{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Katte og depression/angst {{forumTopicSubject}}

Jeg har snakket med mange, der mener, at katte og andre dyr kan mærke, hvis man er deprimeret eller på anden måde har det skidt...

Jeg er bipolar, så jeg er ofte ked at det uden nogen reel grund, og når jeg ikke har det godt, så ligger mine katte hos mig hele dagen.. Min hankat går kun, når han skal spise eller på toilet.. Når han ligger ved mig i sengen, så føler jeg på en eller anden måde en form for tryghed..

- Om aftenen er det hovedsagligt min hunkat, der passer på mig.. Så ligger hun og spinder, så det føles som om, at hun gør mig glad indeni..

Min ene kat bed meget af sin pels af, da jeg måtte lade ham bo ca 3 mdr hos min x, da jeg boede hos min mor, så han er også afhængig af mig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og depression/angst
  • #1   21. aug 2013 Katte kan sagtens mærke det på mennesker.
    Og desuden er de fantastiske til at sænke for højt blodtryk også.

• #2   21. aug 2013 Min datter har lige været skidt i et døgns tid med kvalme og sådan, der skiftedes kattene også til at ligge hos hende...

• #3   22. aug 2013 Jeg tror katte har en ekstra sans hvad det angår. Har selv oplevet lignende ting med de katte jeg har haft gennem årene.
    På et tidspunkt i mit liv gik jeg igennem en meget svær depression med angstanfald hele tiden osv, en tid hvor jeg var bange for at gå udenfor en dør, og tit lå i min seng og ikke kunne røre mig af angst - heldigvis en del år siden nu og er kommet over det - min ene daværende kat blev hos mig når jeg havde det sådan, og var hun der ikke, skulle jeg bare fløjte/kalde på hende så kom hun med det samme og lagde sig trofast hos mig, jeg havde aldrig klaret den tid uden hende! ;( smiley

• #4   22. aug 2013 Ja, jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden mine katte.. Det lyder måske ondt, men jeg føler på en eller anden måde, at jeg elsker dem højere end min kæreste.. De er der jo altid...

• #5   22. aug 2013 Det er ikke ondt, har det på samme måde smiley måske kan det hænge sammen med at der som regel er et "ægte" kærlighedsbånd mellem dyr og mennesker, dyr gør ikke ting i en ond mening og de er jo 100% kærlighed (som regel), hvor din kæreste eller andre mennesker netop med vilje eller ved en fejl kan gøre dig ondt, ved f.eks. at lyve eller være dig utro smiley katten ved du hvor du har smiley

Kommentér på:
Katte og depression/angst

Annonce