2.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Nogen der har Dårlige erfaringer med applaws tørfoder? Nogen der har Dårlige erfaringer med applaws tørfoder?

Jeg har tidligere lavet et indlæg, men syntes ikke jeg fik nok svar.

Nu har mine 2 katte fået applaws tør foder siden april, og de har egentlig været glade for det, men syntes bare at deres pels set mat og kedelig ud, og fælder enormt meget hele tiden.
De kaster også mere op end de gjorder før, med det tidligere foder som var roayl canin.
Det er ikke ofte de kaste op, det er måske en gang om måneden.

Andre der har erfaringer med dette?
Overvejer at gå tilbage til roayl canin.

Hvad tænker i andre?

Skriv endelig hvis der mangler svar på nogle ting, har prøvet at skrive det hele smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har Dårlige erfaringer med applaws tørfoder?
  • #1   20. aug 2013 Jeg har gode erfaringer med Applaws. Men jeg fodre så heller ikke kun med 1 produkt. Jeg vil også anbefale dig at fodre med råt eller vådt mindst 1 gang dagligt.

• #2   20. aug 2013 Ja jeg vil købe noget mere våd foder, fordi de vil ikke spise råt smiley

Men tror du det vil være en god ide at gå tibage til Royal canin igen, som de fungere super fint på?

• #3   20. aug 2013 Ja, det vil jeg da anbefale.

• #4   20. aug 2013 Bare ærgerligt havde hørt så godt om det applaws, det har også fungeret i 4 måneder.

Men deres pels er virkelig kedeligst fedtet, i forhold til før.

Nå men alt foder kan ikke passe til alle katte smiley

• #5   20. aug 2013 Jeg har ikke selv prøvet Applaws andet som prøvepose, men jeg tænker hvorfor ikke blande de 2 fodertyper??

Jeg ved mange herinde, jeg selv incl. blander flere forskellige fodertyper, jeg fodre dog selv kun med RC, men det er fordi min den gamle hun kun vil have det smiley
    Til gengæld blander jeg 3-4 forskellige Royal Canin mærker, for at give mine katte den mest optimale foder sammensætning, de har nogle forskellige evner de forskellige typer foder og mine katte har forskellige behov der skal opfyldes, derfor syntes jeg det er mest optimalt at lave min egen blanding, og i længden er det jo ikke dyrere..

• #7   20. aug 2013 Jeg tænker ligesom Heidi. Jeg ville nok blande Applaws med noget andet.

Her i huset blander vi alt muligt smiley

• #8   20. aug 2013 Problemet er de kaster mere op på applaws, så er nok nød til at skifte tilbage.
    Men måske jeg skal prøve at blande Royal canin mærkerne.

Fælder jeres katte også stadigvæk?

• #9   20. aug 2013 Vi har både gode og dårlige erfaringer med flere mærker af foder, hvis vi bruger et enkelt mærke, hvorfor vi ligesom andre herinde blander smiley

• #10   20. aug 2013 Vores kaster til gengæld op af Royal Canin, og de prutter af Sanabelle, men når vi blander, så er der ingen problemer smiley

• #11   20. aug 2013 Personligt foder jeg mine med RC MCO , Outdoor og Hair&skin i en skøn blanding.... det passer fint til mine 2 MCO og 3 huskatte... der alle er fritløbere... ude/indekatte

Derud over får de råt... og LUX dåsefoder 2 gange om dagen... samt alle de byttedyr de selv fanger...

Åhhh ja "vildkatten" synes også det er rigtig god mad smiley

• #12   20. aug 2013 Hvor køber man det der LUX dåse foder?? Fik en gang fortalt de havde det i Lidl, men ikke i vores ihvertfald smiley

• #13   20. aug 2013 Nidia, Lux findes i Aldi. smiley

• #14   20. aug 2013 Mine kaster også op på ren applaws, men synes ikke deres pels blev trist.

Nu blander jeg Acana, applaws, orijen og Porta 21 Finest Sensible - uden korn.
    Og mine fungere super godt på den blandning og min erfaring er at de ikke fungere specielt godt på kun et foder andet end orijen.

