{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Hvorfor miaver hun? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere smiley
Jeg har en dejlig Maine coon pige mis på 10 mdr som går og miaver, når hun er alene hjemme også nogen gange når jeg er hjemme??
Nogen der ved, hvorfor? smiley
Er nemlig bange for, at hun går og keder sig? Ville det være en god ide at anskaffe en legekammerat til hende?
Eller kan det være noget andet når hun miaver?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor miaver hun?
  • #2   25. aug 2013 Det kan være fordi hun keder sig, det kam også være hun bare snakker. Det handler meget om hendes adfærd, hvordan den ellers er.
    Virker hun rastløs?


  • #3   25. aug 2013 Er det noget hun lige er begyndt på??

    Er hun neutraliseret??

    Hvordan ved du hun miaver når du ikke er hjemme?? Er det mig der blot antager at hun så er alene hjemme??

    MCO er kendt for at snakke meget og med katte kommer snakkeriet ofte med alderen eller det er forskelligt hvornår de begynder at snakke meget..

    Det behøver slet ikke at de nødvendigvis keder sig, de fortæller blot hvordan deres dag er gået eller hvad den kunne tænke sig..


  • #5   25. aug 2013 Det har stået op i et par uger smiley
    Har hørt det fra min nabo og hørte det selv en dag, hvor jeg lige gik uden for døren smiley
    Men okay kunne da også godt være hun bare snakker men ved ikke smiley
    Nogen gange kan hun også finde på at gå op i kattebakken og så bare skrabe på kanten i 5-10 min også uden hun tisser??
    Og nej hun er ikke neutraliseret smiley


  • #6   25. aug 2013 Dengang jeg selv hørte det, da jeg var ude foran døren, det var sådan nogle hurtige og høje miaven. Og når jeg er hjemme så er det ikke så højt og kun 1 gang, så stopper hun igen. :s hmmm

    Men hvis hun er i løbetid er det så ikke konstant at de miaver ?


  • #7   25. aug 2013 Så er det jo nok løbetid og stress der får hende til at miave... Hvis du sterilisere og evt. finder en legekammerat til hende, så vil tingene sikkert ændre sig smiley

  • #8   25. aug 2013 Det lyder til hun er i løbetid..

    Og nej det er ikke konstant de miaver i løbetids perioden..

    Jeg vil da anbefale di at sterilisere hende, det er da unødig stress at lade hende gennemgå og du risikere jo at hun bliver urenlig og strinter, samt at hun kan få følgesygdomme af gentagne løbetider uden parring..


  • #9   25. aug 2013 Ah okay var bare sikker på man kunne høre når de var i løbetid smiley
    Men så må jeg hellere et smut forbi dyrlægen smiley

    Men tror I stadig jeg kan anskaffe en legekammerat til hende ?:-)
    Synes alligevel det lidt synd når hun er alene hjemme smiley


  • #10   25. aug 2013 Ja det kan du endnu bedre hvis hun er steriliseret smiley

  • #11   25. aug 2013 Okay smiley
    Men hva er så bedst til hende? Han eller hunkat ? Kan det også være en alm huskat eller skal det være Maine coon? Vil gerne have en hun vil blive glad for smiley


  • #12   25. aug 2013 Jeg har to huskatte, en dreng og pige. De hygger sig og er meget glade for hinanden! Der er vist noget med at hanner og hunner leger forskelligt, men det generer ikke mine;-)

  • #13   25. aug 2013 Nej jeg tror ikke det er nødvendigt at skaffe en legekammerat til hende på nuværende tidspunkt. Lige som med andre racer, så "snakker" en MCO en del og nogle af dem "snakker" rigtigt meget.
    Mine Tyrkisk Van "snakker" rigtigt meget og da jeg har en del, så er det helt sikkert at de ikke savner selskab. Så her i huset bliver der fortalt mange "løgnhistorier". smiley


  • #14   25. aug 2013 Du kan godt skaffe en legekammerat til hende, men vær forberedt på at det ikke er sikkert at hun syntes ligeså godt om ideen som dig, du kan aldrig være sikker på at de bliver bedste venner, de kan måske godt acceptere hinanden, men bedste venner er der ingen garanti for..

    Det behøver bestemt ikke at være samme race du vælger, og hvilket køn er i min verden ligegyldig hvis blot begge parter er neutraliserede..


  • #15   25. aug 2013 Ja uh det er sku svært. Vil bare det bedste for hende :')

    Men tror måske jeg skal se tiden an og så få hende steriliseret først . Håber hun kan falde lidt mere til ro så smiley
    Er det en god ide?:)


  • #16   25. aug 2013 Men jeg havde en kanin engang jeg blev nødt til at skille mig af med. De var nu rimelig gode venner smiley
    Måske jeg skulle prøve det istedet for smiley




  • #18   25. aug 2013 Det er en god ide at starte med at få hende steriliseret og så se tiden an..

  • #19   26. aug 2013 Okay tak for de gode svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Hvorfor miaver hun?

Annonce