Mickey og Ronja havde dengang.. Da Ronja nu er 4år, forventer jeg ikke at det nogensinde vil ske mellem hende og den nye killing. Mit spørgsmål er så om jeg kan sige ja til den hvide killing og så købe en killing fra et andet kuld, sætte dem sammen og forvente at de knytter sig til hinanden?

Altså, hvor stor chance er der for at Ronja og hvid killing får et godt "forhold" og hvordan er chancen mellem to "fremmede" killinger?

Sælger af den hvide killing, skal have svar i aften, så kom med alle jeres erfaringer i en fart! smiley

Mvh Sanne


Kommentarer på:  Søskende eller to "fremmede" killinger???
  • #1   12. aug 2013 Jeg ville vælge en killing mere så de små har hinanden. Ellers kan Ronja godt blive træt af sådan en lille en.
    2 fremmede killinger lære hurtig hinanden at kende.

    Vi havde selv for nogle år tilbage 2 jævnaldrende killinger, de blev bedste venner smiley
    Nu har vi 2 halv søstre der også er meget glade for hinanden


  • #2   12. aug 2013 Selvom de er søskende en chancen ikke større end ved fremmede killinger tror jeg..
    Jeg har et søskende par og min far har resten af kuldet og det er faktisk kun 2 af dem der gider ligge sammen.. Resten vælger at ligge hver for sig..


  • #3   12. aug 2013 Vi havde et søskendepar på et tidspunkt som overhovedet ikke gad hinanden så det er ikke nødvendigvis sådan at de kommer godt ud af det fordi de er søskende. Vores frodo og orlando er bare de bedste venner, leger sammen, sover sammen og vasker hinanden og de er jo ikke søskende. Der er to måneder imellem dem aldersmæssigt og vi fik dem med ca. 3 måneders mellemrum. Vores ældste kat som bliver syv år meget snart kommer godt ud af det med de små men det er dejligt at de to små har hinanden at tumle med for det gider obelix altså ikke.
    Mit råd vil derfor være at du køber den hvide kat og så køber en anden killing også.


  • #6   12. aug 2013 Hvis du virkelig gerne vil have den hvide killing, så sig ja, men vælg at anskaffe dig en jævnaldrende killing mere hvis du har overskud og økonomi til at have 3 katte, for chancen for at Ronja og hvid killing får glæde af hinanden er ualmindelig lille, men 2 jævnaldrende killinger kan få meget glæde af hinanden selv om de ikke er vokset op sammen, bedst er det nu selvfølgelig hvis du kan få de 2 killinger samtidig eller med få dage/ ugers mellemrum..

    Men forvent at Ronja bliver en sur mokke i nogen tid efter de nyes ankomst smiley


  • #7   13. aug 2013 Hej allesammen!

    Tusind tak for alle jeres input i går - de var guld værd og der er vidst ingen tvivl om at det ikke bare var blodbåndet der knyttede Ronja og Mickey dengang.. Så beslutningen blev taget i aftes og i morgen er den hvide killing min! Og.. I aften skal jeg ud og kigge på en legekammerat til hende! smiley

    Men hertil lidt tillægs spørgsmål igen igen! Der er 2,5 ugers forskel på hvid killing og legekammerat.. Skal jeg spørge om opdrætter af hvid killing vil holde den den ekstra tid, så de to killinger sammen kan møde den store farlige Ronja? Forestiller mig at det vil lette flytningen, at de har en ven på samme størrelse, men ved ikke om det er tilfældet eller ej..

    Mvh Sanne


  • #8   13. aug 2013 Uhh jeg ville nok vente og få dem samtidig hvis det var muligt, også for at de 2 små knytter et stærkere bånd, da de så sammen kan være usikre i et nyt hjem med en stor sur missekat smiley hvis den ene kommer 2-3 uger før den anden, så vil den første jo have indtaget hjemmet inden der kommer en til..

    Blot min mening om det, om det er rigtigt eller ej skal jeg være usagt, men sådan jeg ville tænke.. smiley


  • #9   13. aug 2013 Jeg ville nok vælge at få den hvide nu hvor den er klar og så få den anden når den er klar. Jeg tænker at det kan være meget overvældende for den gamle kat med to nye på en gang. Jeg tænker også at for de to nye vil det være overvældende med et nyt hjem og en gammel kat der måske er sur og en anden killing der også er utryg.
    Vores katte har vi jo ikke fået samtidig men de er meget tætte.
    De var meget forskellige da de ankom. Da Frodo kom hjem til os ville han ikke forlade transportkassen de første par timer og den første uge forlod han ikke stuen.
    Orlando traskede ud af kassen med det samme og i løbet af en halv time var han overalt i huset. Han undersøgte huset, de andre katte og hunden med højt løftet hale.


  • #10   13. aug 2013 To rigtig gode synsvinkler!

    Heidi N: det var netop din synsvinkel jeg havde i tankerne - at det ville knytte de to små sammen at flytte samtidig!

    Kristina k: øv, altså nu er jeg helt rådvild, for din synsvinkel giver også rigtig god mening!

    Flere tanker og erfaringer derude???


Kommentér på:
Søskende eller to "fremmede" killinger???

Annonce