• #15   20. aug 2013 Jep LUX er fra Aldi til 5,50 kr for 400 g.

Uden tilsætningesstoffer uden sukker og korn .... Mine vil kun have det i bidder ... men prøv dig frem smiley

• #16   20. aug 2013 Mine 2 kastede op af applaws og deres lort stank helt vild, efter 2 måneder skiftede jeg over til Porta 21 kornfri og nu er der ikke noget. Så mine erfaringer ikke så gode

• #17   20. aug 2013 Jamen så kan jeg bedre forstår jeg ikke kan finde LUX! Ha ha..

Jeg vil finde mig en Aldi og gå tilbage til deres gamle Royal Canin smiley

• #18   20. aug 2013 Jeg ville gå tilbage til RC hvis de havde det bedre på det. Det er ikke alle fodertyper som passer til alle katte.

Mine får RC specialfoder som er forebyggende for urinvejssten og så vådfoder, også RC eller LUX. Jeg blander ikke forskellige tørfoder, det har min dyrlæge frarådet.

• #19   20. aug 2013 Men hvis min han kat er overvægtig har han så godt af at få våd foder 2 x dagligt??

Eller er det faktiskbedre han spiser mere våd foder end, tørfoder?

• #20   20. aug 2013 Liv det er det samme jeg oplever.

• #21   20. aug 2013 Vi har altid mindst 4 slags tørfoder og 5-6 slags vådfoder i huset.

Camilla, hvad begrunder dyrlægen det med, at man ikke må blande? Er han uddannet ernæringsekspert i katte, eller hvad er hans basisviden?

Jeg kan kun sige, at her trives mine katte enormt godt på den blanding, og der er ingen kedelige pelse.

• #22   20. aug 2013 Nidia;
    Din kat har bedst af vådfoder, så ja det er bedre den spiser mest af det våde end det tørre. Også selvom den er overvægtig. Det kan faktisk hjælpe på overvægten, at han får noget vådfoder smiley

• #23   20. aug 2013 Min dyrlæge frarådet det også da det er noget med at nogle forskellige vitaminer/tilsætnings stoffer reagere på hinanden og derved forsvinder eller noget i den dur.

Men men men, dette er kun hvis man blander en kæmpe potion som er længe om at blive spist, hvis man bare blander til lidt tid af gangen og ellers opbevare fodret adskilt så er sker der ikke noget ved det..

Jeg blander 3 kg og der er til en 3-4 dage

• #24   20. aug 2013 Lone
    Min dyrlæge har frarådet mig at blande, fordi jeg har en kat som har tendens til krystaller i urinen. Det vil være alt for svært at kontrollere surhedsgraden i hans urin og dannelse af krystaller, hvis jeg blander alt muligt sammen. Derfor får de RC Young male eller Urinary forebyggende.

De fik en blanding af Applaws, Porta21, Almo nature og RC da han fik krystaller i urinen, så den chance tager jeg ikke igen smiley

Og min dyrlæge er uddannet dyrlæge, det siger vel sig selv smiley

• #26   20. aug 2013 Nu er jeg ikke i tvivl, jeg går ned og køber roayl canin igen, de kan få en overgang med applaws til det nye smiley

• #27   20. aug 2013 Katte tager ikke på af vådfoder - tværtimod.
    Det meste vådfoder består af 80% vand, så på den måde får kattene også ekstra væske. Vådfoder er udelukkende et win-win produkt. smiley

• #29   20. aug 2013 Da jeg gik fra Royal canin til applaws. Så spist de først royal canin og til sidst applaws, så er ikke i tvivl om de vil sortere hvis de kan komme til det smiley

• #30   20. aug 2013 Nidia prøv at lægge mærke til hvordan dine katte trives i den periode hvor de får halvt af hvert smiley det kunne jo være de trives??

