{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Vejledning til foderpræparat ønskes. {{forumTopicSubject}}

Der er så mange forskellige mærker derude på markedet og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal vælge, men kort og godt så er jeg nødt til at vælge et andet produkt end det jeg har nu, da det ikke virker som om der er vitaminer nok i produktet for den ene af mine katte.

Det drejer som om 2 kastrerede hankatte. Den ene på 7 og den anden på 8. Den 7årige, bliver et lille bolleøre af næsten hvad som helst, så han er en jeg er nødt til at holde øje med hvad hans vægt angår vs. foderpræparat. Den anden er stik modsat og er ikke svær at fodre på hvad vægt angår, men til gengæld er hans pels gået hen og er blevet noget "død" og kedelig. Han fælder meget. Der er ikke rigtigt "liv" i hans pels. Den 7 åriges pels er pænere, men kan godt se ud til at trænge også.

Hvilket foderpræparat skal jeg prøve mig af med til de to bøller?

PS. Jeg er ikke millonær men på SU, så må gerne være et produkt der også er til at betale.

Forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejledning til foderpræparat ønskes.
  • #2   23. aug 2013 Udover at Batman, den 8 årige har en øjenbetændelse som han er behandling for, er de begge vist sunde og raske.

Det produkt som jeg pt. fodrer med hedder Arion adult.

• #3   23. aug 2013 Jeg er ikke helt med på hvad du mener med råfodre vådfodre. Men de får sig da en dåse vådfoder en gang imellem som bliver spist op rub og stub.

• #5   23. aug 2013 Råt kød har jeg rigeligt af i fryseren. Vådfoder får de allerede et par gange om ugen. Den med ægget har jeg aldrig hørt, men vil da prøve og give dem et! smiley Har nogle stykker i køleskabet.

• #6   23. aug 2013 Hvorfor giver du ikke vådfoder hver dag??

Det er godt for kattene og det hjælper også på vægten så længe du holder dig fra et vådfoder uden korn og sukker, der er masser af væske i vådfoder som mætter meget bedre og længere end tørfoder..

Men med katte på den alder så vil jeg mene at du skal begynde at se på senior foder..

• #7   23. aug 2013 Herhjemme står den på 100g lux morgen og aften, tørt frit fremme i legedimser og lidt råt hver aften. Hvis jeg glemmer det rå, kan jeg hurtigt se det på pelsen;-)

• #8   23. aug 2013 Jeg vil anbefale dig at skifte til fx RC til katte over 7 år, jeg mener også at Hills og et par andre har samme/lignende produkt.

• #9   23. aug 2013 Arion har også til ældre katte... Vil anbefale et foder uden korn og sukker, masser af vådt og noget råt;-)

• #10   24. aug 2013 Herhjemme står den på en blanding af sanabelle no grain og applaws ad libitum. Sanabelle er mit "grundfoder" og så køber jeg noget nyt at blande i hver gang de er kommet igennem de 12 kilo. Bilder mig selv ind at variationen er godt for dem. Jeg overvejer dog næste gang at blande 2 kilo af noget i, der er godt til langhåret katte (både pels og hårbolde) men nægter at købe RC så må igang med research.
    50 gram vådfoder morgen og aften (mere bliver der ikke spist)
    Og ca. 3 gange om ugen erstattes et af vådfodermåltiderne med et stykke råt eller en daggammel kylling. (Og det erstattes, da de ikke spiser vådfoderet, hvis de også får det)

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   25. aug 2013 Whiskas dåsemad er der lavet mange smædekampagner imod. Jeg bruger det alligevel og køber de to slags mine katte kan lide, når de er på tilbud. Dåsemad kan holde længe uåbnet i skabet :o)
    Det er fuldfoder (= indeholder alle nødvendige stoffer i de rigtige mængder - også tannin, der er livsvigtigt for katte). Det er ikke tilsat sukker, salt eller andre smagskorrigerende stoffer. Det indeholder kornprodukter. Det gør byttedyr også, og katte æder med største fornøjelse byttedyrenes maveindhold og dermed det korn/frø/grønne byttedyrene har ædt.

Når jeg laver aftensmad får kattene lidt råt kød. Den ene synes altid godt om det, den anden har en meget sart mave og ved selv, om han skal spise det eller lade være. Hvis han er blevet for sulten sker det dog, han æder noget råt, han ikke tåler, og så brækker han sig.

Katte, der udelukkende fodres med kød får FOR MEGET protein. Det slider hårdt på nyrerne, og kan medføre store lidelser for katten i det lange løb. Katte har brug for foder med total protein på 8-12% - Dét får de, når de æder hele byttedyr med hud, hår, knogler og mave-indhold.

Dåsemad (højt vandindhold) aflaster både nyrer og urinveje - især kastrerede hankatte kan få problemer med for meget tør-foder, især hvis der er for meget rå-aske i (indholdet af rå-aske skal være mindst muligt). Magnesium må der heller ikke være for meget af, da det også øger risikoen for krystaller i urinen, hvilket er meget smertefuldt.

Jeg lader aldrig deres foder stå fremme til dem, men fodrer flere gange (3-4) i døgnets løb. Så ved jeg altid, hvem der har spist hvad, og om der er problemer!
    De allerbedste hilsener

Kommentér på:
Vejledning til foderpræparat ønskes.

Annonce