Hvilke børster og kamme bruger I? Hvilke børster og kamme bruger I?
Som jeg har skrevet i emnet, er jeg nysgerrig efter at høre hvilke nogle børster/kamme der bliver brugt af de forskellige brugere her på Katte Galleri
Jeg skal nemlig have købt en børste og/eller kam til min lille Ayah og så er det jo meget rart, at høre hvad andre mener, er det bedste at bruge.
Ayah er en blandning af Hellig Birma og Maine Coon, men hun har været så heldig at få sin mors lækre og meget bløde Hellig Birma pels, så ved ikke om der er noget der passer bedre end andet til den slags pels?
Og er der nogen med andre gode idéer til pleje af en sådan pels, skal I da endelig bare skrive
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
her er et link hvor kattefrisøren viser hvordan man bedst børster sin kat
http://www.youtube.com/watch?v=ySzl3YpbIrw
aug 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
aug 2012
Også er det jo genialt hun har fået lavet den her video for jeg synes den er meget lærrig
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
mason pearson børste til det sidste finsh.
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
Jeg har også en furminator som bruges højst en gang om ugen.
Jeg har også 2 karter som bruges på mine huskatte (som sjovt nok elsker det selvom frisøren sagde at katte ikke kan lide det)
jeg har også en anden slags stålkam med håndtag
Ellers en god video har da lige lært et par fif
er bare ikke enig i det med at det er godt at klippe klørene en gang om måneden... mine får kun klippet kløre når de skal på udstilling ellers klarer de det fint selv (og synes at hvis man fx klipper neglene fordi de væsser kløer i fx sofaen så blir det meget være da de så skal "spidse" dem igen når de er klippet
aug 2013
Til Pifuni:
Jeg undrede mig også over det med at klippe neglene, da jeg aldrig har haft en kat som ikke selv har klaret det. Også derfor jeg har investeret i et godt kradsetræ
Hvordan gør I ellers med at vaske katten/kattene? Er det kun hvis de skal på udstilling?
aug 2012
Jeg vasker kun hvis vi skal til udstilling og det er heller ikke altid jeg føler det nødvendigt at vaske før udstilling..
Og selvfølgelig hvis det har fået smurt sig ind i noget ellers ikke
aug 2013
Godt at høre jeg ikke behøver at vaske hende hele tiden, men skulle lige være helt sikker, da hun er min første langhårede kat
aug 2012
Men dejligt at hun tog det pænt, nogle katte skal man nærmest have rustning på hvis man skal have dem under vand...
aug 2013
Haha - jeg frygtede os lidt om jeg ville blive kradset fuldstændig til, men hun kom kun med et enkelt lille piv og ellers var der ikke noget. Synes nemlig det er bedst, hvis jeg kan nøjes, med at bløde det lidt op med noget vand og derved kan slippe for at finde saksen frem
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvilke børster og kamme bruger I?