Min killing er løbet væk, uden halsbånd eller andet? Min killing er løbet væk, uden halsbånd eller andet?
Hej alle sammen.
Min killing løb igår væk, han er lige fyldt 1 år og vi nåede ikke at få ham øremærket, han stak af ud af et vindue.
Vi har ikke set et øje til ham. Min datter og søn er så ked af det!
Han er ikke vand til at være ude, skal han vænnes til men hvad kan vi gøre for at få ham tilbage??
Kommer han igen?, hvad tror i?
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
www.rosenly.dk
Der mangler lidt, fx FaceBook grupper med efterlysninger, det er en god idé også at benytte disse (søg herinde efter links).
Håber du kan bruge det til noget og snart ham hjemme igen.
Er han kastreret? Hvis ikke er han sikkert på dame-jagt....
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 19
Pia D: Okay, nej han er ikke kastreret så han er vel sikker på dame-jagt! Men har i flere forslag? Og tror at i nogle folk kunne finde på at tage ham til sig? Mener de kan vel se at han har et hjem?
okt 2012
apr 2009
Har du overhovedet set alle de ting der står på min hjemmeside?
Som sagt er det råd samlet bla herinde, synes der er mange...
Ja jeg tror godt der er nogen der kan have taget ham ind, men en ikke-kastreret han er mere sandsynligt på dame-jagt.
Og glemte før: vær glad for han ikke havde halsbånd på, ALT for mange katte kommer til skade pga de IKKE springer op, som de burde.
Der er netop skrevet et indlæg på FB om en kat der måtte aflives pga skader den havde fået fordi den havde fået benet ind under halsbåndet og det IKKE var sprunget op, selvom det burde.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og der stod vist heller ikke noget om efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og Kattens Værns efterlysningsside....
edit: Ok, så er jeg med, man skal klikke på "links katte".
okt 2012
Vi har ringet til falck, men håber da ikke at andre har taget ham til sig. Han er jo vores kat!! Men de kan vel se på ham at han har et hjem;) mener ham er ikke tynd eller noget så ja...:)
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Og hvis han er meget almindelige farverne, bliver det svært hvis han ikke kommer hjem af sig selv.
Æv også, det er en sørgelig lektie at lære
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
SKAL fordi ellers vil han på damejagt og bliver urenlig (strinter) og fordi med en tatoo kan enhver se, at der er én der ejer ham og så skal han selvf. registreres i et af de 2 registre.
Men jeg vil på det kraftigste råde dig til, at du også bruger sider som www.dyrenesbeskyttelse.dk, for der er SÅ mange Facebookgrupper, så man kan drukne i dem og langtfra alle har en profil eller gider at have én.
Men jeg krydser fingre for at han kommer hjem igen.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
Hvis du kigger under Mitzis galleri kan du læse hendes lange historie!
Hæng evt. Efterlysningssedler op rundt omkring, og hold modet oppe! Mitzi kom hjem efter 3 uger i snestorm!
Held og lykke
okt 2012
okt 2012
aug 2010
Den kan også være lukket inde i et skur.
Der er ufattelig mange muligheder, men kald, kald og kald endnu engang på ham.
okt 2012
Vi skulle ha haft ham til dyrlæge snart, men nåede vi jo ikke inden ham stak af. Og ja ved godt at han ikke har øremærke, men der er derfor at jeg skriver det, og han skal da nok vende tilbage det håber vi, men som sagt ingen spor af vores elskede kat endnu også meget savnet! Men vi banker på hos naboerne senere og vi leder efter ham nu, men tak for hjælpen! Vi håber inderligt på at se ham igen.
okt 2012
Vi må ud og kalde og kalde og kalde, men når han er opslugt af fluer bare et eksempel så reagere han ikke normalt. Vi kan ikke se et spor af ham nogle steder men vi giver ikke op. Men han må vel også komme på et tidspunkt hvis han er sulten, spørgsmålet er så bare om han kan huske vejen hjem igen...:/
okt 2012
aug 2010
Men hvis ikke det er nævnt, så ring til de omkringliggende dyrehospitaler/klinikker og fremlys ham dér.
aug 2010
Jeg var for et stykke tid siden ude med nogle fremlysninger og jeg havde 2 børn på 6-7 år i hælene der skulle vide ALT om katten og fortalte om den kat de havde siddende hjemme i garagen som Mor var træt af
Så børn er gode budbringere
okt 2012
okt 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og sorry men jo det er sløseri at du ikke har fået ham fixet, i har haft ham i hvad jeg formoder er 9 måneder og i al den tid har han kunnet kastreret og det smarteste ville have været at få det gjort inden han blev kønsmoden ved 5-6 mdr alderen altså for et halvt år siden..
Men jeg håber da han kommer hjem igen, hvis han er blevet skræmt så har han jo glemt at sætte duftspor og kan derfor måske ikke finde hjem igen, så det er ud med godbids dåsen og rasle og kalde på ham går turen rundt flere gange om dagen for han tør måske ikke komme frem første gang han høre dig..
Held og lykke..
okt 2012
Men som sagt vi kalder og kalder og kalder og ingen spor af ham endnu. Han plejer normalt heller ikke at reagere med det samme når vi kalder på ham, men tak:)
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Så tror jeg bedste håb er (selvfølgelig stadig at kalde) men at lægge brugt kattegrus i en god radius om jeres hus så han kan lugte sig tilbage.
okt 2012
okt 2012
Håber stadig han er i live og at han snart kommet hjem!
aug 2010
Det er sket i går - det kan være at han står ved din dør i morgen tidlig og har fået en masse bøllebank, så han ikke turde at gå hjem
okt 2012
dec 2006
okt 2012
okt 2012
Her ved 22.55 tiden, hørte jeg en form for en kat der pev, tænke at det kok bare var mig der hørte syner. Men tjekkede efter og nej det var det så ikke denne gang. Min datter havde lige kaldet på Felix og 5 min efter stod han ude ved vores vindue og pev.
Vi er alle så glade den skøre lille kat har været på opdagelse. Men vendte tilbage til sin familie! En ubeskrivelig følelse af at have sin kat hjemme igen.
Så vores kat vendte tilbage heldigvis.
Tak for hjælpen alle sammen
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men som CCD siger så kan det kun gå for langsomt med at få ham fixet og mærket, for han har jo sikkert været på damejagt og strinteri kan begynde når som helst, for slet ikke at snakke om kalderiet..
Og jeg er også enig med Felis, nu har han smagt på udelivet, så det er ikke sikkert at han vil finde sig tilfreds med et liv som indekat, og kan han ikke det, så har i ikke anden mulighed end at give ham hans frihed, for ellers får i en meget frustreret kat, med alle mulige adfærdsproblemer, og det vil være et direkte overgreb på ham hvis han ikke trives..
Jeg håber selvfølgelig at han ikke længtes efter udelivet, så alt kan gå tilbage til det gamle, men bare vær obs på tegnene
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
okt 2012
apr 2009
dec 2006
okt 2012
Min killing er løbet væk, uden halsbånd eller andet?