{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Randi S
Randi S
Tilmeldt:
13. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Kaster op :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål, jeg er den lykkeligeste ejer af verdens dejligste killing, fik hende i mandags smiley og hun er 13 uger her i dag smiley og været til dyrlæge og blive vaccinet her i dag, hendes 1 vaccine, men hun er ikke sig selv og kaster op, virker sløv smiley jeg har aldrig oplevet før at nogen af mine katte er blevet syge af at blive vaccineret, men kan de godt det ??? Har i nogen erfaring ?

Hilsen ulykkelige ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster op :(
  • Sofie P
    Sofie P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #1   15. aug 2013 Ja der er desværre nogle få der ikke kan tåle vaccinen.
    Det er dog ret sjældent..
    Jeg ville dog snakke med en dyrelæge smiley


  • #2   15. aug 2013 Det sker fra tid til anden at en kat ikke tåler vaccinen eller bliver dårlig af den, sørg for at killingen får væske da dehydrering er meget farlig for en lille killing, og snak så med dyrlægen..

  • #3   15. aug 2013 Jep, samme erfaring her smiley

    Nævn det for dyrlægen, så lillemissen kan få en anden slags vaccine næste gang.

    PS: Man behøver ikke vaccinere mod kattesyge hvert år. Og det er kattesygedelen i vaccinen de bliver dårlige af.


  • Randi S
    Randi S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   16. aug 2013 Tak for jeres svar, har snakket med dyrlægen her i morges, og hun siger også at det kan være hun ikke tåler vaccinen smiley men hun har det meget bedre nu smiley og dyrlæger siger vi må være opmærksom på hende når hun skal have re.vaccinen, men det er lidt hårdt at se sin lille mis, bare sov, slinger, som om den var fuld når den gik rundt og kaste op hver gang den prøvede at spise lidt smiley
    Så krydser finger for det bare en gangs forstilling......


  • #6   16. aug 2013 Øv for en oplevelse smiley og så at vide det kan ske igen, godt dyrlægen nu er opmærksom på det.

  • #7   16. aug 2013 Kan man egentlig ikke revaccinere med en anden type/andet mærke? Altså hvis der fx ikke tåles "dræbt vaccine", kunne man så ikke bruge "levende svækket". ?
    Hvis det viser sig ved første vaccine, at killing bliver dårlig, så er det da næsten ikke til at holde ud at påføre killing en dårlig dag igen. smiley


  • Randi S
    Randi S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   17. aug 2013 jo hun snakket også om at man kunne prøve en anden vaccine, men hun den havde fået, er den vaccine som stort set alle kan tåle, hvor hun snakket om den anden, at , man oplevet, at flere ikke kunne tåle, men jeg er ikke helt inde i det og håber hun ved hvad hun gør, hun var også inde på at når hun var færdig vaccineret, at hun kun skulle vaccineret hvert 2. eller 3. år, når fik det sådan, selv om de anbefalet hvert år, nogen der har hørt om at man kunne nøjes med dette ?? og hvis hun fik det værre næste gang, for det kunne jo evt. forkomme, skulle vi helt overveje at hun aldrig skulle vaccineres mere smiley det synes jeg ikke om, hun er jo en huskat og skal have lov at komme ud på et tidspunkt og tanken om at hun ikke bliver vaccineret hvert år er skræmmende smiley

  • #9   17. aug 2013 Randi **hun var også inde på at når hun var færdig vaccineret, at hun kun skulle vaccineret hvert 2. eller 3. år, når fik det sådan, selv om de anbefalet hvert år, nogen der har hørt om at man kunne nøjes med dette ?**

    Ja, det har jeg hørt om, og det var derfor jeg nævnte det før ;-). Skal lige prøve om jeg kan finde nogle links.

    Udover at vaccine kan gøre katten dårlig en dags tid, påvirker vaccine nyrerne på sigt, så ingen grund til at vacinere hvert år, hvis vaccinen virker to år.

    Jeg kan ikke lige huske navne på de vacciner mine katte ikke kan tåle, men mener det var Felocell CVR vi prøvede sidste gang, fordi Bjarne var blevet sløv og dårlig af en anden (Felovax eller hvad det var.... ). Men Felocell CVR kunne Bruno så ikke tåle smiley - han brækkede sig gentagne gange resten af dagen.

    Den vaccine, der kun er mod katteinfluenza, kan de heldigvis begge tåle - den får de så med 1½ - 2 års mellemrum (hvilket efter sigende skulle være tilstrækkeligt) , og den med kattesygedelen med 3-4 års mellemrum (hvilket også skulle være tilstrækkeligt).



  • #10   17. aug 2013 Fandt dette som Lis herindefra har skrevet. (link fjernet)

  • Randi S
    Randi S Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   17. aug 2013 Tak smiley det må lige læse smiley

  • #12   17. aug 2013 Jeg fik forresten da et par piller (medrol vet.) med hjem sidst mod vaccinereaktion, men der er jo ikke så meget ide i at give piller, når katten brækker sig :-/. Hvis det "kun" er sløvhed og utilpashed kunne de måske hjælpe.

Kommentér på:
Kaster op :(

Annonce