1.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

PetWil
PetWil
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105

Kattegrus? Kattegrus?

Hej med jer.
Jeg har lige et spørgsmål angående kattegrus.
Har I nogle fortrukne mærker mht. kattegrus til killinger? Altså et produkt der ikke klumper, så de ikke får disse galt i halsen..
Lige nu bruger vi Catrine og det koster 200 for to pakker á 7,5 kg. Så ja, ret så dyrt... Så det er ikke prisen der er afgørende, men kvaliteten smiley
Håber i kan hjælpe.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegrus?
  • #1   13. aug 2013 Jeg bruger træpiller. Du ved, dem til fyret. Kattene elsker det. Det klumper ikke og det tager lugten rigtig godt. Desuden har jeg ikke alt det grus alle steder. (Og det er meget billigere end alt det andet.)

• #2   13. aug 2013 Catrine klumper da, gør det ikke?
    Jeg har haft Freddie fra han var ganske lille og jeg har i flere år brugt Extreme Classic uden parfume.
    Det klumper, men han har aldrig fået noget galt i halsen.

Det er dyrt i indkøb ja, men det er også meget drøj i brug - mere end Catrine, som jeg også har prøvet.

• #3   13. aug 2013 Hvor køber man træpiller?
    Jo Catrine klumper, derfor jeg søger noget nyt midlertidigt smiley
    Extreme Classic tager lugten? Nemlig det der er vigtigst for os.

• #5   13. aug 2013 Ok, tvivler også lidt på træpillernes effekt på lugt?
    Men vil da muligvis prøve det der extreme classic i stedet for catrine.
    Men skal stadig bruge et produkt der ikke klumper smiley

• #7   13. aug 2013 Nej okay. Men det suger sikkert fint smiley
    Min kæreste og jeg er bare meget sarte. Så der skal helst ikke lugte, medmindre vi åbner bakken selvfølgelig.m

• #9   13. aug 2013 Har selv lige stoppet med træpiller pga lugten. Trolden blev meget glad da der var rigtig grus at grave i igen.

Har ingen egen killinge erfaring, men har hørt at Faktas ikke klumpende skulle vare helt fint. og at Catsan skulle vare rigtig godt.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/hygiejnegrus_silikatgrus/catsan/182430

er dessuden god som legetøj.... he he

profilbillede
  • #11   13. aug 2013 Ok super tak for jeres svar.
    Hjalp en del smiley tor jeg enten prøver catsan eller ec uden klumper.
    Så håber jeg bare min dyrehandel også her det.

• #13   13. aug 2013 Ok super. Så må jeg en tur i vores føtex smiley

• #15   13. aug 2013 ...kiggede ligeinde på zooplus.dk og så dette lyder ret sejt hvis det så passer det de skriver:)
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/worlds_best_cat_litter/182432#more

og der står også at det ikke gør noget hvis killinger smagte på det:)
    - men ret dyrt

• #17   13. aug 2013 Jeg bruger cats bedst øko pluds, det er træ og klumpende, jeg er glad for duften af det og da Røde ikke dækker til, er det rart lige, at kunne smide nr 2 i WCet.
    Jeg må så lige i øjeblikket have EK også fordi Mitti er vandt til grus, øv hvor det lugter dårligt i forhold til træ smiley men det må jo til i en periode.

• #19   13. aug 2013 Michala, vi bruger biocats og det virker fint her. Tager al lugt, klumper fint og koster kun ca 120 kr for 2x15l på zooplus.de.

Brugte øko Best i en periode, men syntes det blev lidt 'duftende' efter et stykke tid. Katten nægtede også at grave i det, så de ikke dækkede høm hømmer kom til at lugte en del. Han blev meget glad da der kom grus i Bakken igen. Lidt øv, for jeg kan godt lide ideen med træfnuller. Økologisk, komposterbart, støvfrit og det dufter skønt når man hælder det op...

• #22   13. aug 2013 Michala **prøver netop at finde noget der kan erstatte Ever Clean fordi det er SÅ dyrt.. men elsker ved det at man kan nøjes med at fjerne klatter og lort i næsten en måned uden at skulle skifte alt sandet ud**

Extreme Classic og Golden Odeur er næsten som Ever Clean - det holder lige længe, og tager lugten lige godt. Den eneste forskel jeg har observeret er, at Ever Clean er en anelse mere grovkornet.

Nu er jeg godt nok (måske) på vej til træpiller, så er pt på en blanding af EC og Cats best Øko plus. Men kom alligevel til at købe en pose Extreme Classic på knaldtilbud sidste uge. 80 kr for 15 kilo.

Hold øje med PetWorlds tilbudsavis - af og til har de også knaldtilbud på Ever Clean. Og så kan man jo hamstre smiley
    (tror nok at tilbudene også gælder i deres netbutik)

• #23   14. aug 2013 Røde dækker ikke til uanset hvad der er af "sand" i bakken og jeg syntes det lugter mindre med Øko pluds, ok lort bliver så skyllet ud så snart jeg ser eller lugter en.
    Men øko pluds vare lige så længe og tager, i min næse, lugten af tis bedre, det blev jeg meget obs på nu hvor jeg har bakker med grus i igen.

• #25   14. aug 2013 Mange tak for hjælpen smiley

• #26   14. aug 2013 Michala **Ever clean er ikke lige beregnet til det har jeg fundet ud af smiley **

Haha, nå så ku' du lære det smiley

Kommentér på:
Kattegrus?

Annonce