1.927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvilke børster og kamme bruger I? Hvilke børster og kamme bruger I?

Som jeg har skrevet i emnet, er jeg nysgerrig efter at høre hvilke nogle børster/kamme der bliver brugt af de forskellige brugere her på Katte Galleri smiley

Jeg skal nemlig have købt en børste og/eller kam til min lille Ayah og så er det jo meget rart, at høre hvad andre mener, er det bedste at bruge.
Ayah er en blandning af Hellig Birma og Maine Coon, men hun har været så heldig at få sin mors lækre og meget bløde Hellig Birma pels, så ved ikke om der er noget der passer bedre end andet til den slags pels? smiley

Og er der nogen med andre gode idéer til pleje af en sådan pels, skal I da endelig bare skrive smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke børster og kamme bruger I?
  • #1   20. aug 2013 Jeg bruger en rullekam da den ikke river i hårene som en almindelig stålkam hvilket gør det meget nemmere at få lov til at rede dem. Børste der bruger jeg en mason pearson børste .
    her er et link hvor kattefrisøren viser hvordan man bedst børster sin kat
    http://www.youtube.com/watch?v=ySzl3YpbIrw

• #2   20. aug 2013 Tak for linket, det var godt lige at se. Vidste slet ikke det med at de ikke kan lide metal børsten, det var nemlig sådan en hun havde der hvor jeg købte Ayah, men jeg vil da holde mig til de to kamme og så måske købe en god børste mere til hygge smiley

• #3   20. aug 2013 Så lidt jeg brugte selv Lena dog via mail da jeg bor på sjælland i starten til at hjælpe mig med min første kat for hun ville ikke børste men brugte så en almen metal kam og det hjalp virkelig med det rullekam og lenas råd om hvordan man bør børste .. smiley

Også er det jo genialt hun har fået lavet den her video for jeg synes den er meget lærrig smiley

• #4   20. aug 2013 Jag har også en rullekam, den er helt genial. Vi har så også en metalkarte (som katten godt kan lide), en helt lille tættekam i metal og en furminator. smiley

• #5   20. aug 2013 Her i huset har i rullekamme, stålkamme, schæferstrigle og en
    mason pearson børste til det sidste finsh.

• #6   20. aug 2013 Jeg har børsten og den lille stålkam hun bruger i videoen smiley de er købt på udstilling.
    Jeg har også en furminator som bruges højst en gang om ugen.
    Jeg har også 2 karter som bruges på mine huskatte (som sjovt nok elsker det selvom frisøren sagde at katte ikke kan lide det)
    jeg har også en anden slags stålkam med håndtag

Ellers en god video har da lige lært et par fif smiley
    er bare ikke enig i det med at det er godt at klippe klørene en gang om måneden... mine får kun klippet kløre når de skal på udstilling ellers klarer de det fint selv (og synes at hvis man fx klipper neglene fordi de væsser kløer i fx sofaen så blir det meget være da de så skal "spidse" dem igen når de er klippet smiley

• #7   21. aug 2013 Dejligt at høre fra flere forskellige og ja det er nemlig super godt med et par gode fif smiley

Til Pifuni:
    Jeg undrede mig også over det med at klippe neglene, da jeg aldrig har haft en kat som ikke selv har klaret det. Også derfor jeg har investeret i et godt kradsetræ smiley

Hvordan gør I ellers med at vaske katten/kattene? Er det kun hvis de skal på udstilling?

• #8   21. aug 2013 Ja man behøver jo ikke rette sig efter alt hun siger hihi mere bruge det som en guide line..

Jeg vasker kun hvis vi skal til udstilling og det er heller ikke altid jeg føler det nødvendigt at vaske før udstilling..

Og selvfølgelig hvis det har fået smurt sig ind i noget ellers ikke

• #9   21. aug 2013 Ja self. - men er spændt på om jeg overhoved kan bruge rulle kammen på Ayah, da hun jo ikke er særlig stor endnu.. Skal i hvert fald hen og købe de to kamme i morgen, så må vi se hvad hun siger til dem.

Godt at høre jeg ikke behøver at vaske hende hele tiden, men skulle lige være helt sikker, da hun er min første langhårede kat smiley og ja hvis de har fået smurt noget ind i pelsen, skal det selvfølgelig væk. Hun havde faktisk så sent som i går fået noget til at sidde fast omme ved bagbenene, men hun tog det utrolig pænt, da jeg vaskede det væk med noget lunken vand

• #10   21. aug 2013 Det er helt ok jeg var selv på barbund da jeg fik min første langhårs kat smiley Men det er sjælendt nødvendigt at vaske sin kat de klare det fint selv, jeg havde lidt problemer med min Hemi da hun var lille var hun lidt hurtig på kattebakken og det resulterede i at hun havde lort over hele måsen fordi hun nåede at køre måsen hen over gulvet.. Der klippede jeg hende bagtil og har kun haft brug for at vaske hende og klippe hende bag til den ene gang

Men dejligt at hun tog det pænt, nogle katte skal man nærmest have rustning på hvis man skal have dem under vand... smiley

• #11   21. aug 2013 Ja man skal jo lige lære, hvordan det hele er bedst at gøre. Så tusind tak for hjælpen smiley

Haha - jeg frygtede os lidt om jeg ville blive kradset fuldstændig til, men hun kom kun med et enkelt lille piv og ellers var der ikke noget. Synes nemlig det er bedst, hvis jeg kan nøjes, med at bløde det lidt op med noget vand og derved kan slippe for at finde saksen frem smiley Ellers synes jeg nu hun er rigtig renlig og hun elsker sit kattetoilet.... Og der må jo bestemt ikke ligge noget fremme, så nogengange når jeg er ved at tømme den, hopper hun derop og vil dække det til igen. Er i det hele taget glad for at jeg har et hus på, sådan som hun roder rundt i den.. smiley

• #12   21. aug 2013 Jeg vasker kun mine katte når de skal på udstilling, som ikke er særligt tit jeg har derfor kun haft vasket 3 katte. Den første ville gerne sidde på skulderen imens men tog det fint, nr 2 klarede det fint som killing men nu hvor hen er blevet stor skal man have rustning på smiley den sidste er vores lille dreng som kun er 8 måneder nu men han klarede det er rigtig flot og hverken væste, rev eller bed (som nr 2) han brokker kun lidt med sin lille miaven smiley

• #13   21. aug 2013 Lige PT, kun en lusekam.. Jeg har en furminator, som ligger i min svigerfars depotrum, godt gemt inde smiley Jeg skal bare have den hentet

Kommentér på:
Hvilke børster og kamme bruger I?

Annonce