Jeg har aldrig kun givet Applaws, men sammen med det gamle foder og siden med flere af de andre kornfrie, nu bliver det mest Orijen og Acana, da de også er til killing, og sammen med det Killinge foder Mitti er vandt til fra RC.
    Jeg har haft det til at stå i hver sin skål, men Røde har ædt sig en dårlig mave til i Killinge foder smiley så nu blander jeg og maven har det bedre.

• #31   20. aug 2013 Ja det vil jeg gøre Jette.

• #32   20. aug 2013 Camilla, måske skulle du have oplyst dette til en start. Jeg går kraftig ud fra, at ts. kat ikke har disse problemer, siden det ikke er nævnt.

Netop, en dyrlæge er kun en dyrlæge og har ikke den helt vilde forstand på foder smiley

Camilla, din dyrlæge huskede vel også at fortælle dig, at din kat skal have masser af vådfoder gerne med ekstra vand i? Det forebygger urinvejsproblemer.

Mine katte får vådt 2 gange dagligt, og jeg har ikke en med urinvejsinfektioner mm. smiley

• #33   20. aug 2013 Mine katte har ikke problemer med noget i kroppen smiley andet end de kaster op af applaws smiley

• #34   20. aug 2013 Nej netop Nidia, og derfor kan du heller ikke bruge det til ret meget smiley

Jeg ville forsøge mig lidt frem med, hvad din kat trives bedst på smiley

• #35   20. aug 2013 der <i>kan</i> måske være noget galt med den pose Applaws - harsk eller noget.
    Men gå da (gradvist) tilbage til RC, hvis det fungerer godt.
    Den ene af mine katte tåler desværre ikke de meget kødholdige typer tørfoder, så RC er som oftest det primære tørfoder her i huset, for det trives de godt på og kan li'.
    Og når de også får masser af lux og diverse, såsom kogt kylling, må det være ok kost for katte.

• #36   20. aug 2013 Nu er jeg bare nysgerrig, men hvorfor skiftede du dengang fra RC til Applaws? (Fodre selv med RC) smiley

• #37   20. aug 2013 vil tro de fleste skifter fordi kødindholdet i fx applaws er så højt og ingen korn.

• #38   20. aug 2013 Skifter du gradvist?

• #39   20. aug 2013 Sara jeg skiftede netop som Black Oak siger pga. Kød indholdet. Også så blev jeg anbefalet det var godt.

Men desværre ikke for mine katte

• #40   20. aug 2013 Beltane hvad tænker du på? smiley

• #41   20. aug 2013 At du ikke bare fylder op med nyt foder, men blander det sammen, først lidt af det nye og så øger mere og mere.. Ellers er det at det går galt

• #42   20. aug 2013 Det står længere oppe at hun har blandet det og givet dem en overgangs periode smiley

• #43   20. aug 2013 Der står ikke noget om hun har gjort det gradvist eller ej

• #44   20. aug 2013 Nej ikke direkte men hun skrev det jeg citere nedenunder, så det går jeg udfra men kan være hun svare på det senere smiley

''Da jeg gik fra Royal canin til applaws. Så spist de først royal canin og til sidst applaws, så er ikke i tvivl om de vil sortere hvis de kan komme til det ''

• #45   20. aug 2013 Beltane. Jo jeg har skifter graviist over, og gjorder det i en længere periode. Men sagen er ko den at der ikke har været de store problemer før nu.

Generelt har de kastet mere op end med Royal canin.
    Deres mave fungere super, på nær stanken smiley

• #46   20. aug 2013 Altså ikke at de kastede op på Royal canin foder, andet end det med hår bolde.

Men her er det foderet sommer kommer retur på fulde gardiner.

• #47   20. aug 2013 Er det så ikke, fordi de spiser for hurtigt? Hvis man blander store foderpiller i, kan man ofte sætte tempoet ned på de hurtig spisende.

Mine kaster også op, hvis de har spist for hurtigt smiley

• #48   20. aug 2013 Lone det troede jeg også i starten, men det er 6 gange de kaster op i træk.

Men nu er der købt Royal canin og Lux våd foder smiley

Kommentér på:
Nogen der har Dårlige erfaringer med applaws tørfoder?

Annonce