2.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Killings prutter lugter og den sk**** mere end mennesker gør. Killings prutter lugter og den sk**** mere end mennesker gør.

vi hentede en killing for knap en uge siden, og dets prutter lugter af ****** til! - og den skider mere end vi mennesker gør.. den får tør kost, og andet fisk eller lign hver uge.
Har blot fået at vide at den skal have en orme kur, men ville det hjælpe.?

Tak på forhånd (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killings prutter lugter og den sk**** mere end mennesker gør.
  • #2   25. aug 2013 Altså først så er det normalt at en killing prutter og i sær når den lige er flyttet for så er den lidt stresset over alt det nye og det gør altså at den prutter, helt normalt..

Der næst så er det også normalt at en killing skider og tisser rigtig mange gange i døgnet, tror da mine var små gik de vel på kassen i noget der ligner 10-20 gange på et døgn..

Og sidst hvis i har skiftet foder fra det som killingen fik der hvor den er avlet og til noget andet, så finder du en stor del af problemerne der, for en lille killingemave kan slet ikke tåle at skifte brat over til et andet foder, så vil de slippe lugtende prutter og skide en hel del fordi deres mave bliver slået helt i stykker smiley

• #4   25. aug 2013 jeg tænker, hvis i har skiftet fra det tørfoder killingen fik ved opdrætter, vil det give dårlig mave

• #5   26. aug 2013 Hvis den har orm kan den godt stinke forfærdeligt, det samme kan den på skod foder....

• #6   27. aug 2013 Den får Kitekat tørfoder, og Kitekat med Kylling, oksekød, ørred, laks og and - det får den hver uge. nogle gange 2-3 om ugen.. Men det er mest for at den lære at spise noget den slet ikke er vant til. Vi bruger klumpe kattegrus som får hele lejligheden til at stinke enormt meget. ;s Men nogle mener den skal have en orme kur, og andre mener nej..

• #7   27. aug 2013 Skift tørfoder og skru op for vådfoder er mit umiddelbare råd

• #9   27. aug 2013 Skift foder, hvis i mistænker orm, så tag en tur til dyrlægen. De må ikke give ormepiller uden at tilse dyret.

• #10   28. aug 2013 Okay mange tak (-:

• #11   28. aug 2013 Jo de giver ormekur, når det er en killing, en enkelt gang, da man forventer at alle killinger har orm,,, det var hvad jeg fik at vide hos min dyrlæge smiley

Men du må igang med et bedre foder ( skift langsomt) det du bruger er jo ikke en gang til killing! Hvis du køber et godt foder kan man nu godt finde foder som kan bruges hele livet, men så står det som regel på det, og du kan endda få foder hvor det reducere lugten smiley
    Jeg ville vælge noget som Orijen eller Acana som er til alle aldre og når din kat ikke får så meget korn, udnytter den mere af maden.

• #12   28. aug 2013 Ps vådkost er bedst at give hver dag.

• #13   29. aug 2013 Min dyrlæge udleverer ikke medicin uden at tilse dyret først.
    Enig mht foder, vælg et med masser af kød og lækre sager (helst uden korn, bestemt uden sukker)
    Masser af vådfoder (lux fra Aldi er billig og har masser af kød og ingen korn/sukker)
    Gerne råt.

• #14   30. aug 2013 Tak, prøver at give den noget andet, når først den anden pak er tømt.

• #15   30. aug 2013 Kattens afførring lugter værre, fordi du er vandt til menneskers og ikke vandt til kattes smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #16   30. aug 2013 Lykke.. Det er bedst du har en del af det gamle foder tilbage, når du køber nyt forder, så katten ikke får tynd mave.
    For det er en god ide at blande 1/4 af det nye i det gamle foder over en 12-14 dages tid og så lidt mere af det nye i efterhånden, stille og roligt. smiley

• #17   30. aug 2013 Mange tak for hjælpen (-:

Kommentér på:
Killings prutter lugter og den sk**** mere end mennesker gør.

Annonce