Det allerbedste kattefoder (tør) Det allerbedste kattefoder (tør)
Hej!
Jeg har en lille drengerøv fra april månede, som lige pt. er på royal canin maine coon kitten - han er dog ikke mc, men har snakket med en RC foderkonsulent og hun sagde det foderet er fint til ham. Det var et foder jeg havde købt til min tidligere killing, som desværre blev aflivet.
Men O'Malley vokser og spiser rigtig godt, og foderet holder jo ikke evigt - derfor ville jeg høre om der er nogen som kan anbefale et kanon godt foder? RC er rigtig godt, men også ret dyrt. Ikke at jeg har noget imod at betale for et godt foder, men er hvad er jeres mening? Er RC det bedste, eller findes der bedre?
Udover RC får han vådfoderet kittekat, som faktisk nok er hans primære foder. Og det er han helt tosset med. Nu har jeg dog prøvet at købe et andet vådfoder, kaldet bilanx (fra superbest). Det er han også rigtig glad for.
I får lige et billede af min charmetrold:
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Prøv og kig i på indholdet i foderet istedet for navnet.
Din kat er ikke skabt til og spise korn.
Jeg fodre med Applaws og taste of the wild som er kornfrit foder.
Og så syntes jeg at pels og mave er så harmonisk når de får det, jeg fodrede med RC og Pedigree før og jeg har kun positivt og sige om vores foderskift.
Der ud over fodre vi dagligt med LUX fra Aldi, som er super billigt og er uden sukker og korn (:
Og Vi supplere med Råt 1-2 gange om ugen og kattene elsker det! (:
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
jan 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 111
Jeg skiftede til applaws som en nævner, det fungerede slet ikke til mine katte. Deres pels blev noget så kedelig og fedtet og de kastede begge to op af det.
Jeg er nu gået tilbage til RC igen, og giver så LUX vådfoder ved siden af.
maj 2012
Men vil nu sige, at bruger man RC eller tilsvarende, bliver den samlede korn mængde jo mindre, hvis der gives råt kød eller vådmad med masser af kød.
Jeg bruger Orijen, Applaws, Porta 21 uden korn, Acana, men nu hvor jeg har killing vil hovedvægten ligge på Orijen og Acana da de også er til killing.
Iams til hår boller har jeg også hjemme og giver lidt hver dag, for så kan jeg lige skruge lidt op for det hvis der er en som har bøvl med maven.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 69
Jeg synes bare jeg læste engang for noget tid siden herinde, at kittekat faktisk var et ret godt vådfoder? Men lux prøver vi så.
Jeg vil lige gå på zooplus og læse lidt på de mærker i nævner.
maj 2012
Men det med stort kød indhold og råt kød er bedst
apr 2013
Svar: 3
Jeg har lige anskaffet mig en en lille ny veninde til min 12 årige kastrat, som i årevis har levet at Hills foder til katte over 7 år. Hans mave er lidt sart så jeg fik på et tidspunkt af vide af dyrlægen at jeg skulle holde mig til tørfoderet og max give ham en godbid (som godt kunne være andet end "slik") en gang imellem og det har fungeret godt.
Nu er der så kommet killing i huset (så for hans vedkommendet er det blevet NOGET mere varieret men han har gudskelov ingen problemer haft.) og jeg fået forskelligt foder med fra opdrætteren osv. som er en blanding af alt muligt kvalitet og mindre kvalitet samt både våd- og tørfoder fordi hun siger for at killinernes maver er stærke nok til hvad end de nu kommer ud til:
"- Nogle tror jo at katte spiser bare Whiskas"..
Dog skal jeg jo have fat i et godt killingefoder nu evt i kombi med noget voksen, så hun bibeholder sin stærke mave - men stadig får sine vitaminer mv. Jeg ved godt at at fodermærker er som fodboldhold eller religioner - og ved at følge debatten ovenover er jeg blevet bekræftet så hvem der ER den ubestridte fodermester bliver nok svært at blive enige om for alle - men det er jo heller ikke nødvendigt. At jeg har kørt med Hills er fordi det er det jeg i sin tid fik anbefalet og katten har haft det godt med det.
Så havde tænkt i Hills naturligvis, men ville alligvel gerne orientere mig nu det var længe siden jeg har haft en killing i huset så inspireret af jeres debat kiggede jeg på Petfoods (som dog ikke har ringet tilbage efter min henvendelse på tlf for to dage siden? Samt en mail i aftes..) for at kigge på det der Acana - som til min store glæde havde en variant der passede både til killinger, voksne og gamle katte. Tænker at det da vil være ideelt da jeg så ikke skal rende rundt og lege politimand omkring hvem der spiser hvad.. Men jeg vil alligevel ikke bare bestille det før jeg ved om det er så godt som det påstås OG om der evt er noget fodergaranti.. Synes øvrigt at det er underligt at et postordre firma ikke vender tilbage ASAP når man ringer? ( var der ferie eller sygdom, havde de da vel oplyst om det på svareren, ik?)
- Hvad er jeres erfaringer med dem som forhandler?
Og ved foderskift? Samt et bud på så enkel fodring som muligt i forhold til aldersforskellen på de to basser herhjemme...
Har også set at der er noget der hedder Proplan fra maxizoo - nogen der kender noget til det?
Ps. Han er ellers virkelig kommet i vigør efter den lille er flyttet ind - Det er RET sjovt at se.
Skøn dag til jer alle!!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Jeg bruger RC Fit til mine "bonusbørn" og normalt hvis de ikke er på skrump herinde, så bruger jeg RC Intense Hairball.
Så supplerer jeg med vådfoder fra Zooplus, Porta 21, Shesir, Gimpet og i øjeblikket Gourmet Perle.
Det indgår i den daglige kost og ikke kun som godbid.
Og så vil jeg sige, at du sagtens kan skifte Kitten ud med et mærke til voksne katte.
Elvis kom på voksen diætfoder da han var 20 uger og han er blevet en stor fin kat
apr 2013
Fik en forklaring på hvorfor jeg hellere skulle vælge Acana fremfor de andre og det lyder super, det hele så nu bestiller jeg og håber at mine små kære bliver glade for det både på kort og langt sigt.
Fortsat god dag - og små pandekys fra mig til alle jeres katte.
apr 2013
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Det allerbedste kattefoder (tør)