{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Rikke G
Rikke G
Tilmeldt:
1. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Meget lille tilløber... Hvor gammel er den??? {{forumTopicSubject}}

Denne lille killing har i de sidste par dage valgt at bo i vores stald . Syntes at den er lidt lille til at være uden sin mor og sine søskende . Den er IKKE sky, men der er ingen af vores naboer der kender katten. Den har lidt problemer med vejrtrækningen.Den lyder lidt som et barn med astma. Men ellers er den ganske frisk. har lige vejet den til 680-700g.... jeg har ikke meget erfaring med katte, Så jeg tænkte om der var nogle herinde der turde give et bud på killingens ca. alder.??? Mvh. Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget lille tilløber... Hvor gammel er den???
  • Rikke G
    Rikke G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #1   1. sep 2013 Endnu et billede

    profilbillede
  • Rikke G
    Rikke G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   1. sep 2013 Hun (tror at det er en hunkat ) er da ret charmerende.

    profilbillede
  • #3   1. sep 2013 Hvor er den fin, alderen kan jeg nok ikke skyde på smiley prøver alligevel 6-9 uger.

    Den skal til dyrlæge. Dyreinternat, eller sammen med en ammekat eller lignende,
    Har du slet ingen katte selv?
    Den vejrtrækningen du beskriver, er helt klart fordi den er syg smiley den klare sig ikke uden hjælp, måske må den aflives? Den kan have kattesyge eller andre smitsomme sygdomme.


  • Rikke G
    Rikke G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   1. sep 2013 Hejsa... Tak for svar. Nej jeg har ikke selv kat.... kun hund og hest.

  • #5   1. sep 2013 Da du ikke kender til katte vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at så lille en killing er der lov om.
    Killinger under 12 uger må ikke, sælges,købes eller modtages, din tilløber skal afleveres hos en af de steder jeg nævnte i første indlæg.
    Når den er syg syntes jeg du skal aflevere den til dyrlægen, han vil nok aflive den gratis? De gør flere dyrlæger.


  • Rikke G
    Rikke G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   1. sep 2013 Jeg ves godt at man ikke må sælge så unge katte. Det er jo bla. derfor jeg spørger til dens alder. Selv gættede jeg på 8-11 uger, men det var blot et skud i tågen da jeg som sagt ikke er den helt store katte ekspert.

  • #7   1. sep 2013 Vil gætte på 8 uger


  • #8   1. sep 2013 Jeg vil gætte på omkring 7 uger, jeg syntes ikke øjenfarven er helt skiftet..

    Det med vejrtrækningen kan desværre være et tegn på kattesyge, så ingen tvivl den skal en tur til dyrlægen, alt andet er uforsvarligt, og hvis den er syg så gør katten den tjeneste at sige farvel til den, når den er kommet til dig uden mor og søskende så tyder det jo desværre på at et eller andet fjols bare har dumpet katten, de har tænkt der er en gård de opdager nok ikke lige en kat mere eller har ikke noget imod en ekstra musefanger, folk er hæmningsløse desværre, så kan alle andre rydde op efter deres uansvarlighed smiley


  • #9   1. sep 2013 Jeg gætter på omkring de 7 uger. Og den vejrtrækning skal undersøges af en dyrlæge. Det bedste vil være, at den kommer et sted hen, hvor de har killinger på ca. samme alder, som hun kan lege med. Eller at hun i hvert fald kommer et sted hen, hvor hun kan præges af andre katte.


    Held og lykke med hende smiley


  • #11   1. sep 2013 Det kommer nu da virkelig an på, hvad killingen fejler. Har den eks. lungebetændelse, så smitter det nu ikke.

    Det er ok, at man er forberedt på det værste, men man behøver ikke at være total sortseer smiley


  • #12   1. sep 2013 med den vægt ville jeg gætte på 6-7 uger men er den syg eller ikk rigtig fået noget ordenlig at spise og derfor er undervægtig kan den godt være lidt ældre.... aflevere den ved en dyrlæge som kan tage sig af den så den ikk lider....

    synes det med vejrtrækningen kunne lyde som lungebetændelse og kan kureres.... smiley


  • #13   1. sep 2013 Alder vil jeg ikke give et bud på, men den skal til dyrlægen - og jeg giver Lone ret, det behøver ikke at være så slemt endda smiley

    Man skal jo passe på med at blive paranoid smiley


  • Rikke G
    Rikke G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   2. sep 2013 Tusind tak for jeres svar..... De er helt klart brugbare.

  • Rikke G
    Rikke G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   4. sep 2013 Hej alle. Vil lige fortælle at både ejer og mor til den lille killing er fundet. Og ejeren sørger for at få tjekket killingen ved dyrlægen. Den raller nemlig stadigt men er ellers frisk og meget livlig. Hvis jeg hører hvad der er med killingen skal jeg nok opdatere. smiley

  • #16   4. sep 2013 Det var da dejligt at høre, jeg håber du får gode nyheder og at den lille klare sig smiley

  • #17   4. sep 2013 Godt at høre smiley

Kommentér på:
Meget lille tilløber... Hvor gammel er den???

Annonce